Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 13:20

Bart sowieso +1 en uitslag en jeuk van die Autoblog video’s van Stipt heb ik ook al tijden. Gaat waarschijnlijk ook niet weg met zo’n behandeling.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 13:38

de Fiscalist schreef:Kun je dat verhaal van die gecorrodeerde bouten die al op de auto zaten niet ontkrachten met de voor en na foto’s??

Het lijkt wel of ze een of ander corrosief goedje hebben gebruikt...


Een terechte vraag waar ik sluitende antwoord helaas niet op heb. Op de 'voor' foto's was alles vuil en op de 'na' foto's is een forse verbetering te zien.

Een half jaar na de bodemreiniging door Stipt, blijken wat bouten, moeren en ander spul aangetast, die ik direct heb laten vervangen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De verklaring van Stipt is dat dit er al gezeten zou moeten hebben, voor de bodemreiniging door Stipt. Een tweetal gerenommeerde Porsche specialisten vinden dit zeer discutabel voor een Nederlandse auto, met volledige historie, welke tot voor kort alleen door Porsche dealers onderhouden is en de Porsche specialisten wijden dit aan reinigingsmateriaal voor de bodem met te veel zuur.

Het ontbreekt mij aan de kennis om het juiste antwoord te weten. Ik heb Stipt toen het voordeel van de twijfel gegeven. Daar heb ik na het verhaal met het interieur inmiddels spijt van. 2 auto's bij Stipt, 2x een beetje teleurgesteld in het uiteindelijke resultaat.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 13:43

Tja, als ik eerlijk ben zie ik niet zoveel verschil tussen de bouten op jouw foto en de foto van mijn versnellingsbakbouten die nog nooit een dure schoonheidsbehandeling hadden gehad. De koppen van die bouten zijn ook wat bruinig.

Die van mij hebben alleen wel alle weersomstandigheden gezien.

Afbeelding

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 13:54

Maarten schreef:Moet zeggen dat ik de filmpjes fascinerend vind maar dat ik me soms afvraag wat er nou vervangen wordt en wat gepoetst. Krijg wel jeuk van het vage gedoe over de prijs (en het over jezelf praten in de 3e persoon).


Ik denk dat je voor een 'renovatie' / 'restauratie' (de dure variant), dus de 'fabrieksnieuw' #backtofactorynew grofweg kunt uitgaan van de volgende prijzen:
- interieur: 4.000,- euro
- bodem: 6.000,- euro
- motorruimte: 3.000,- euro
- koetswerk: 2.000,- euro
Alle bedragen excl. BTW en uitgaande van geen vervang-, herstel-, spuitwerk of iets dergelijks maar vraag gerust de exacte prijzen bij Stipt zelf op.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 14:02

JeroenSC schreef:Tja, als ik eerlijk ben zie ik niet zoveel verschil tussen de bouten op jouw foto en de foto van mijn versnellingsbakbouten die nog nooit een dure schoonheidsbehandeling hadden gehad. De koppen van die bouten zijn ook wat bruinig.

Die van mij hebben alleen wel alle weersomstandigheden gezien.


Ik weet het niet. 2 specialisten zeggen me onafhankelijk van elkaar, dat het er niet normaal uit zag. Stipt zegt van wel maar dat door de reiniging de niet-mooie-delen extra opvallen. Zoals gezegd heb ik Stipt daarop het voordeel van de twijfel gegeven en aan een 2e auto laten werken. Het werk van de 2e auto was gewoon echt niet fabrieksnieuw. Wel een gewoon goede detailbehandeling maar niet conform de verwachting op basis van de marketing. Noem me gerust naïef maar bij dergelijke marketingpraat en deze prijzen, verwacht ik een perfect resultaat en perfecte service.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 14:11

ik denk dat Stipt een (agressieve?) ontvetter gebruikt heeft - en naderhand de boel niet (goed) behandeld heeft.

