Heb hier thuis nog een (net) 18 jarige die momenteel in z'n laatste jaar Havo 5 Natuur en techniek zit en graag in de werktuigbouw en/of elektrotechniek verder wil gaan studeren na z'n examen in mei.
In z'n klas zitten momenteel een man of 12 en 1 dame waarvan er 5 (inclusief de dame ) een schakelbrommer hebben i.p.v. zo'n k%t scooter en m'n garage op vrijdagavond en zaterdag een soort van ontmoetingsplek is geworden voor deze 5 om samen te sleutelen aan de brommers maar ook om de meeste gekke ideeën qua techniek uit te werken i.v.m. alle gereedschap wat hier beschikbaar is
De meeste hiervan hebben inderdaad wel betrekking op elektriciteit en aandrijving van voertuigen en het zal mij dan ook niet verbazen als er over X jaar daar een keer een revolutionair accu pakket of zo uit komt.
Maar iedere keer moet toch de 964 minimaal even bewonderd worden hoe e.e.a. in elkaar zit of gestart worden om "ff lekker van die bak kabaal te genieten"
Nogal logisch dat ICE’s het moeilijk krijgen, er is concurrentie van EV’s...overheid stuurt/stimuleert de switch.
Ik wacht otdat EV’s goedkoop worden, en ik wellicht nog een ‘dikke’ subsidie op kan krijgen... voorlopig rij milieu bewust rond met mijn hybride ex-leaser. Bovendien wil hem eerst ‘oprijden’...voordat ik helemaal over ga op een EV.....en mijn kilometers per jaar duurt dat een jaar of tien.
Dus voorlopig niet in 3 sec naar de 100 maar in 10 sec....
Ik tank CO2 neutraal, dan hoef ik voorlopig geen EV
Ik vond de analyse van Harry Metcalfe over de EV vs. ICE klassieker markt zeer interessant.
WillemB schreef:Ik geef "de jeugd" toch nog niet helemaal op...
Mijn dochter van 10 is ook al heel goed met Porsches spotten, van nieuw tot oud. En niet allen roepen dat er een Porsche rijden, maar best vaak ook het model. Ik ben een trotse vader
Ik moest haar wel vorig jaar even bijsturen, want ze had toen de hobby om Tesla's te tellen. We hebben daar een serieus gesprek over gehad, dat we dat niet meer gaan doen
Mijn oudste dochter van 13 boeit het geen reet en ze vind mijn 931 stinken (binnen en buiten )
De discussie die begint met het uitsterven van de ice en draait naar de waarde daling- wat maakt het voor de meeste van ons liefhebbers uit? Natuurlijk is het niet heel fijn als je je pensioen hebt afgestemd op de waarde van je collectie van 100+ auto's, maar waarschijnlijk ben je dan al een tijdje bezig en heb je niet alles in de bubbel gekocht. En natuurlijk is het leuk als je kinderen ook willen en kunnen genieten van traditionele sportwagens, maar daar zal steeds minder behoefte aan zijn.
Geniet er zelf lekker van, ik ga mijn GT3 nog vergezellen met een RS2 en een M3CSL, ik ga daar geen koopjes in vinden en zal er zeker niet op verdienen, maar het geluk van het rijden en bezitten, lekker km maken en momenten beleven is het belangrijkste en dat pakt niemand je later meer af zolang je maar gezond blijft.
Cazzo Super Veloce schreef:Denk dat hehe gelijk heeft. Zeker als je geen petrolhead bent is een EV ideaal, en 99% is geen petrolhead.
Gelukkig hebben we in NL geen strenge winters en kan niet iedereen een EV met grotere actieradius veroorloven
Er moet dus nog wel wat verbeteren aan EV’s voordat het gros van de non-petrolheads over gaat stappen op bijvv een E-Golf die geen 150 km actieradius haalt bij een beetje vorst en sneeuw .... of een Nissan Leaf die nog niet tot de 100 km komt - bij een volle tank.
NB: ik heb in beide afgelopen week (test) gereden - daar waar je niet sneller mag dan 70 a 90 km/uur ...
Cazzo Super Veloce schreef:https://leasebijtellingvriendelijk.nl/aanbod/tesla-model-3-performance-autopilot-56-198ex/
2 jaar oud, 35k km en duurder dan nieuw. Best goed toch?
Dit is best wel bizar eigenlijk. Alleen voor die drie resterende jaren lage bijtelling. Als dit zo blijft ga ik de mijne misschien wel verkopen voor zo'n prijs als hij 3 jaar is. Hoop dat de taycans dan al genoeg afgeschreven zijn
Ook aan zitten denken, maar die lage bijtelling is toch wel heel aantrekkelijk. Een nieuwe Taycan is 3-4 x zo duur in de bijtelling. Vind ik het niet waard.
Vreemde discussie dit. Iedereen begrijpt dat we niet allemaal elektrisch kunnen rijden, daar hebben we de stroom en de accu's niet voor. Elektrisch rijden (behalve op waterstof) zal een niche blijven.
Aanzet tot deze bedenkingen is dat in het VK het kopen of verkopen van een auto met ICE verboden zal zijn vanaf 2030. We weten dat niet iedereen elektrisch zal kunnen rijden, vandaar deze draad. Hoe gaat dat aangepakt worden.
Ja, die linkse drammerij m.b.t. milieu, discriminatie, immigratie, enz enz ...... vaak , heel vaak, niet goed onderbouwd en doordacht. Lange termijnvisie ontbreekt. Zolang we de energie welke de EV voeden en de productie van de accu's niet CO2 neutraal opwekken resp. produceren is het een verhaal gebasseert op een illusie. De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal en al helemaal niet duurzaam. EV is nu een situatie van geen uitstoot ter plaatse maar een paar KM verderop. Fiscaal is het (nog) aantrekkelijk voor bepaalde gebruikers. Een thoriumcentrale is wat dat betreft een nog onvoldoende belicht alternatief om een deel van deze problematiek te overbruggen totdat we een echt goed alternatief hebben.
Totaal niet onderbouwd. Tesla subsidie is gebaseerd op 1 - niet gevalideerd - model en prachtig voorbeeld van totaal gebrek aan logisch nadenken. Als je dan toch CO2 wilt besparen dat is het subsidieren van Tesla's totaal inefficient
redriver schreef:Ja, die linkse drammerij m.b.t. milieu, discriminatie, immigratie, enz enz ...... vaak , heel vaak, niet goed onderbouwd en doordacht. Lange termijnvisie ontbreekt. Zolang we de energie welke de EV voeden en de productie van de accu's niet CO2 neutraal opwekken resp. produceren is het een verhaal gebasseert op een illusie. De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal en al helemaal niet duurzaam. EV is nu een situatie van geen uitstoot ter plaatse maar een paar KM verderop. Fiscaal is het (nog) aantrekkelijk voor bepaalde gebruikers. Een thoriumcentrale is wat dat betreft een nog onvoldoende belicht alternatief om een deel van deze problematiek te overbruggen totdat we een echt goed alternatief hebben.
Zoveel onzin en onwaarheden in 3 regels. Best knap. En nee, ik ga het niet proberen te weerleggen, als je kop zover het zand in steekt komt de boodschap toch niet aan.
Een 5 jaar oude presentatie, maar ik vind hem zo leuk dat ik hem nog even deel. Bekijk de foto’s van New York aan het begin met paarden en auto’s maar eens, het kan snel gaan als een beter alternatief ook nog eens goedkoper wordt.