22 jan 2021 14:23
22 jan 2021 14:30
22 jan 2021 14:34
ErikR schreef:Als die avondklok ingaat zal je wel moeten. En zo niet dan is de handhaving, met gebruik van geweld indien nodig, door de staat geautoriseerd om ervoor te zorgen dat de regels opgevolgd worden.
Vrij simpel
22 jan 2021 14:52
ErikR schreef:redriver schreef:Ronaldo schreef:redriver schreef:Zit nog steeds te wachten op een wetenschapelijke onderbouwing voor de avondklok.
Je moet af en toe schakelen tussen wetenschap en boeren verstand.![]()
Hoe minder contacten > hoe minder verspreiding van 't virus.
Ik MOET niks ........ Zit nog te wachten op dat linkje
"Het OMT (outbreak management team) ziet de avondklok als een manier om iedereen het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden" . Valt dit onder "gezond boeren verstand" of is dit management op basis van data ?
Als die avondklok ingaat zal je wel moeten. En zo niet dan is de handhaving, met gebruik van geweld indien nodig, door de staat geautoriseerd om ervoor te zorgen dat de regels opgevolgd worden.
Vrij simpel
22 jan 2021 14:57
redriver schreef:Ronaldo schreef:redriver schreef:Zit nog steeds te wachten op een wetenschapelijke onderbouwing voor de avondklok.
"Het OMT (outbreak management team) ziet de avondklok als een manier om iedereen het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden" . Valt dit onder "gezond boeren verstand" of is dit management op basis van data ?
Rapport IMT 19-1-2021 schreef:Wat betreft de te verwachten bijdrage van een avondklok heeft het OMT wederom kennis genomen van de beschikbare literatuur. Uit een viertal reviews van verschillende onderzoeken en bijvoorbeeld ook evaluatie van de avondklok zoals ingesteld in Frankrijk, blijkt dat een avondklok (c.q. verplichting tot thuisblijven) tot een reductie van 8%-13% van de gemiddelde Rt-waarde zou kunnen leiden.
Bij een reproductiegetal dat zich momenteel net onder de 1 bevindt, is dat effect in de beoordeling van het OMT substantieel.
22 jan 2021 15:12
Ronaldo schreef:w.w.doet. schreef:Allochtonië is de naam.
Ik dacht de laatste weken dat je niet lager kon, maar je blijft verbazen. Man, man, man...
22 jan 2021 15:19
NordRack2 schreef:Als je huisdieren hebt hoef je je niet aan de avondklok te houden. Ik ga 's avonds lekker de tardigrada (mijne heten Pim en Wies) uitlaten. Niemand doet me wat.
22 jan 2021 15:20
w.w.doet. schreef:Die mening van tegenstanders word niet gewaardeerd.
22 jan 2021 16:01
horn schreef:Ronaldo schreef:w.w.doet. schreef:bla bla bla.
Ik dacht de laatste weken dat je niet lager kon, maar je blijft verbazen. Man, man, man...
Ben niet altijd online hier. Is al verwijderd.
22 jan 2021 16:03
Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen. Kun je svp voor me een smily er bij zetten, namelijk dezehorn schreef:Deze insteek [...] is een grote oorzaak van de problemen.
22 jan 2021 16:24
22 jan 2021 17:04
horn schreef: Mensen gaan gericht op zoek naar de grenzen en de mazen in de regels.
22 jan 2021 17:14
22 jan 2021 17:28
22 jan 2021 17:35
ErikR schreef:redriver schreef:Ronaldo schreef:redriver schreef:Zit nog steeds te wachten op een wetenschapelijke onderbouwing voor de avondklok.
Als die avondklok ingaat zal je wel moeten. En zo niet dan is de handhaving, met gebruik van geweld indien nodig, door de staat geautoriseerd om ervoor te zorgen dat de regels opgevolgd worden.
Vrij simpel
22 jan 2021 17:43
redriver schreef: bepaal zelf wat ik verantwoord vindt, heb de overheid daar niet voor nodig.
22 jan 2021 17:53
Tilt! schreef:Excuses, maar ik kan niet tegen domheid.
22 jan 2021 17:54
22 jan 2021 18:07
22 jan 2021 18:18
Ronaldo schreef:Tilt! schreef:Excuses, maar ik kan niet tegen domheid.
Zal wel enorm zwaar zijn dan, als ingezetene van België?![]()
23 jan 2021 20:00
Wereldwijd zijn we begonnen met het vaccineren tegen het coronavirus, en daarmee ook met het monitoren van bijwerkingen. Onze onderzoeksredactie heeft daarom een eerste overzicht van het aantal meldingen gemaakt, op basis van Europese data. Er zijn nu 16.785 gevallen gemeld van vermoedelijke bijwerkingen na inenting met een coronavaccin in Europa.
23 jan 2021 20:25
23 jan 2021 20:57
MarcoB schreef:Vandaag in het nieuws dat er 16.785 gevallen zijn van een vermoedelijke inenting. Klinkt veel, maar als je dat wegzet tegen het aantal inentingen dan valt dat heel erg mee. Er zijn inmiddels meer dan 15.000.000 gezet. Bijwerking dus bij 0,00119% van de gevallen.
23 jan 2021 21:35
24 jan 2021 13:16