Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 nov 2005 11:36

En ik die bij mijn laatste beurtmeer dan 2000€ kwijt was :?

09 nov 2005 21:08

SPEEDY944 schreef:Een reparatie van € 380,00 ??? En daar maak je je druk om??? :shock:

Ik ben 't effe kwijt... :?

Zelfs een redelijk eenvoudige reparatie aan mijn 944 kost dat al gauw! :(



nee, het gaat niet om die 380 euros of zelfs 1000 euros wat ik dacht kwijt te gaan zijn, waar het om draait is dat je een probleem hebt wat misschien niet op te lossen valt.Er zijn gevallen binnen de garantie periode waar ze na 3 keer vervanging van deze keerring, een nieuwe motor erin hebben gezet, doen ze niet voor niets. :? Je geeft niet zo veel geld uit aan een auto om om de paar maanden naar de garage te moeten gaan, anders had ik wel een oudere gekocht waarvan je weet wat je te wachten staat.Stel je eens voor dat je een nieuwe 996 4s hebt gekocht voor een ton en je dit soort problemen hebt :? :?

Wat die 380 euros betreft, de factuur was 550 euros maar dat kwam omdat ze ook een lekkende/poreuse olievulslang hebben moeten vervangen :shock: en de motor schoon hebben gemaakt.
Oh ja, twee maanden geleden ook nog een rubber vervangen van de wielophanging :lol: :lol: :lol: .
Zoveel ellende heb ik zelfs niet met mijn eerste wagen gehad, een 10 jaar oude opel ascona 2.0.....

Maar gelukkig geeft het autootje compensatie, we blijven lachen en laagvliegen, ja toch?

09 nov 2005 21:54

sepi schreef:Zoveel ellende heb ik zelfs niet met mijn eerste wagen gehad, een 10 jaar oude opel ascona 2.0.....


Maar dat is dan ook Opel hé :wink: :^:

09 nov 2005 22:08

Jort schreef:
R.M.Boosten schreef:Ik zou eens een keer met een 993/968 rijden, en daarop je oordeel baseren :)


Ik denk dat je 964 bedoelde :wink:


Wat een gigantische fout :shock:

10 nov 2005 0:04

Hoezo :roll:
Rij vergelijk en (net zoals ik) weze verwonderd :wink:

10 nov 2005 0:12

911-lover schreef:
Maar dat is dan ook Opel hé :wink: :^:


Zeker weten meneer, geen slecht woord over de oude Opels: Manta 400, Opel kadett GTE 2000 :cheers:

10 nov 2005 0:14

911-lover schreef:Rij vergelijk en (net zoals ik) weze verwonderd :wink:

Is natuurlijk wel sterk afhankelijk van welke PK-versie! :lol: :cheesy: :wink:
(geintje Koen!)

10 nov 2005 0:20

Ik kocht de wagen na 4,5 jaar met een 911 3.2 gereden te hebben.
Had de 911 verkocht , normaal een 930 gekocht doch de verkoper k^pte de deal ineens af.
Uit frustratie en voor tijdelijk (max 2 maanden tot ik een andere 911 gevonden had) heb ik deze van een kennis overgenomen.

................ en ik rijdt er nog steeds mee en kon geen afstand meer doen van deze wagen :wink:
Dat bedoel ik met onverwachts overtuigd.

10 nov 2005 0:21

HenkC2C schreef:Eerst rustig laten bezinken!

Ook ik heb de stap gemaakt van een Boxster naar een 993 (Cabrio destijds) Ik heb er geen moment spijt van gehad maar ik had dan ook een Boxster 2.5....

Het zijn beide unieke auto's met ieder hun specifieke voordelen, ik heb begrepen dat je een vriendenclubje hebt met verschillende Porsches (ik zag er zo snel geen 993 tussen) dus ik neem aan dat je al eens met verschillende typen gereden hebt, anders is dat misschien het beste advies dat ik je kan geven......rijden en vergelijken.

Succes met JOUW keuze !


