03 sep 2020 8:07
03 sep 2020 8:30
03 sep 2020 10:48
03 sep 2020 11:29
Andersom gebeurd wel vaker:
11 nov 2020 12:24
11 nov 2020 12:25
een bolide van 1988, met 280.000 km op de teller die op de zaak is aangeschaft voor 21.000 euro? Als dat zo is, dan verbaast me de gehele technische inhoud van het draadje me eigenlijk helemaal niks!!
_________________________________________
11 nov 2020 12:47
Olaf schreef:Andersom gebeurd wel vaker: Een luchtgekoeld 911 blok in een klassieke VW kever .....
TS zou wellicht de eerste kunnen zijn met deze downgrade
11 nov 2020 13:32
11 nov 2020 13:55
11 nov 2020 15:26
drie.twee schreef:Het is in elk geval een viercilinder..
11 nov 2020 15:38
11 nov 2020 15:43
11 nov 2020 16:08
11 nov 2020 16:35
Net een 3.2 gekocht.
Het blijven toch van de beste motoren ooit. Echt bulletproof die dingen. Onverwoestbaar.
11 nov 2020 16:36
Maar die enkeling die zonder revisie meer dan 250.000km rijdt moet niet als maatstaf genomen worden voor de levensduur van een 911 motor.
Ik heb nu al meer dan 10 jaar lang elke dag minimaal 4 911 blokken gedemonteerd in de werkplaats liggen. Als de éne klaar is dan staat de volgende al weer te wachten op een reparatie of revisie.
Het komt maar zelden voor dat ik een motor uit elkaar heb die meer dan 220.000 km gedraaid heeft, dat betekent dus dat zo goed als alle motoren die ik uit elkaar haal (voor wat voor een reden dan ook) veel minder dan 250.000 km gedraaid hebben.
En ik ben nog nooit een motor tegen gekomen waarbij de lagers er goed uitzagen bij een km. stand van meer dan 180.000 km.
11 nov 2020 16:47
drie.twee schreef: Dus pas maar op...
DLotus schreef:Ik heb die van mij net gereviseerd, had 355.000 km op de teller en onder aan de streep waren er wat kleppen licht ingebrand en verder niks. Geen versleten zuigerveren, lagers, kettingen of andere delen. Ook geen gebroken draadeinden...
11 nov 2020 16:56
Ruim 2 ton voor een aport-auto uit de jaren 80 is voor mij redelijk bullet proof.
11 nov 2020 17:14