Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: HOT or NOT

17 nov 2020 18:19

Die grijze en dan zonder ducktail :thumleft:

Re: HOT or NOT

17 nov 2020 21:26

Anne 2.7 schreef:Theon Design, ben ik ook wel voor te porren.
AfbeeldingAfbeelding


Ben meer voor matching, maar dit gaat richting "HOT"

Re: HOT or NOT

17 nov 2020 21:30

Johann schreef:Ik ook. HOT

Afbeelding


Mee eens

Re: HOT or NOT

17 nov 2020 21:31

kermit de kikker

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 10:12

Deze vind ik HOT. een backdate op basis van 993 ipv de 964 die Singer nog steeds blijft gebruiken volgens mij.

Afbeelding

- KLIK -

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 10:39

Die KAEGE RETRO 993 F is inderdaad wel HOT 8)

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 10:59

Nah, is een Singer knok-off, dus NOT.

Hier is de 996 waar André naar refereerde

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:popcorn:

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 11:13

Ook een Singer Knock Off ..

:popcorn:

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 11:24

Oef die is goed mislukt...

Overigens is Singer ook NOT, over-hyped en over-priced.

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 11:28

Cazzo Super Veloce schreef:Overigens is Singer ook NOT, over-hyped en over-priced.
:thumleft:

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 11:57

Singer was even Hot...daarna veel van hetzelfde maar ze hebben we de trend gezet. Al die rip-offs zijn altijd Not geweest.

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 12:08

Dan is alleen Tesla HOT en alle ander elektrische auto's zijn rip-offs.
Klopt eigenlijk ook wel nu ik er over nadenk 8)

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 12:32

Hoho..

Afbeelding

Lohner-Porsche Mixed Hybrid

HOT or NOT :mrgreen:

giulia schreef:Singer was even Hot...daarna veel van hetzelfde maar ze hebben we de trend gezet. Al die rip-offs zijn altijd Not geweest.


Ja, ze zijn nu meer lauw, maar de nieuwe :drunken:
Afbeelding Afbeelding

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 21:08

Deze is toch ook wel HOT :?: Wel voor mij :!:
Afbeelding
Afbeelding

Of geldt dat alleen voor de eerste yellowbird?

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 21:13

Veel RUF’s zijn HOT - vind ik
Maar natuurlijk is alleen de 1ste generatie Yellow Bird dé Yellow Bird ....

Deze CTR moeten we dan maar Yellow Bird MKII noemen ;)

Re: HOT or NOT

18 nov 2020 21:56

Van achter HOT, van voor NOT. Een te hoog matchbox gehalte.

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 8:54

Op dit moment zijn die Backdates errug HOT (ook aan jullie reacties te zien), maar wat doen ze over een paar jaar ?
Zit er wel eens aan te denken om mijn 993 Targaatje in te ruilen voor zoiets, maar ik wil natuurlijk zo min mogelijk afschrijving van de waarde (onderhoudskosten buiten beschouwing gelaten)

Wat denken jullie ?

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 11:05

Je moet je afvragen of je een backdate of een "recreation" wilt.

De meeste backdates hebben een naar mijn idee te modern interieur ... en dan ga je alleen waarde behouden als "het merk" zo bekend wordt als bijvoorbeeld RUF.


Leo63 schreef:Op dit moment zijn die Backdates errug HOT (ook aan jullie reacties te zien), maar wat doen ze over een paar jaar ?


Eind jaren 70 ging men van blank geanodiseerde raam-frames naar zwart ... met gevolg dat er veel 911'jes waren die de raam-frames zwart hadden gespoten ... toen kwam in 1989 de 964 op de markt en werden een hoop G'tjes voorzien van dikke bumpers en Cup I velgen. Nu betaald men een godsvermogen voor een origineel exemplaar :idea:

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :arrow: want dan zou je het, na lezen van bovenstaand, niet doen :wink:

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 11:07

Gewoon std, je zit dan veilig, maar wie weet hoe de markt over 15 jaar eruit ziet.

Kunnen dan voertuigen met ICE’s allemaal op de schroothoop tegen kilo prijs..... :?:

Ik hou mijn g-model std,....bovendien wijzigingen ala hotrod kosten mij klauwen geld....en verder die gekleurde lollypop dingen vind ik niks.

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 11:17

Zoals Olaf al zei; Er zijn backdates en reengineered, ze lijken op elkaar maar het zijn totaal andere auto's en prijskaartjes. Voor mij is een backdate en ombouw naar een F look maar in de basis is het mechaniek onaangeraakt. Een reengineerd 911 is een auto die tot op het laatste schroefje uit elkaar gehaald werd en dan opnieuw opgebouwd met nieuwe en verbeterde onderdelen, veelaal ook onderdelen die niet uit het Porsche Magazijn komen. Voor mij vallen de restomods hier ook onder zoals we ze vaak zien bij de R-gruppe i.e. uiterlijk lijken ze grotendeels nog op het origineel, maar mechanisch zijn ze flink aangepast.

