Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
09 jul 2020 16:36
Zit ff niet mee
Konden rijden op Zandvoort maar met 4 verse slicks heb ik nix te zoeken in de regen
Ook met de semi is de bmw geen geweldige combi, zal een setje regenbanden kopen.
Wou afgelopen zaterdag naar Assen gaan maar ook pokkeweer en maar thuis gebleven
Nou maar hopen op beter weer

Laatst bijgewerkt door
molen934 op 09 jul 2020 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
09 jul 2020 16:43
Heb gisteren op de NS gereden met DSK. Ook de hele dag kletsnat op semi's met de 325i E36. Dit keer Michelin Sport Cup 2. Viel me eigenlijk niks tegen en beduidend beter dan een Toyo of Interstate. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat de banden splinternieuw waren. Ik ben benieuwd hoe die Sport Cup's zich houden op droog bij een volgende gelegenheid.
04 aug 2020 8:16
Donderdagochtend 6 aug rijd ik weer wat rondjes op Zandvoort
Zijn er nog meer forummers op de baan
Zal hem even uit de stalling halen en voorzien van brandstof en wat opkuisen
05 aug 2020 19:03
Maandag op Spa gereden met de cayman. Fantastisch. Geen oververhittingsproblemen gehad met de remmen. Dat zit ‘m in banen met krappe bochten, blijkt.
05 aug 2020 19:22
Spa is andere koek idd.
17 aug 2020 7:04
molen934 schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1453404529/ernstig-ongeval-op-circuit-zandvoort
Niet best mannen

Zag net overlijdensbericht in de krant, rijder is vorige week aan z’n verwondingen overleden. Triest, 45 jaar, laat vrouw en 2 kinderen achter. Sterkte voor alle naasten.
17 aug 2020 8:07
Zeker triest
NH Nieuws dat op 11 augustus schreef:Blaricummer maand na crash op circuit Zandvoort overladen
ZANDVOORT - De Blaricumse ondernemer
Olav van Doorn is afgelopen donderdag overleden aan zijn verwoningen die hij vorige maand opliep bij een crash op het circuit van Zandvoort. Van Doorn laat een vrouw en twee kinderen achter.
De ondernemer (1975) reed in een sportauto over het circuit toen het in zo'n beetje de laatste bocht verkeerd ging. Zijn auto reed tegen de vangrails en vloog in brand. Hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, kwamen in actie om Olav mee te nemen naar het ziekenhuis.
Zijn vrouw Marika Muller schrijft op social media: "Tot groot verdriet hebben wij donderdag 6 augustus voorgoed afscheid van hem moeten nemen. Het gevecht om een kwalitatief bestaan na het ongeluk op 7 juli was niet te winnen. Mijn verdriet is immens, maar hij en zijn energie zijn voor altijd in ons hart."
Olav van Doorn wordt komende week begraven in Blaricum.
Sterkte voor alle nabestaanden.
17 aug 2020 10:40
Triest idd.
En eigenlijk ook niet zon goed reclame voor Donkervoort.
17 aug 2020 14:32
Had het vorige week gelezen op de site van Quote, erg triest.
Een zeer succesvol zakenman en volgens zn vrouw erg zorgvuldig, hij luisterde aandachtig naar de instructeur.
Ook zn vrouw was erbij met hun kind op de arm.
Ben al regelmatig op Zandvoort geweest maar deze bocht is niet simpel, komt veel kracht op het linker voorwiel.
Vorige keer vloog er eentje af en zn linker veerpoot lag los.
Was een dag van GP Elite werd mij verteld en denk dat deze bocht meer aandacht zal krijgen.
Denk niet dat Donkervoort hier wat aan kan doen, als we gaan tellen hoeveel mensen zich in een Porsche hebben platgereden

Hoorde wel in de “wandelgangen” dat zn kleding niet geheel in orde was, maar ja die brandwerende ondergoed zit niet echt lekker en had ook geen bataclave op en denk dat ze nu meer gaan controleren.
17 aug 2020 15:08
molen934 schreef:Denk niet dat Donkervoort hier wat aan kan doen, als we gaan tellen hoeveel mensen zich in een Porsche hebben platgereden