Bodem reinigen kunnen er wel meer - maar daarna op de juiste wijze weer conserveren is iets anders :idea:

Buiten dat vind ik dat ze je er toen op hadden moeten wijzen - vooral als de indruk "fabrieks-nieuw" gewekt wordt :!:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 15:01

skywalker76 schreef:
Ik denk dat je voor een 'renovatie' / 'restauratie' (de dure variant), dus de 'fabrieksnieuw' #backtofactorynew grofweg kunt uitgaan van de volgende prijzen:
- interieur: 4.000,- euro
- bodem: 6.000,- euro
- motorruimte: 3.000,- euro
- koetswerk: 2.000,- euro
Alle bedragen excl. BTW en uitgaande van geen vervang-, herstel-, spuitwerk of iets dergelijks maar vraag gerust de exacte prijzen bij Stipt zelf op.


Wat een bedragen :shock: Dan moet je echt wel teveel geld hebben,om dat aan een zogenaamde "verfraaiing" uit te willen geven! En dan alleen maar met mooi weer rijden zeker,want anders wordt de zaak weer vuil. De auto rijdt er niet beter door. Dit is mijn persoonlijke mening 8),want ik rij het hele jaar door en mijn auto is gewoon nog zeer netjes voor 23 jaar oud.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 15:14

arenarood schreef: … ik rij het hele jaar door en mijn auto is gewoon nog zeer netjes voor 23 jaar oud.


Je zal verbaasd zijn over de hoeveelheid rotzooi en aanslag er tegen de bodem aan geplakt zit … maar vergeet ook niet wat er o.a. op steunen en in de wielkasten achter blijft.

Ik had er geen spijt van, de opfris- en meteen controle- beurt van de bodem, wielkasten, beugels etc.
Ik heb er daarna ook geen kilometer minder om :drive:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 15:38

Ik kom net onderstaande foto tegen op een autospuiters forum waar hij momenteel ook "besproken" wordt..... ik neem aan dat de foto
wel ongeveer aangeeft hoe ze daar over hem denken.... :wink:

Afbeelding

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 16:07

Tsja, zolang mensen vallen voor het woord fabrieksnieuw zal dit bedrijf ook wel mee kunnen varen. Ieder zijn ding, en goed dat er dit soort fora zijn om anderen te waarschuwen

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 16:32

Is zo'n bodembehandeling met als doel conserveren van de auto iets waar ze patent op hebben?

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 16:42

arenarood schreef:Wat een bedragen :shock: Dan moet je echt wel teveel geld hebben,om dat aan een zogenaamde "verfraaiing" uit te willen geven


Iedereen hier heeft geld te veel. Als we een auto voor weinig hadden willen rijden, hadden we wel op het Dacia- of het Kiaforum gezeten. :-)
Laatst bijgewerkt door skywalker76 op 21 jun 2020 16:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 16:46

quickstep schreef:Is zo'n bodembehandeling met als doel conserveren van de auto iets waar ze patent op hebben?


Nee hoor, ze maken de bodem, ophanging etc. heel goed schoon, repareren of vervangen wat nodig is en zetten daarna alles in de blanke lak (2K coating). Het kost heel veel tijd om het echt goed te doen.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:03

JeroenSC schreef:Tja, als ik eerlijk ben zie ik niet zoveel verschil tussen de bouten op jouw foto en de foto van mijn versnellingsbakbouten die nog nooit een dure schoonheidsbehandeling hadden gehad. De koppen van die bouten zijn ook wat bruinig.

Die van mij hebben alleen wel alle weersomstandigheden gezien.

Ik denk alleen dat die van jou er een jaar geleden niet als nieuw-voor-veel-geld uitgezien hebben :scratch:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:07

Welk bedrijf zou zon bodemrenovatie nog meer kunnen uitvoeren? Dus demontage goed schoonmaken en behandelen met 2k (of iets vergelijkbaars).

