Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Even opnieuw voorstellen

17 jul 2020 23:24

mark996 schreef:het initiƫle idee was/is om met een groep af te spreken bij de grens met Duitsland (vroeg) en dan een goed stuk te rijden waarbij men zelf de snelheid kan bepalen. Toentertijd hadden we daarna lunch of samenkomen bij PCG. Was allemaal mooi, maar het risico werd mij toen wel wat te groot (er werd echt hard gereden en laatste keer zelfs een aanhouding van een deelnemer gehad in Duitsland, na bezoek politiebureau wel weer goed gekomen). Dus ik wil dit prima weer oppakken, maar er moet wel iets gewijzigd worden in de setup. Ik zal er eens over nadenken


Ok, duidelijk verhaal. Mijn ervaring is dat hard in DL nog wel kan, maar wel met verstand. Echt hard, tja kan soms ook nog, maar met meerdere auto's bij elkaar kan ik me voorstellen dat er gevaarlijke situaties (kunnen) ontstaan. Men wordt misschien overmoedig of laat zich onbewust misschien wat opjutten.

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 8:35

Gefeliciteerd! Mooie auto met de juiste specs :drive:

Het probleem in DL tegenwoordig is de linkse ridders die de politie belt als ze meerdere sportwagens met een hogere snelheid zien rijden. Dan word je meteen voor straatracer uitgemaakt. We waren vorig jaar met 4 auto's en ineens zaten de politie achter ons en werd twee van de gezelschap op een parking staande gehouden. We hebben helemaal niets misdaan en alleen maar lopen gassen waar het mocht, dus na een uur van intimidatie en maar geen bewijs kunnen vinden hebben ze ons laten gaan. Wel met de melding dat ze ons kentekens aan alle regio's hebben doorgegeven en dat we in de gaten gehouden worden :?

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 9:44

Mooie kar ... met deze specs!

Carnewal wat? Modificatie of klep?

Die eerste zou ik ten zeerste afraden. Zeker als je do een leuke auto nu hebt! Dreunt en veel lawaai in de cabine bij de meest gebruikte toerentallen op snelweg etc. Poor mans exhaust. Dan zou ik doorsparen tot echt wat leuks!

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 11:20

Inderdaad de eerste, de modificatie. Had ik op mijn eerste 996 ook, harder dan PSE (moet ook want PSE is in mijn oren echt te zacht), en van dreunen staat mij niks bij. Ik zal nog eens verder zoeken, ook op de Carnewal site. Maar een PSE gaat het sowieso nooit worden. Iemand nog andere opties?

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 11:25

Ruud81 schreef:
mark996 schreef:het initiƫle idee was/is om met een groep af te spreken bij de grens met Duitsland (vroeg) en dan een goed stuk te rijden waarbij men zelf de snelheid kan bepalen. Toentertijd hadden we daarna lunch of samenkomen bij PCG. Was allemaal mooi, maar het risico werd mij toen wel wat te groot (er werd echt hard gereden en laatste keer zelfs een aanhouding van een deelnemer gehad in Duitsland, na bezoek politiebureau wel weer goed gekomen). Dus ik wil dit prima weer oppakken, maar er moet wel iets gewijzigd worden in de setup. Ik zal er eens over nadenken


Ok, duidelijk verhaal. Mijn ervaring is dat hard in DL nog wel kan, maar wel met verstand. Echt hard, tja kan soms ook nog, maar met meerdere auto's bij elkaar kan ik me voorstellen dat er gevaarlijke situaties (kunnen) ontstaan. Men wordt misschien overmoedig of laat zich onbewust misschien wat opjutten.


Tsja, ik heb bij dat autobahnrasen iets van, als ik er geen lekker gevoel bij heb, moeten we het dus niet op dezelfde manier meer organiseren. Ben al even met Mischa en Marcel aan het kijken, waarschijnlijk wordt het meer een tochtje zonder rasen (kan nog steeds deels over de grens) waarbij we daarna dan ergens lunchen of samenkomen (bijvoorbeeld bij PCG). Uiteindelijk gaat het toch om het slap ouwehoeren:). We komen erop terug

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 11:44

Van harte gefeliciteerd!
Hou hem droog! :wink:

Misschien een stomme vraag, maar ik dacht altijd dat je een S versie kon herkennen aan de ongelijke diameter van de eindstukken van de uitlaat zoals bij de mijne hieronder. En dat de 3.6 vier even grote eindstukken had.
Of heb ik het mis?

