Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Roadtrips - Deel hier je ervaringen

21 dec 2020 13:32

Johann schreef:Jazeker, de Nordschleife heb ik met mijn 997 en 968 gereden. De GT3 nog niet, maar wellicht ooit in de toekomst als ik op tijd circuitverzekering afsluit.

Met mijn 964 heb ik drie rondjes van la sarthe le mans gereden tijdens Classic Le Mans 2016. Dat was ook episch :drive:

Volgens mij kun je geen circuitverzekering afsluiten voor de NS, althans circuitverzekeringen.nl sluit het uit.
Edit; Niet dus, dacht dat dat voorheen wel het geval was.

21 dec 2020 13:54

Dit jaar hebben we weer een overnacting gehad in Zwisschenwasser. Als het een beetje meezit met de weer kan je oneindig ver zien over de valleien van de Alpen.

Afbeelding

Het weg ernaartoe is al erg leuk en in de mist best spannend. De volgende dag pak je dan de Furkajoch; Een vooral glooiende bergpas maar met een leuke koffiestop bij de top en een adembenemend mooi uitzicht.

Afbeelding

21 dec 2020 17:39

Dit weggetje staat bijna elk jaar op het programma. 2 baans, wel doodlopend.
Egg - Kaltenbrunnen Oostenrijk

21 dec 2020 21:25

Johann schreef:
PTT schreef:
Meest bizarre pas ooit gereden, Passo Ravenola. Kan hem iedereen aanraden met een Porsche

Afbeelding
onverhard

Helemaal eens, je hebt niet geleefd totdat je met je met je verlaagde Porsche de Ravenola hebt gereden. Het was voor mij het meest avontuurlijke en spannende anderhalf uur en ~20km van mijn Porschebezit ooit 8)

Waarom zou je dat willen met een 911? :scratch: Lijkt me nou eindelijk een keer een weg voor zo'n suf/cayenne.
Ik zou wel een beetje willen kunnen doorrijden met een 911 :drive:

21 dec 2020 21:44

Wilde perse dit complex bezoeken.

AfbeeldingAfbeelding

Doorrijden over onverhard scheelde 3 uur terugrijden. In dat geval hadden we die dag het gemiddelde van 12 bergpassen op een dag niet gehaald, over doorrijden gesproken.
Laatst bijgewerkt door PTT op 21 dec 2020 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

21 dec 2020 21:47

Dat dus, en het is dan ook geen uitdaging voor een Cayenne...de 924 had daar ook niet zo heel veel moeite mee, die was ons scouting vehicle. Met de GT3 vergde het al mijn stuurmanskunsten om hem in een stuk beneden te krijgen, exhilarating :twisted:

Afbeelding
Afbeelding

Echt de moeite waard :drive:

22 dec 2020 0:27

:thumleft: :salut:

22 dec 2020 11:01

Howla, dat ziet er een heel avontuur uit. Zulke dingen, dat is toch echt van het fijnste wat je kan meemaken. Wel best zonder TOTMBO doen denk ik :mrgreen:

22 dec 2020 11:36

Daarom, het is echt een onvergetelijk ervaring. We hebben weinig foto's en filmpjes kunnen maken omdat we er zo druk waren met sturen, maar met een beetje zoeken kwam ik deze tegen. Hij gaan natuurlijk veeeeeeeeel sneller dan wij drufde :pale: :drive:

:popcorn:

22 dec 2020 12:16

Hij gaat dan ook op de motor. Maar gave pas, die wil ik ook rijden!

22 dec 2020 15:43

Ik hoef helemaal niet ver weg, gewoon in mijn achtertuin Munsterland. Half uurtje rijden en gaan, heerlijk asfalt en veel combinaties van vlotte wegen afgewisseld met kleine weggetjes in de omgeving van Billerbeck/Darup etc..

Of een half rijden en beginnen in Emsburen hierna leuke rijwegen naar en in de Teuto...

Kortom, halve tank opbranden en ‘s avonds weer op tijd thuis zijn....goedkoop dus.... :mrgreen:

26 dec 2020 18:57

Circuit Reims-Gueux
Afbeelding

Een roadtrip waard en mooi te combineren met een tour door de Ardennen.

26 dec 2020 19:39

Johann schreef:Daarom, het is echt een onvergetelijk ervaring. We hebben weinig foto's en filmpjes kunnen maken omdat we er zo druk waren met sturen, maar met een beetje zoeken kwam ik deze tegen. Hij gaan natuurlijk veeeeeeeeel sneller dan wij drufde :pale: :drive:

:popcorn:

Dat is wel een hele gave!!

Re: Zelf geschoten - nog een foto draadje...

27 dec 2020 15:05

PTT schreef:Hahntennjoch
Nockalmstrasse
Porschemuseum Gmund
Kolnbrein dam
Jezero Jasna en doorrijden op de 206 richting Italie (wij raakte ingesneeuwd en moesten terug)
Passo San Baldo

Passo San Boldo is heel gaaf. Waarschijnlijk nog veel leuker met een Porsche :D

11 jan 2021 13:28

Moin,

wij hebben afgelopen jaar Dolomieten gedaan en dat smaakte naar meer. Nu voor eind april gepland staan Lake District (Schotland geloof ik officieel). Vrijdagavond op de boot, zaterdagmorgen in Hull, twee dagen rijden, zondagavond weer de boot terug :-)

Iemand ooit geweest? Ik heb een mooie route uit de lonely planet (met Hardknott pass etc) maar sta open voor leuke ideeen, ook voor wat betreft overnachting etc.

Pieter

11 jan 2021 22:10

Lake district is Engeland. Deze staat samen met Wales ook nog op mijn lijstje. Mocht je meer tijd hebben raad ik de west kust van schotland aan. Echt geweldig als je van een ruige sprookjes achtige natuur houd. Ik vond het machtig en ga, als het weer kan, snel weer terug.
Het is overigens maar de vraag of je in april de uk weer in kan.
Plaats een reactie