Misschien heeft iemand hier een goed ervaring gehad. Graag vergelijk ik van te voren.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:27

Zoals reeds een paar keer genoemd is zou ik naar Bart gaan van van Custom Car Cleaning gaan.
Is voor jou ook nog eens vrij dicht in de buurt.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:37

Doet Bart van CCC dan ook idd demontage van de onderzijde? Zoja, wist ik niet. :salut:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:51

horn schreef:
JeroenSC schreef:Tja, als ik eerlijk ben zie ik niet zoveel verschil tussen de bouten op jouw foto en de foto van mijn versnellingsbakbouten die nog nooit een dure schoonheidsbehandeling hadden gehad. De koppen van die bouten zijn ook wat bruinig.

Die van mij hebben alleen wel alle weersomstandigheden gezien.

Ik denk alleen dat die van jou er een jaar geleden niet als nieuw-voor-veel-geld uitgezien hebben :scratch:


Nee, ben ik met je eens, maar ik reageer vooral op de uitspraak van de garage dat de bouten er 'aangetast' uitzien ("De groenblauwe laag van een groot aantal bouten en moeren was aangetast, het vermoeden was door een zuur.").

Die van mij zien er (met mijn leken blik) net zo uit en zijn niet behandeld maar gewoon door gebruik verouderd. Ik zou het uiteraard ook uitermate teleurstellend vinden als mijn bouten een jaar na schoonheidsbehandeling er al weer zo uitzagen... :cry:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 17:55

Ik meen een tijdje terug toch ook in een ander draadje gelezen te hebben dat het reinigen voor het overgrote deel met droogijs stralen wordt gedaan? Daar zul je wel bodembeplating voor moeten verwijderen, maar ik neem aan dat men ook bij firma Stipt de wielophanging niet los gaat maken, reinigen en opnieuw gaat laten afstellen.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 18:24

Bizarre bedragen, vind ik.
Voor 6K een bodem renoveren??? Ik zou dat geld in de wielophanging steken, maar is uiteraard persoonlijk.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 19:16

Volgens mij gebeurd er niks met droogijs, ook nooit een droogijs machines gezien. Wel veel polijst machines :-)
En als je het goed wil doen, zal alles los moeten, maar denk aan een uurtarief van € 65,00 excl. BTW, dan met je met 75 uur een eind onderweg.

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 19:53

WillemB schreef:Ik kom net onderstaande foto tegen op een autospuiters forum waar hij momenteel ook "besproken" wordt..... ik neem aan dat de foto
wel ongeveer aangeeft hoe ze daar over hem denken.... :wink:

Afbeelding


Welk Forum is dat?

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 20:09

Willen jullie daar iets bestellen dan? :mrgreen:

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

21 jun 2020 21:25

De marketing-machine is idd mega gelikt. Zat met bewondering naar de video’s te kijken. Goed om te weten dit!

Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat

22 jun 2020 11:43

Beste Lezer,

Zojuist heb ik Rick ( eigenaar Stipt ) gebeld en hem het opmerkelijke verhaal voorgelegd.
Hierop kreeg ik een heel ander verhaal te horen dan dat er hier op het forum geschreven wordt..

Als volgt: ( Rick vertelt )

De 1e opdracht van meneer kwam eind 2018 bij ons binnen voor een intensieve bodemreiniging. De bodemrenovatie heb ik meneer niet geadviseerd omdat de Porsche ook regelmatig op het circuit te vinden is. Wel had ik duidelijk aangegeven dat met een bodemreiniging niet alle roest verdwijnt en de complete basis van de auto nooit helemaal nieuw wordt. Wij vonden dat samen in overeenstemming ook niet nodig gezien de functie van de auto. ( Ik gebruik hem ook echt zei de eigenaar )

