Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Wat mag een 997 MkII 4S kosten?

02 feb 2021 13:29

Cazzo Super Veloce schreef:EVs worden constant geüpdatet, de batterijen gaan een miljoen mijl mee, een elektromotor ook, kortom de runningcosts zijn erg laag. Hoge restwaarde dus, ook als de subsidies wegvallen.

Runnigcosts laag: true, true...
Alleen, wegen leggen zichzelf niet aan, dus ergens gaat dat verhaald worden.
Het is kwaad kersen eten met de overheid, en ze hebben altijd geld tekort. Ik zou momenteel beter af zijn zonder zonnepanelen op mijn dak dan met de 42 die er momenteel op liggen.
Runnig costs van een ICE zijn ook al niet meer wat het geweest is toch? Wie geeft er daar 7 jaar onderhoud en garantie? Natuurlijk, als je in de oude hokken marchandeert ligt dat anders.

Hoge restwaarde: Ja, moest het kwaliteit zijn, en dat is het overduidelijk niet. Misschien dat de Duitsers er nog iets kunnen van maken eens de teething problems opgelost zijn :thumleft:

Anyway, ik heb power genoeg op mijn dak liggen, ben van opleiding electricien, maar voel niet the need om over te stappen. Vooral omdat ze zo lelijk zijn nog steeds toch.

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 13:30

Cazzo Super Veloce schreef:@ Olaf; Denk dat een 15 jaar oude Zoë niet veel meer zal kosten?


..... en kan je met die 53 kWh accu wellicht nog maar zo’n 50 km rijden - tussen laad beurten in :idea:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 13:50

Zoë heeft een range van bijna 400km, daar zijn er na 15 jaar echt nog wel 200-250 van over, misschien effectief 150. Is voor de gemiddelde NLer meer dan genoeg, die rijdt nu ook maar 20 km/dag in zn Micra.

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:02

Johann schreef:We moeten ook rekening houden met de de hoeveelheid Megawat die we kunnen leveren in NL en ook hoe we de pieken van de opladers gaan opvangen. Daarnaast moeten we rekening houden met het feit dat het bouwen van een energiecentrale 5 jaar in beslag neemt. Ik denk daarom dat de opmars van de EV op een moment een plateau zal treffen.


Dit is (tot op heden) niet te zien, ook al rijden hier nu zo'n 600000 EV/hybrides rond. Het energieverbruik van deze auto's wordt grotendeels opgevangen door energiebesparingen in andere industrieën. Dat zal ook gewoon doorgaan.

Ben ook wel van mening dat er kerncentrales moeten komen. En dat duurt eerder 15 jaar van idee tot opstart. Hopen dat het niet bij een verkiezingsstunt blijft, en dat ze nu doorpakken :idea:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:05

Over die Nissan Zoë .... de tweede (nieuwe) generatie.

:D

Max. 395 onder absoluut gunstige omstandigheden in de zoner, maar test rijders geven aan dat het met 300 km toch wel op houdt.
Fabrieksopgave ... max. 250 in de winter - als je er dan bij een beetje vorst 150 a 200 km mee kunt rijden kom je wellicht op je werk, maar ik kom er niet eens mee naar bijv. Schiphol :|

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:13

Ik herinner me de 40khw Leaf nog die ik een maandje moest rijden omdat de Tesla te laat was.
60km naar kantoor en weer 60 terug haalde ik net in de winter. Maar de verwarming mocht dan niet aan :lol: (geen grapje, was letterlijk zo)

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:18

Olaf schreef:Over die Nissan Zoë .... de tweede (nieuwe) generatie.

:D

Max. 395 onder absoluut gunstige omstandigheden in de zoner, maar test rijders geven aan dat het met 300 km toch wel op houdt.
Fabrieksopgave ... max. 250 in de winter - als je er dan bij een beetje vorst 150 a 200 km mee kunt rijden kom je wellicht op je werk, maar ik kom er niet eens mee naar bijv. Schiphol :|

Daar hebben ze treinen voor uitgevonden.

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:22

Wou ik net schrijven, ik pak de trein met daluren OV naar Schiphol....

Soms denk onderweg met de hybride van mij: wat zou het aangenaam zijn om helemaal niet zelf te rijden ipv dat dom gedoe, opletten en in optocht over de A18/A12A325 te rijden...

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:24

Voor de gein de Zoë eens opgezocht...
Prijs vanaf 34k :scratch:
Actieradius 315 km (!) dus niet de 395 hierboven genoemd.
Dan krijg je dit:
Afbeelding

34k koopt jou eventueel ook dit:

Afbeelding

Als DAAR moet over gediscussieerd worden, dan zit je op het verkeerde forum :salut:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:28

Cazzo Super Veloce schreef:Daar hebben ze treinen voor uitgevonden.


Een trein brengt jou van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn, dan zwijg ik nog over bagage. Maar elk excuus is goed om de minderwaardigheid van EV's tov ICE's te minimaliseren :res:

Re: Wat mag een 997 MkII 4S kosten?

02 feb 2021 14:38

Tilt! schreef:Ik zou momenteel beter af zijn zonder zonnepanelen op mijn dak dan met de 42 die er momenteel op liggen.
Troost je, ik heb er ook 40 die dankzij het prosumenten tarief niet renderen.
Dus je kan er vanop aan dat de EV's eveneens de schatkist zullen moeten spekken.

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:52

Tilt! schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Daar hebben ze treinen voor uitgevonden.


