De testresultaten gaan ook dwars door elkaar: iemand heeft klachten en laat zich testen: negatief. Gezinslid laat zich ook maar testen, heeft geen klachten: positief. Quarantaine voor het hele gezin! Paar dagen later mogen ze weer vrij bewegen. Eigenlijk is het één grote chaos. Voor de zekerheid wordt de maatschappij gedeeltelijk afgesloten. Een aantal branches kunnen in de stront zakken, zelfmoorden en stress-gerelateerde ziektebeelden nemen toe door uitzichtloosheid, andere branches lachen zich een bult, want het geld klotst daar tegen de klippen op. Per saldo gaat het dus ernstig goed met de vaderlandse economie. Achter de schermen wordt op grote schaal (politiek en farmacie) handjeklap gedaan, niemand weet van iets, en de grote massa hoopt op verlossing middels een vaccin. Ook de zorg maakt zich zorgen, want er wordt niets gedaan met extra personeel (niemand komt immers gratis werken, dus worden er ook geen contracten aangeboden), leegstaande ziekenhuizen en boten blijven leeg staan. Ook daar wordt niets mee gedaan, dus het gemiddeld aantal IC-bedden per ziekenhuis loopt al na een dag vol: er zijn geen bedden, er was al geen personeel, probleem wordt dus niet opgelost. De oplossing zit m dus volgens de overheid, om de lockdown te verlengen. Ook al weet men niets, dit gaat nog lang duren. Het heeft ook lang geduurd voordat men er achter kwam dat de aarde niet plat was, dus ook hier heb ik goede hoop. We/ze komen er vast een keer achter waardoor dit komt.
Spanje heeft een strenge lockdown gehad, heeft niets uitgemaakt, alle restaurants zijn open, waar de onze onterecht dicht gehouden worden. Geen één besmetting is aangetoond in de horeca of sportwereld. (Ik denk dan ook aan hoe Hamilton tóch besmet is geraakt....heel vreemd, gezien de gouden kooi waar hij zich in bevindt). Openbaar vervoer

daar vinden geen besmettingen plaats, dus dat mag doorgaan. Het wordt overigens niet onderzocht. Men blijft maar aannemen, en tast werkelijk volledig in het duister.
Misschien moet het zo zijn, moeten we accepteren dat er een soort uitdunning komt. Ongeacht welke maatregelen er genomen worden. Misschien gaan we te weinig naar de kerk of moskee, misschien hebben we te weinig bewogen, misschien hebben we te slecht gegeten, te weinig voedingsstoffen tot ons genomen, te veel gerookt, te veel gedronken (alcohol), misschien is een deel van de mens onterecht heel oud geworden (niet aan mij overigens, zonder medicatie of medisch ingrijpen zouden we nooit zo oud zijn geworden met zijn allen). Met alle welvaart moeten we misschien accepteren dat we minder weerstand hebben verkregen. En wellicht is dat de oorzaak dat de gemiddelde leeftijd zijn piek heeft bereikt.
Maar nog tien jaar achter gesloten deuren leven, lijkt mij niet de oplossing om een virus de baas te blijven. Laten we hopen dat een vaccin de oplossing gaat bieden, dan kan iedereen gewoon verder leven zoals we dat gewend waren. Echter, verandering van leefstijl zou wel eens de échte oplossing kunnen zijn! En dat gaat helaas niet vanuit je luie stoel of vanachter gesloten deuren.