Met dit in mijn hoofd zeg mijn glazenbol dat de auto's van Singer en Guntherwerks hun waarde zullen behouden. Auto's van Kaege en Von Schmidt etc. denk ik zal dat minder goed doen omdat ze clones zijn van Singer en de backdates van de lokale specialisten zullen op den duur minder waard zijn dan de donor. Kijk eens naar de backdates van Paul Stephens, ze zijn 15 jaar na dato minder waard dan een originele 964.

Back on topic:

minics schreef:Deze is toch ook wel HOT :?: Wel voor mij :!:
Afbeelding
Afbeelding

Of geldt dat alleen voor de eerste yellowbird?


Ik was altijd fan van RUF, maar na een paar keer een RUF van dichtbij hebben gezien ben ik daar niet onder de indruk van. Ik ben zelf geschrokken van de goedkope materiaal die ze gebruiken. Polyester ipv carbon/kevlar. De pasform en panelgaps is niet best en de kabelbomen heeft een hoge hobby gehalte.

Dus, RUF is voor mij sinds kort een NOT.

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 13:51

Ach, scheelt maar 1 letter, Johan.
Zoveel is er niet veranderd :lol:

Dial_888 schreef:Kunnen dan voertuigen met ICE’s allemaal op de schroothoop tegen kilo prijs..... :?:


... tegen die tijd opnieuw in de Porsche investeren :idea:

  • Accupakket
  • Electromotor

:wink:

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 15:11

Dial_888 schreef:Kunnen dan voertuigen met ICE’s allemaal op de schroothoop tegen kilo prijs..... :?:....


Ik denk niet dat dat zal gebeuren: er blijft altijd een grote schare liefhebbers van 'onze' generatie auto's. Die kunnen namelijk iets wat een EV niet kan (vul zelf maar in :wink: ).
Een stoomauto kan dat weer niet, dus die zijn nooit echt populair geweest. Die kan je ook niet echt om een boom vouwen, en dat kan een Golfje GTI weer wel.... :mrgreen:
Geluid, geuren, bediening (zelf doen), een 'Widowmaker', zal een bepaald type mens altijd blijven prikkelen.
Johann heeft het wederom bij het rechte eind. Ik las vroeger de Duitse tuningbladen, waarin o.a. Strosek veelvuldig in voor kwam, nu zegt dat niets, en wordt het plastic weggegooid, maar destijds lieten ze prachtige dingen zien. Kunstwerkjes, waar fabrikanten zich niet aan waagden.
Afbeelding

Een Alpina B3: denk je eens in hoe je je zal voelen, als je die over 100 jaar zou mogen rijden, met de kans dat je jezelf en de auto aan gort rijdt....zelfs een Alfa Sud Sprint QV zal dan een spektakel zijn :cheers:

Dat een tankje Ecomaxx je dan 4 meier gaat kosten, moet je dan maar op de koop toe nemen. Hoewel ik een overschot aan brandstof voorspel, als iedereen zich in een 'alternatief' voertuig verplaatst.
Voor vliegtuigen en oceaan-tankers is er voorlopig nog geen alternatief.....er wordt volgens mij ook niet veel over nagedacht, of aan gedaan...

(Die 928 is HOT!)

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 15:19

steef schreef:... en oceaan-tankers ...


Als er geen fossiele brandstof meer gebruikt gaat worden, vallen die oceaan-tankers vanzelf stil (geen transport = zonder werk) :idea:

Maar dat gaan wij, onze kinderen, onze kleinkinderen én onze achter-kleinkinderen zeker niet meer meemaken :!:

H or N.png

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 15:30

Daarom maak ik me ook nog niet zo veel zorgen :wink: :drive:

(Die Baja is eigenlijk ook wel cool...edit: HOT :thumleft: )

Re: HOT or NOT

19 nov 2020 16:19

Backdates zijn wat mij betreft over hun hoogtepunt heen. 6-7 jaar geleden was het leuk en waagde iemand er zich eens aan. Ik heb er voor gekozen met mijn 964 om die te personaliseren naar wat ik leuk vond en goed vond rijden..Wat de rest daar van vond interesseerde me geen moer. Nu worden er op MP 911's aangeboden met een streepje en andere velgen en het is meteen een outlaw. Te zielig voor woorden. Een outlaw bouw je niet...die ontstaat organisch.

Ik weet niet of er weer eens een Porsche komt maar ik moet zeggen dat ik het idee van CSR geweldig vind met de 996.
Plaats een reactie