Een trein brengt jou van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn, dan zwijg ik nog over bagage. Maar elk excuus is goed om de minderwaardigheid van EV's tov ICE's te minimaliseren :res:

Hij wilde naar Schiphol, dat is best goed bereikbaar met de trein :lol:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 14:58

Tilt! schreef:Voor de gein de Zoë eens opgezocht...
Prijs vanaf 34k :scratch:
Actieradius 315 km (!) dus niet de 395 hierboven genoemd.
Dan krijg je dit:
Afbeelding

34k koopt jou eventueel ook dit:

Afbeelding

Als DAAR moet over gediscussieerd worden, dan zit je op het verkeerde forum :salut:


Misschien dat het bereik met een Zoë op de Belgische wegen lager is omdat jullie al die kuilen moeten ontwijken?
Voor de rest geen vergelijk natuurlijk, nog nooit een Zoë zien ploeffen :mrgreen:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 15:10

Nee, die ploeffen nooit, ze fikken gewoon uit. :res:
Afbeelding

Maar ze hebben het geleerd van ome Elon

Afbeelding

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 15:10

Cazzo Super Veloce schreef:Hij wilde naar Schiphol, dat is best goed bereikbaar met de trein :lol:

Met een auto ook, als je er geraakt op één lading :mrgreen:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 15:14

Cazzo Super Veloce schreef:Misschien dat het bereik met een Zoë op de Belgische wegen lager is omdat jullie al die kuilen moeten ontwijken?
Voor de rest geen vergelijk natuurlijk, nog nooit een Zoë zien ploeffen :mrgreen:


Vreemd :scratch:
Want het was een Nederlandse website: https://ev-database.nl/auto/1164/Renault-Zoe-ZE50-R110 :mrgreen: :popcorn:
Ploeffen niet, maar fikken kunnen ze blijkbaar, net als die andere EV's die je weken moet laten opbranden want: onblusbaar, en een 996 ziet er niet uit als een Pekinees, is toch ook iets waard.

Afbeelding

Enjoy!! :cheers:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 15:20

Laat me raden... je hebt Jeremy Dino Clarkson aangehoord.
Sneu figuur :D

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 15:28

Ik schrijf de teksten voor Jeremy 8)

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 16:26

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/111 ... lkenswaard

Weer een lillike varkensneus minder :lol:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 16:41

Trouwens is het accupakket van zo’n Renault nog steeds op huurbasis of kun je hem kopen... :?:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 17:13

Cazzo Super Veloce schreef:
Weer een lillike varkensneus minder :lol:

2012...
Toen kon Elon Musk net stappen :mrgreen:


En ja, smaken verschillen...

Afbeelding Afbeelding

Maar hey?! Je rijdt lekker goedkoop. Goed voor jou toch? :thumleft:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 17:25

Wauw dit (afgesplitste) topic staat aan!!!

Misschien omdat we ons allemaal een keer aangemeld hebben met liefde voor een flat six.. :)
En we ook allemaal weten dat er vanzelf een tijd komt van “das war einmal”. Dat was met de lufti’s, dat was/is met NA en dat zal ook zo zijn met ICE. Afgelopen twee zondagen lekker lopen knallen met de Spyder en ik kijk enorm uit naar alle momenten van genot die ik nog zal beleven (om het behapbaar te maken) dit jaar. Eigenlijk zijn we herinneringen aan het maken die we straks gaan vertellen wanneer ICE zeldzaam wordt. Geen tijd te verliezen met genieten eigenlijk :drive:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 17:32

Is de tiet van de overheid weggevallen in NL?

Autoverkopen in NL Januari
Tesla stort in met slechts 14 exemplaren van de Model 3. Dat waren er vorig jaar nog 152. Slechts 2 Model S’en kwamen op kenteken. Niemand registreerde een Model X.


Of heeft Pearle of Hans Anders een serieuze promotie gedaan in december? 8)

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 17:44

Cazzo Super Veloce schreef:Hij wilde naar Schiphol, dat is best goed bereikbaar met de trein :lol:


3 uur met de trein - incl. minimaal 2x overstappen (met bagage) .... om nog maar te zwijgen van een vroege vlucht die voor mij met het OV niet te halen is ....

Deur-tot-deur twee uur rijden .... geen (overstap) gesleep met bagage ..... en aan brandstof zelfs minder kwijt dan 2 pax. OV met 40% korting ...

Ik heb zojuist wel even gekeken wat een tweedehands Tesla kost ... prijs valt me alles mee ~ voor die witte op Marktplaats met ruim 6 ton op de klok :D
Ondanks dat blijf ik ze lelijk vinden :cheesy:

Re: Het einde van ICE ...

02 feb 2021 17:46

ASW schreef:Wauw dit (afgesplitste) topic staat aan!!!

Misschien omdat we ons allemaal een keer aangemeld hebben met liefde voor een flat six.. :)
En we ook allemaal weten dat er vanzelf een tijd komt van “das war einmal”. Dat was met de lufti’s, dat was/is met NA en dat zal ook zo zijn met ICE. Afgelopen twee zondagen lekker lopen knallen met de Spyder en ik kijk enorm uit naar alle momenten van genot die ik nog zal beleven (om het behapbaar te maken) dit jaar. Eigenlijk zijn we herinneringen aan het maken die we straks gaan vertellen wanneer ICE zeldzaam wordt. Geen tijd te verliezen met genieten eigenlijk :drive:

Als je bedenkt dat de aarde al miljarden jaren bestaat is het duidelijk dat de 150 jaar dat we de auto met ICE kennen maar een hele korte tijd is. Die nu (kennelijk) ook binnenkort voorbij is. Wij hebben de leukste tijd daarvan meegemaakt, we zijn dus eigenlijk bofkonten! De automobiele toekomst wordt net als het verleden: saai.
Plaats een reactie