Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Formule 1, Seizoen 2020

05 jul 2020 17:25

Dat is mooi klote Ewout. Wees blij dat het met een sisser afloopt. Race kun je samen nog terugkijken. Resultaat is inmiddels nij je bekend :salut:

05 jul 2020 17:41

Nou Ewout onze zoon voetbalt, ben in heel wat spoedposten geweest :oops:
Weet er alles van, speelde zelf een stuk lager en heb een paar x een arm uit de kom gehad, wel pijnlijk :cry:
Hou het nu maar bij dammen en wat rondjes op Zandvoort :drive:
F1 was ff minder :(

05 jul 2020 18:05

Spectaculaire race, jammer van Max. :oops:
Sowieso veel uitvallers, volgende week hopelijk beter resultaat met Max. :wink:

05 jul 2020 18:18

Targa Floriaan schreef:Ook hier weer die BLM knielpoppenkast.
In voorgaande jaren hoorde je er niemand over, zesvoudig wereldkampioen Hamilton toont aan dat kleur in de F1 geen belemmering is.
Maar nu moet iedereen opeens politiek correct door de knieën. Vind t niet erg geloofwaardig.
Laten we hopen dat de race dat wel is, en vooral ook gedenkwaardig!

Hamilton kan ook een ander gebaar doen dan zijn knie vies maken, bv de helft van 300 miljoen afstaan aan goede doelen, immers verdiend bij de o zo foute Mercedes in WO2. Respect voor Max dat hij bleef staan :thumleft: Dat internationaal georchestreerde deugfascisme begint angstaanjagende vormen aan te nemen.

05 jul 2020 20:03

MarcoB schreef:Ook geen fan van onze moraalridder maar straf van 5 seconden niet nodig. Mooi dat hij deze krijgt maar niet terecht lijkt mij.

Zoals ik het zag. Albon is hem voorbij en hij neemt dan geen gasterug om een aanrijding te voorkomen. Even later gebeurt het zelfde tussen Leclerc en Norris. Hier wordt wel geremd door de persoon welke is ingehaald. Daarom kreeg Hamilton de straf, in mijn ogen geheel terecht.

Wat ik vreemd vond is dat men niet achter de safety car is gefinisht. Elke keer als er een auto langs de baan stil stond kwam deze erin. Alleen op het moment dat Hamilton 5 seconden straf had en dus 10e zou worden kwam deze er niet in.

Samen met het feit dat Hamilton eerst niet de straf kreeg om niet van zijn gas af te gaan tijdens de kwalificatie en nu dit. Als hij niet in aanraking was gekomen met Albon, had Albon waarschijnlijk de wedstrijd gewonnen. Ik begrijp dat Red Bull hier pissig over is.

05 jul 2020 21:52

MY00 schreef:
MarcoB schreef:Ook geen fan van onze moraalridder maar straf van 5 seconden niet nodig. Mooi dat hij deze krijgt maar niet terecht lijkt mij.

Zoals ik het zag. Albon is hem voorbij en hij neemt dan geen gasterug om een aanrijding te voorkomen. Even later gebeurt het zelfde tussen Leclerc en Norris. Hier wordt wel geremd door de persoon welke is ingehaald. Daarom kreeg Hamilton de straf, in mijn ogen geheel terecht.

Samen met het feit dat Hamilton eerst niet de straf kreeg om niet van zijn gas af te gaan tijdens de kwalificatie en nu dit. Als hij niet in aanraking was gekomen met Albon, had Albon waarschijnlijk de wedstrijd gewonnen. Ik begrijp dat Red Bull hier pissig over is.

Ik ben het hier iig mee eens. Niets aan toe te voegen.

05 jul 2020 21:59

Albon heeft iets te vroeg gegokt en dus verloren, had iets rustiger wellicht moeten zijn.
Maar voor hem ook een leer momentje.
Hij stond op de soft's en was dus al veel sneller, jammer maar helaas.

05 jul 2020 22:12

alvin01 schreef:Albon heeft iets te vroeg gegokt en dus verloren, had iets rustiger wellicht moeten zijn.
Maar voor hem ook een leer momentje.
Hij stond op de soft's en was dus al veel sneller, jammer maar helaas.

Dit wordt altijd gelijk geroepen. Maar dit is niet zo. De rode band is veel sneller op temperatuur dan de witte. Hij is er voorbij en Hamilton geeft dit gewoon niet toe dat hij verslagen is.
Doet Albon dit niet en om de een of andere rede komt hij Hamilton niet meer voorbij roept "iedereen" zie je wel Albon kan niet inhalen.
Was gewoon een geslaagde inhaal actie welke Hamilton in het geheel verknald heeft.

05 jul 2020 22:17

redriver schreef:
Hamilton kan ook een ander gebaar doen dan zijn knie vies maken, bv de helft van 300 miljoen afstaan aan goede doelen, immers verdiend bij de o zo foute Mercedes in WO2. Respect voor Max dat hij bleef staan :thumleft: Dat internationaal georchestreerde deugfascisme begint angstaanjagende vormen aan te nemen.

Als je zo principieel bent over automerken en WO2 doneer je Boxster tiptronic dan even aan een een beginnende kapper/kapster. Die kan het vast goed gebruiken na 3 maanden noodgedwongen sluiting.

