Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
28 jul 2020 9:29
Enguess schreef:‘t Is Amerikaanse meuk. Zo is het gewoon.
He, deze hoort in het motorfiets-topic
28 jul 2020 9:47
Geen verstand van motorfietsen dus daar kom ik nooit. Van auto’s daarentegen heb ik heel veel verstand
04 aug 2020 14:57

ZO, opletten geblazen voor Tesla rijders....
04 aug 2020 15:05
Las het, ben wel benieuwd naar de overwegingen. Een Tesla krijgt toch gewoon een EU goedkeuring lijkt me, waarbij dus ook getest wordt hoe de auto te bedienen en of dit akkoord is binnen de EU. Lees, de ruitenwissers (of iedere andere instelling via het scherm) is dus akkoord bevonden. Dus vreemd dit, maar er zal vast wel iets anders bij zitten, zoals snelheid, te weinig afstand etc. Maw, zonder de hele inhoud is dit niet te beoordelen:)
04 aug 2020 21:42
Lang leve t touchscreen in de auto. Niet alleen Tesla, ook PSA en VAG brengen steeds meer functies onder in een scherm. Zogenaamd omdat de nieuwe generatie dat gewend is. In werkelijkheid zijn vooral de boekhouders er blij mee. Minder mechanische knoppen = goedkoper.
Sukkels. Een voelbare knop op een vaste plek kan je na verloop van tijd blindelings vinden. Een beeldscherm is vlak, daarop kan je niet op gevoel selecteren, je moet kijken wat je doet.
04 aug 2020 21:57
Zo is het maar net. Wat een gedoe met zo'n tablet in de auto. Gewone knoppen!
08 aug 2020 10:53
Is bij piloten ook een belangrijk iets. Knoppen op het gevoel blindelings kunnen vinden. Zeker een noodsituaties, slecht zicht, rook in de cockpit een must. Touchscreen moet je altijd naar kijken anders tref je geen doel. Met mijn oude Nokia gsm kon ik zonder kijken op het gevoel blindelings sms-jes versturen. De tactiele, motorische respons die je van de knopjes terugkrijgt is er niet bij een touch screen.
Targa Floriaan schreef:Lang leve t touchscreen in de auto. Niet alleen Tesla, ook PSA en VAG brengen steeds meer functies onder in een scherm. Zogenaamd omdat de nieuwe generatie dat gewend is. In werkelijkheid zijn vooral de boekhouders er blij mee. Minder mechanische knoppen = goedkoper.
Sukkels. Een voelbare knop op een vaste plek kan je na verloop van tijd blindelings vinden. Een beeldscherm is vlak, daarop kan je niet op gevoel selecteren, je moet kijken wat je doet.
08 aug 2020 12:52
ROFL
20 aug 2020 7:08
https://www.ad.nl/auto/832-kilometer-op-een-lading-brengt-deze-auto-tesla-in-het-nauw~ac59e995/Het is nog even afwachten maar als de opgegeven actieradius klopt en de laadtijd korter is dan van een Tesla gaat het de goede kant op.
20 aug 2020 10:23
800+ kilometers klinkt natuurlijk goed, maar heb je dat werkelijk nodig?
Grote range betekent ook dat je altijd veel zware accu's mee sleept.
Snel laden is zeker een voordeel, hoewel dat alleen geldt voor onderweg op langere ritten.
De meeste auto's worden s'nachts of op de zaak opgeladen en dan is snelheid minder van belang.
Overigens gaat Tesla ook naar 1400KM/uur laden, eerste V3-supercharger staat geloof ik in Amsterdam.
20 aug 2020 10:30
Snel laden zou voor mij een belangrijk issue zijn en Als een EV af fabriek bv 800+ km actieradius heeft zijn daar na 5 jaar hopelijk nog wel 700 km van over.
Ik koop mijn auto's graag als ze een jaar of vijf oud zijn en 70% zijn afgeschreven.
Je weet wel; gezondheidszorg pauper, hard voor weinig en zo..
20 aug 2020 10:32
Dan had je maar een vak moeten leren
20 aug 2020 10:33
Te laat...
21 aug 2020 10:41
Misschien een beetje vloeken in de Tesla kerk maar naar mijn mening ook een beetje on-topic.
Ik rij nu sinds 30 mei jl. met de Taycan 4S en maakt mij zorgen over de actieradius. In die zin of dat voldoende zou zijn voor de vele zakelijke kilometers die ik maak. Inmiddels bijna 14.000km verder kom ik tot de conclusie dat de range ruim voldoende is. Ook voor langere ritten. Laden gaat (ook bij 50kw laders) snel genoeg. Gewoon even een kop koffie erbij en even de mail checken. Voor je het weet kan je weer door.
Gisteren met een verbruik van 16,2 kw / 100km gereden wat neerkomt op een range van ruim 500km. Ik weet het ideale condities gisteren en op de CC 100km/uur. Als je Porsche waardig gaat rijden is de range minder maar dan nog is het prima te doen.
Ik wil alleen maar aangeven dat zoals de vorige schrijver al aangaf een range van rond de 400 echte kilomters prima te doen is.
21 aug 2020 11:24
In de winter gaat dat wel wat anders worden, dan gaat de actieradius toch wel behoorlijk naar beneden.
Voor mij geen probleem, maar met jouw kilometrage ben ik benieuwd naar je ervaringen.
21 aug 2020 15:40
gewoon veel koffie drinken en mails sturen/lezen.
Wel gaaf hoor zo'n Taycan
Dit vraagt om een foto.
Range in de zomer of winter scheelt inderdaad wel een aardige slok.
Wij laden normaal gesproken tot 90% wat neerkomt op ongeveer 330km range. In de zomer kun je dit ook gewoon halen als je en beetje normaal rijdt maar in de winter kom ik tot ongeveer 2/3 hiervan.
22 aug 2020 16:57
Daar de drie.twee thread een beetje momentum aan 't verliezen is...
Nog wat Amerikaanse meuk:
Click
22 aug 2020 18:27
Tilt! schreef:Daar de drie.twee thread een beetje momentum aan 't verliezen is...
01 sep 2020 17:25
wel beetje auw..

En wat gaat dat allejez... snel door die bochten. Die bijrijder zit rustig flesje water weg te werken..
02 sep 2020 7:47
Als je Max verstappen in een Opel Corsa zet rijdt ie mij in mijn BMW ook voorbij vrees ik. Dat heeft dan niets met de auto te maken.
02 sep 2020 8:51
Cazzo Super Veloce schreef:https://www.autoblog.nl/nieuws/video-tesla-model-3-vs-porsche-taycan-op-de-ring-172091#comment-4603525
Taycan kan ook van het lijstje

Van welk lijstje?
02 sep 2020 9:18
M3P opvolgers in The Cazzo Garage.
Blijft over de Alfieri
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.