Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 15:55

Cazzo Super Veloce schreef:Hier ook na een rondje Alpen, NS, Autobahn.
Niet spierwit trouwens, ik denk dat Johann dat bedoelt.

zie foto vd GT3 (lichtgrijs dus)

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 16:25

Dat dus, ik zei beige maar bedoelde meer een grijs- beige. ik zal volgende keer het exactly RAL kleur erbij zoeken, dan kan er geen verwarring meer over zijn.

Wellicht een idee voor een nieuwe topic - Welke RAL kleur is je pijp? :mrgreen:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 16:51

4004 :jump:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 17:59

Cazzo Super Veloce schreef:Waterdamp in de olie :scratch:
Lijkt me niet, heeft eerder met mengselverhouding bij koude start te maken.
Anders snap ik wel waarom je hem verkocht hebt :popcorn:


Mij is verteld dat water uit het atmosfeer kunnen condenseren op de olie in de dry sump, zeker als het erg koud is. Als je hem dan start gaan al dat gecondenseerde water met de olie de cilinders in en krijg je een beetje stoom bij je uitlaatgassen. Bij een luftie is dit effect groter omdat er zoveel meer olie is.

Ik ben geen wetenschapper, maar het leek me logisch en vertel het daarom klakkeloos na.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 20:29

Johann schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Waterdamp in de olie :scratch:
Lijkt me niet, heeft eerder met mengselverhouding bij koude start te maken.

Mij is verteld dat water uit het atmosfeer kunnen condenseren op de olie in de dry sump, zeker als het erg koud is. Als je hem dan start gaan al dat gecondenseerde water met de olie de cilinders in en krijg je een beetje stoom bij je uitlaatgassen. Bij een luftie is dit effect groter omdat er zoveel meer olie is.

Het zal een beetje van beiden zijn dan Johann.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

10 dec 2020 9:12

Dat denk ik niet. Als er zoveel olie in je verbrandingskamer komt, zie je niet alleen witte rook, maar ook blauwe.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

10 dec 2020 12:49

GinnFizz schreef:Ik dacht eerder aan condens in het uitlaattraject. :scratch:
Dat lijkt me bij nader inzien toch ook niet. Er kunnen best enkele druppels condenswater in de uitlaat zitten maar die verdampen niet luttele secondes na het starten. Dat zal best een tijdje duren.
Mensen die een wit wolkje hebben met starten kunnen dat laatste wel testen; als je de wagen weg zet laat de motor dan 3000 toeren draaien en draai de sleutel naar links. De uitlaatgassen in de uitlaat worden dan vervangen door "normale" lucht.
Als je dan de volgende keer met starten weer een wit wolkje hebt komt dat dus niet door water in de uitlaat.
Plaats een reactie