Ook ik ben van een 986 2.5 naar een 993 gegaan, is me tot nu toe prima bevallen, maar verder ben het helemaal met HenkC2C eens. Lekker rijden en dan kiezen.

thomas993 schreef:de verkoper waarschuwde me wel dat de de 993's in nu snel in waarde gaan dalen Shocked omdat de 997 zo'n fantastische auto is -dus je bent misschien gewaarschuwd en adviseerde om mijn 2-S zo snel mogelijk van de hand te doen


Klinkt mij wel erg als een verkooppraatje in de oren :roll:

10 nov 2005 11:44

Lekker door blijven rijden!
Ik denk dat een overstap naar een ouder model best kan tegenvallen.
Heb net zelf een S gekocht (hiervoor Boxster 2.5), voor hetzelfde geld had ik nu een 993 gehad, of een hele vroege 996. Ahoewel ik wel degelijk aan de 996 gedacht heb, heb ik geen seconde nagedacht over een 993.

Offtopic, maar hier volgt in het kort waarom:

Naar mijn mening heeft de 993 te moderne vormen voor zijn grondvorm. Klinkt ingewikkeld, maar ik bedoel het volgende. Carrosserie ontwerp komt nog uit midden jaren 60. Duidelijkst zie je dit aan de voorruit. Deze is in verhouding zeer stijl. En dat vind ik hardstikke mooi bij een 911 tot 88 (pre 964). De carrosserie is dan prachtig in verhouding tot bijvoorbeeld de buizen met daarin de koplampen, de achterkant ed. Alles (verhoudingen) klopt.
Ik vind het gestroomlijnde front van de 993 zeer fraai, maar absoluut in contradictie met de lijnen van bijvoorbeeld de voorruit en de diep in de carosserie liggende zijruiten.
Het geluid, rijeigenschappen (beleving) zijn natuurlijk super.

Let op mensen, dit is mijn mening ;-) , ik respecteer natuurlijk ook alle andere meningen van mensen die het hier NIET mee eens zijn.
Voor sommigen is bijvoorbeeld de Boxster te soft. Voor mij is de Boxster S een bewuste keuze. Ik heb niet zozeer een Boxster gekocht, maar een Porsche met middenmotor.

All in all, een van de leukste dingen van het fenomeen Porsche is het brede pallet, voor ieder wat wils!

En elke Porsche is natuurlijk super en een voorrecht om te rijden en te bezitten!

Groeten,

Max

10 nov 2005 12:00

Boxi,

Je hebt volgens mij nog nooit 993 gereden. Maar dat geeft niet.
Zelf heb ik 996 Targa en 997 S gereden, maar de rijbelevenis met een 993 vind ik persoonlijk puurder - veel rauwer en je moet harder werken. Je hebt ook meer contact met de auto en techniek. Het heeft niet alleen de uitstraling van een wilde beest, maar is dat ook. En het geluid wat eruit komt. Vanaf stationair tot en met acclereren naar 200 + wordt je getracteerd op een zware, brullende symfonie. :P :P :P

Je moet ervan houden natuurlijk. Ik zou hem zelfs niet meer willen voor een nieuwer model. Heb zelfs mijn dochter beloofd dat ik goed voor dat beestje zal zorgen totdat zij haar rijbewijs in bezit heeft.

10 nov 2005 12:07

ECT,

Zoals geschreven heb ik het uidrukkelijk NIET over de beleving (rijeigenschappen, geluid etc.). Zoals geschreven is beleving boven iedere twijfel verheven.
Mijn opmerking gingen puur en alleen over het uiterlijk van de 993 en deels 964. En tuurlijk vind ik deze typen ook veel mooier dan bijna al het andere wat op onze straten te vinden is (inclusief Ferrari etc, ook niet echt mijn smaak).

Ieder zijn mening ;-) (Natuurlijk is dit geen poging om iedereen met een 993 of 964 op de kast te jagen!)

Grtz. Max

11 nov 2005 21:45

thomas993 schreef:Ik ben vandaag bij een PZ zentrum geweest (was in Ausland en had een half uurtje over, geen concrete plannen) en daar me het een eea laten uitleggen mbt de nieuwe modellen, de verkoper waarschuwde me wel dat de de 993's in nu snel in waarde gaan dalen :shock:

Vervolgens zie ik nu dat op de Porsche NL site bij PON een 2S wordt aangeboden voor 64,5 :?

11 nov 2005 22:58

ik denk dat de 993 niet snel gaat dalen

de meeste porschisten vinden dat nog steeds het mooiste model 8)

13 nov 2005 20:11

vandaag in boxtel een zwarte kjn

geen handje en ik verleende hem nog voorrang :twisted:

dat was de laatste keer

Edit EriC4C: de weg kwijt Robbie :?: :wink: :lol:

13 nov 2005 20:47

in boxtel? Sambal bij!? :lol: :lol: :lol:
Plaats een reactie