Een half jaar later komt mijn klant bij een ( specialist ) en deze man constateert dat er roestige bouten onder de auto zitten. En dat kan kloppen want hij is immers niet gerenoveerd maar schoongemaakt op heel hoog niveau. Op de voor en na foto’s kun je ook zien dat de bouten voor het schoonmaken roestiger waren dan na de behandeling. Daarbij was de aanmerking waar klant niet eens over praat dat de aandrijfassen niet goed schoongemaakt zouden zijn. Dat waren deze wel alleen heeft de ( specialist ) tectyl achtig spul alleen over de zichtdelen gespoten waardoor het lijkt alsof het niet schoongemaakt was. Tijdens de terugkomst heb ik dat ook geconstateerd en de klant laten zien en hij was het er helemaal mee eens. Namelijk onder de plakkende tectyl zat mijn mooie glimmende aandrijfas. Hierbij foto voor en na Bodemreiniging
Afbeelding Afbeelding

Klant snapte het helemaal en gaf me ook gelijk daarin, daarom direct een afspraak gepland voor een interieur renovatie betreffende een Porsche 944S2.

Om even aan te geven tijdens een interieur renovatie pakken wij het interieur aan met behoud van de originele delen dus geen nieuw leder waarvan je ziet dat het vervangen is. Dit met een super mooi resultaat. Hou er wel rekening mee de auto is bijna 30 jaar oud en als je zou zeggen hij heeft 10.000 km gelopen, is het geloofwaardig.
Hierbij de resultaten:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Op de foto’s is heel duidelijk te zien hoe mooi deze 944S2 is geworden. Nu het hele probleem:

Zeker op zaterdagen is het altijd erg druk bij ons en ik zat nog met andere klanten in gesprek voor een aflevering. Gelukkig kon ik 13 min later de klant van de Porsche helpen, echter in deze 13 min had meneer geen begrip dat hij buiten moest wachten vanwege Conona. ( vanwege het aantal mensen in het portaal ).
Daarbij heeft meneer in deze 13 min al meerdere discussies gevoerd met mijn collega’s terwijl ik dat niet wist, tot het moment dat mijn werkplaats manager mij belt en zegt dat hij niet weet wat hij met deze klant aanmoet, gezien de toon van communicatie en ben er direct naartoe gegaan.

Klant wilde de auto niet zien, wilde geen uitleg, gooide de deur dicht en zei zet maar buiten ik kijk er niet eens naar.. ( En dit wordt niet vertelt ) Voor iedereen die dit leest hoe kan deze auto nu nog goed zijn? Geloof me nooit..
Klant had zijn factuur ook reeds nog niet betaald en heb hem vriendelijk gevraagd dat wel te doen.

Uiteindelijk was de rust in het bedrijf weer weder gekeerd nadat de klant vertrokken was, en uiteraard kort daarna kwam het mailtje met KLACHT!. Waarop ik dacht, ja mensen zijn voorspelbaar..

De Klacht:

1 Stiksel zit los
2 Er zitten 2 korreltjes op het stuur
3 Aansteker logo

1 Op de voor foto’s is duidelijk te zien dat het stiksel aan het einde al een beetje rafelde. Dit was dus al zie foto!
2 De 2 korreltjes op het stuurwiel heb ik de klant aangeboden deze te verwijderen
3 Heb mijn Porsche onderdelen leverancier een nieuwe aansteker op laten sturen en dat bleek helaas een andere te zijn omdat specifiek die aansteker niet meer gemaakt wordt.

Daarop heb ik aangeboden de huidige aansteker het logo na te maken en ook dat is niet voldoende..

Oftewel soms heb je gewoon klanten, met wat je ook doet ze nooit tevreden zullen zijn. Ik heb er in mijn hele carrière 3 gevallen gehad waarvan dit 1 in de afgelopen 10 jaar..
Dit soort mensen zoeken ook altijd de media op en heeft dus niks te maken met liefhebberij van een Porsche. Want dan kom je tot een oplossing voor 3 kleine aandachtspunten. En als Porsche liefhebber ben je geënthousiasmeerd door je nieuwe interieur en tevens nieuwsgierig naar het resultaat. Deze klant steekt zijn tijd liever in het schrijven van klachten dan het genieten van zijn auto en het komen tot een oplossing.
Gesloten onderwerp