Afbeelding

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:25

Dat is de pse, die kreeg je ook op een non S als je maar pse bestelde. Zo vertelde de dealer mij in ieder geval. Ik had pse op mijn tweede 996, maar was mij te zacht en braaf. Dus op zoek naar wat meer herrie..:)

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:37

Dit iets?
https://www.vdgugten.nl/onderdelen?&page=2/52/cargraphic-997dfi-x-pipe

https://www.vdgugten.nl/onderdelen/cargraphic/41/cargraphic-997-sport-uitlaat

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:42

Dank! Ik zet ze op mijn lijst.

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:51

*edit*: waanzinnig spec! Ben zeer benieuwd naar foto's van het interieur (vooral van de kuipstoelen :D )

Let op dat bovenstaande x-pipe enkel voor de 997.2 is.

In tegenstelling tot de 997.2 heeft de 997.1 de catalysatoren in de x-pipe verwerkt zitten. Vervangen daarvan is doorgaans dus een stuk duurder omdat je (zolang je aan je apk wil voldoen) ook een set sport/normale katalysatoren bij de prijs inbegrepen zitten.

Verder is het ook correct wat Mark zegt. Ongelijke eindpijpjes is PSE. Krijg je bij de 3.6 en 3.8, zolang de PSE optie aangevinkt is. standaard heeft de 3.6 ovalen tips en de 3.8 vier gelijke ronde tips.

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:55

Heeft iemand trouwens een uitleg waarom de pse een grote en kleine pijp heeft? Heb ik nooit begrepen, esthetisch bijzonder..

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 14:57

mark996 schreef:harder dan PSE (moet ook want PSE is in mijn oren echt te zacht), en van dreunen staat mij niks bij.


Harder dan PSE dat weet ik niet. Ik vond het in ieder geval maar niks op mijn 996. Dreunen in de cockpit bij 3000-4000 toeren. Maar goed dat is voor iedereen weer anders blijkbaar.

Sinds ik de Cargraphic dempers er onder heb geen gedreun meer. Integendeel een zeer geaccentueerde boxer roffel!

Kan ten zeerste een 200 cell x-pipe of cross-over variant daarvan aanraden. Kijk dan ook eens even bij topgearshop in uk. Velen zijn u daarin voorgegaan naar alle tevredenheid. Prima laswerk. Goeie bouwkwaliteit en past perfect. Althans dat kreeg ik toch als feedback bij installatie.

Re: Even opnieuw voorstellen

18 jul 2020 18:53

Ok, goede, zet ik ook op de lijst

Re: Even opnieuw voorstellen

15 okt 2024 16:17

zo, een oud topic maar weer nieuw leven in blazen. Zag net dat ik van de Cayenne nooit een foto hier heb gezet. Dus bij deze, naast de 911. De Cayenne is begonnen als grapje, ik wilde voor de wintersport een leuke P hebben waar wat inpast en 4wd heeft. Omdat ik er verder weinig mee rijd, kon het een Cayenne Turbo worden die met netjes rijden 1 op 6 haalt.. :roll:. Gelukkig doe ik woon/werk op de fiets en hebben we een Tesla voor de dagelijkse km's.. :wink: Via mijn detailer is de Cayenne voorzien van een wrap en dezelfde stickers als op de 911 en is er een sport middendemper op gezet (allemaal puur omdat het kan en ik er blij van word..). Wel de afgelopen maanden al goed geinvesteerd helaas, maar dat hoort erbij (ik heb net alle 4 de luchtbalgen en compressor vervangen, auw..)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Even opnieuw voorstellen

15 okt 2024 16:30

Gedurfd :res: ... maar staat goed, die gele kleur op je KJN :thumleft:

Re: Even opnieuw voorstellen

17 okt 2024 15:20

en in het kader van geel als favoriete kleur heb ik enkele maanden geleden als project meeerdere interieurpanelen in de 997 geel laten spuiten. PCM unit, airco afdekking, lijst rond de schakelpook, deurgrepen en de afdekking boven de km teller. De sport chrono klok heb ik ook vervangen. Veel priegelwerk, alle knopjes moesten er een voor een uit en de PCM unit moest volledig gedemonteerd worden. Alles zelf gedaan en met hulp van youtube alles weer netjes ingebouwd. Erg leuk om te doen en creeert weer wat meer vertrouwen dat je best zelf wat kunt doen (ook al denk je 2 linkerhanden te hebben..) :wink: Zal vast niet ieders smaak zijn, maar hier word ik blij van als ik erin zit :cheers:

Afbeelding
Plaats een reactie