Moest denken aan Jochem Uytdehaage, maar dat blijkt al 14 jaar geleden

Vloog toen ook in de fik.
Maar vind eigenlijk toch wel dat een moderne auto die in de vangrail gaat geen vlam mag vatten...
17 aug 2020 15:12
Heel erg triest.
Ik ben het verder wel een beetje met Paul eens. Als er een Donkervoort op de openbare weg crashed en iedereen stapt uit dan zijn ze er ook als de kippen bij om aan te geven hoe veilig de auto wel niet is. Brandwerende kleding en ondergoed daargelaten, dat is op de meeste trackdays ook helemaal niet verplicht. Wat er specifiek aan deze bocht erg lastig is weet ik niet, komt dat doordat het nu een kom bocht is geworden? Overigens stond dinsdag 7 juli niet op de kalender bij GP Elite wel bij RSZ.
17 aug 2020 15:33
Ik heb hem nu een paar keer gereden en de overgang van kombocht naar rechte stuk is vrij abrupt. Schrok er de eerste keer van.
Met het Alfaatje krijg je al een flinke zwieper, met een Donkey gaat het nog een stuk harder.
17 aug 2020 15:48
Dan is de bocht idd wel een stuk lastiger/linker geworden. Zeker met zo’n auto. In de oude layout zou ik hem zeker niet in die categorie hebben staan.
17 aug 2020 16:00
Keek even bij “Steef” zn topic over de Donkervoort, niet normaal zo snel
Heb daar niets mee, pas er ook niet in
17 aug 2020 16:58
Cazzo Super Veloce schreef:Ik heb hem nu een paar keer gereden en de overgang van kombocht naar rechte stuk is vrij abrupt. Schrok er de eerste keer van.
Met het Alfaatje krijg je al een flinke zwieper, met een Donkey gaat het nog een stuk harder.
Eens! Je voelt dan gewoon onbalans in de auto. En de snelheden zijn zo hoog nu, bij uitkomen Luyendijk...
Ik zit te denken wat je kunt doen om 't issue te omzeilen, en ben bang dat dat vrij weinig is, behalve er minder hard overheen gaan. Ik vind de bocht nu te onveilig.
Vergelijk dit met het afvlakkende Raidillion op Spa, daar weet je: mn stuur moet recht staan.
17 aug 2020 17:13
Het went wel. Op tijd bijsturen en je hebt er weinig last van.
17 aug 2020 18:26
Tja de oude bocht bij “bos uit” met de race bmw in zn 4 voluit als je genoeg goesting had, maar meest ff minder als vol
Vind de andere kom ook nog vreemd, je rijd tegen zo’n wand aan en hij remt vanzelf
17 aug 2020 20:33
Triest verhaal van het Donkervoort ongeluk. Heb er zelf 4 gehad, maar de laatste direct verkocht nadat ik in mijn 993 zat en een (Poolse) vrachtwagen even opschoof naar de 3e baan. Auto 50cm smaller, maar met mij alles oke. Voor hetzelfde geld had ik in de Donkervoort gezeten. Ik heb echt onvoorstelbaar veel plezier gehad met de Donky's, maar je gaat als een kogel in de flipperkast door het verkeer. Op het circuit voelde ik mij nog het meest safe. Zou er zo weer 1 willen, maar het verstand houdt me tegen. Ook op Assen is vorig jaar een Donkervoort GTO van een kennis van me in brand gevlogen. Stuk wielophanging door de tank, uitlaat daar een paar centimeter vanaf en het gaat al mis. Gewoon 2 ton afgeschreven, maar gelukkig geen persoonlijk letsel. Zal hier een beetje hetzelfde geweest zijn denk ik met helaas fataal gevolg.
Vwb Zandvoort. Ik merk weinig verschil met de laatste bocht. Die ging vroeger vol in 4 en nu nog steeds. Rondetijden zijn alleen gezakt van 2.06 naar 2.05 in een 325i e36. Kan ook te maken hebben met nieuwe asfalt hier en daar.
Vorige week de DNRT 8u endurance gereden met een 328i en eigenlijk nergens last van instabiliteit in de Luyendijk (of zoals vroeger bos uit)
Vwb trackdays: Ik verbaas me vaak wat er allemaal kan en mag. Technische keuringen zijn niet of nauwelijks aan de orde en een helm en een gordel zijn voldoende. Ik verbaas me er nog meer over hoe makkelijk sommige rijders met hun eigen veiligheid omspringen en vaak slecht voorbereid en slecht uitgerust aan zo'n dag deelnemen. Extra triest is dat de Donkervoort rijder volgens mij nog best wel goed voorbereid in de auto zat en dat door domme pech het zo is afgelopen.
09 sep 2020 11:02
Kan er iemand mij iets vertellen hoe de rondetijden op oud vs nieuwe layout op Zandvoort zich verhouden tot elkaar?
Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om over het vernieuwde circuit te gaan rijden dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen.
Wat rijden ze nu met de 944 cup bv?
09 sep 2020 11:51
Op pagina 72
Hans44 schreef:Gisteravond 4 uur kunnen rijden op Zandvoort
Itt vorige keer nu met eigen auto Baan is toch Zo’n 1,5 sec sneller, althans mijn rondetijden zijn duidelijk verbeterd
https://www.circuitzandvoort.nl/bezoeke ... ds/#info-1http://adpcr.nl/
09 sep 2020 12:19
Inmiddels op redelijk verse PS cup 2 banden een 2.04 kunnen rijden gisterenmiddag met de e36 325i
Cayman S gaan duidelijk onder de 2 min zo te zien, maar goed dat scheelt ook 100 pk en vergelijkbaar met een e36 M3 denk ik.
09 sep 2020 12:29
idd 1,5-2 seconden bij ons in de Alfaatjes.
24 sep 2020 22:44
Was vandaag op Assen. 2:09, prima voor een eerste keer. Biljartlaken die baan...
25 sep 2020 7:03
Je zou daar zo een F1 wedstrijd kunnen rijden.
25 sep 2020 10:18
Assen is een superbaan en veiliger dan Zandvoort. Wij hebben er nog een race in oktober.
Mooie tijd 2.09
Ooit 1.56 gereden op de Duc
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.