outletvalve schreef:die oude foto's van de Targa Florio kun je die hier posten?
Ja hoor.
Eerst deze foto, die bewijst dat R6 op de training dag zonder zijschotjes reedt.

Andere details: Er is nog geen schade aan de voorbumper (later zwart en slordig overgeschilderd) en de auto heeft een zwart over zilver Bilstein sticker op de flank (boven de Dunlop sticker).
Deze foto had ik al vaker gezien. Het zijn de 3 Martini Porsches bij het start/finish punt naast elkaar. Ws na de oefensessie op zaterdag.
Deze foto is echter belangrijk om de volgende serie foto's in perspectief te kunnen plaatsen.
Je kan namelijk duidelijk bij deze foto zien dat het nummer 8 is, en dat er twee monteurs aan de achterkant bezig zijn; beide in een blauwe overal.

Bij deze twee foto's kan je dezelfde achtergrond en mannetjes zien, en dus concluderen dat het werk aan nummer 8 (Gijs & Herbert's auto) is.
De ene monteur aan de linkerkant is dus de provisorische zijschotjes op de flanken aan het zetten, en het is ook duidelijk dat de stickers niet geverfd maar ook echt stickers zijn, want "Bilstein" is inmiddels al verwijderd (zat boven de Dunlop sticker).

Wat verder nog opvalt hier is dat er 'R8' op het schotje staat, terwijl deze auto (911.360.0588) toch echt prototype R6 is.
Dit bewijst voor mij dat de originele #107 auto (die wat volledig total loss was gereden door Pucci op de training dag) R8 was - en dus ook in de proto categorie zou rijden omdat de onderdelen bedoeld voor die auto nu deels overgezet zijn op de nieuwe 107 (die in de sport klasse ging rijden), #9 (de museum auto op een 1972 chassis) en dus op R6.
Ik had het er al met verschillende experts over, dat de R6 of R8 codes door de monteurs gebruikt werden om aan te geven welke auto wat was. Veel makkelijker dan chassis nummers uiteraard, en op deze bekende foto is (welliswaar vaag en ondersteboven) te zien dat op de achterklep van #47 met ducktail ook R6 staat.

Oh, en tijdens het eindeloos bladeren door Targa Florio plaatjes kwam ik ook een detail foto tegen van de registratie sticker die op 't rechter ruitje zat.
Wat rommelen met fonts en zo, maar die krijg ik wel redelijk goed nagemaakt:

Bedankt voor het volgen van het topic allemaal