05 jul 2020 22:40

giulia schreef:
redriver schreef:

Als je zo principieel bent over automerken en WO2 doneer je Boxster tiptronic dan even aan een een beginnende kapper/kapster. Die kan het vast goed gebruiken na 3 maanden noodgedwongen sluiting.

Ik ben niet principieel over automerken, anders zou ik geen Porsche rijden :wink:

06 jul 2020 2:36

Ik vond de 5 seconden een beetje weinig :roll:
Het is namelijk exact hetzelfde - notabene bij de zelfde rijder - als twee races geleden in Brazilie.
Ze hadden het als het om Max ging altijd over dat ie niet leert en hardere straffen zou moeten krijgen, waarom dan nu maar 5 seconden als Hamilton een repeat-offender is?
(degene die geraakt is - Albon - rijdt da dit akkefietje namelijk kansloos achteraan)

Ik word zowiezo een beetje moe van al die politiek rondom de F1.
Zoals Ferrari nu rijdt na de 'investigation' over hun 2019 motor, is het erg duidelijk dat er vorig jaar iets illegaals aan de hand was.
En dat Red Bull met bewijzen moet komen om aan te tonen dat Hamilton inderdaad niet afremde tijdens de kwali; tuurlijk.... wat doen die Stewards dan?
dat boven op het feit dat DAS gewoon illegaal is (want je mag toe-in ook niet veranderen tijdens park ferme), maar toch wordt toegestaan.

Anyway, jammer van Max (en Albon) - volgende week weer gewoon 3e en 4e....! :mrgreen:

06 jul 2020 8:28

MY00 schreef:Wat ik vreemd vond is dat men niet achter de safety car is gefinisht. Elke keer als er een auto langs de baan stil stond kwam deze erin. Alleen op het moment dat Hamilton 5 seconden straf had en dus 10e zou worden kwam deze er niet in.

Exact! ik zat me al te verkneukelen maar heel raar dat dit niet gebeurde.

06 jul 2020 10:36

redriver schreef:Hamilton kan ook een ander gebaar doen dan zijn knie vies maken, bv de helft van 300 miljoen afstaan aan goede doelen

Ik hou ook niet van het toontje van Hamilton. Maar las laatst ergens een verhaal over wat Hamiltons stichting allemaal voor 'goede doelen' doet en dat was best indrukwekkend. Wat ik wel vreemd vind is dat hij met al die protestdingen heel erg de publiciteit zoekt, op het irritante af. Maar zijn goede doelen bijdragen wil hij juist stilhouden. Doet veel aan schoolbeurzen etc. Beetje vergelijkbaar met Christiano Ronaldo. Vergelijkbaar verhaal.

10 jul 2020 12:17

Kijk naar de training, tja je moet wat he :mrgreen:
Wel saai, steeds de Merc. weer ff sneller en het team met een brede smile :wink:

10 jul 2020 13:01

Toch blijft het leuk om naar te kijken. Hier tussendoor ook even gekeken. Ben benieuwd hoe de kwalificatie en race zal zijn. Hopelijk nu wel gewoon uitrijden :ba:

10 jul 2020 13:29

Tjee de F1 wordt net zo betuttelt als Nederland tegenwoordig: https://nl.motorsport.com/f1/news/f1-zw ... =widget-22

10 jul 2020 13:58

Tsja, je wilt natuurlijk geen water in je oor krijgen :mrgreen:

10 jul 2020 16:01

MY00 schreef:Tjee de F1 wordt net zo betuttelt als Nederland tegenwoordig: https://nl.motorsport.com/f1/news/f1-zw ... =widget-22

Terechte beslissing. Met dat soort omstandigheden is het mega onvoorspelbaar en ben je passagier in je eigen op hol geslagen raket.

10 jul 2020 16:11

Alonso terug bij Renault, Robben naar Groningen :oops:
Denk dat de Fransman het fiks zwaar zal krijgen, Robben kan op techniek nog wel wat betekenen :thumleft:

11 jul 2020 12:22

Straks zit Cruijff ook weer bij Ajax :mrgreen:

11 jul 2020 14:53

Er wordt door sommigen beweerd dat zo'n wederopstanding al vaker gedaan is in het verleden :mrgreen:

12 jul 2020 17:10

Saaie race, Max best of the rest.
Vervelend om te zien met een oranje bril dan he.

12 jul 2020 18:45

Idd saai.
Frustrerend, maar met respect, dat Mercedes weer (nog steeds) domineert. Hamilton was wel errug goed dit weekend. Vind hem nog steeds een eikel, maar wel een snelle eikel :mrgreen:
En dan Ferrari.... manmanman wat een klucht. Als ik Binotti was ging ik m’n CV maar eens oppoetsen.

12 jul 2020 18:58

Wordt naar mijn idee weer een seizoen zoals we die eerder hebben gehad........ Mercedes retesnel én betrouwbaar...... Max en Albon met Honda in de achtervolging voor zover ze het bij kunnen houden..... Max nog iets meer dan Albon op ervaring en karakter....je zag dat weer in de laatste paar rondjes tussen Max en Valtteri......(toen stopte ik weer ff met knikkebollen op de bank :wink: )

Het zou mooi zijn als een paar Honda ingenieurs ergens nog een paar PK's vinden in de motor op hele korte termijn.....

En Ferrari........wat Engues al schrijft....... manmanman :bang:

Toprace van Perez trouwens :thumleft:

13 jul 2020 6:08

...en Norris! :thumleft:

En Ferrari, tja: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats een reactie