Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 feb 2021 13:51
Over de betrouwbaarheid was hier ook een topic over geweest enkele maanden geleden. Zelf heb ik nog geen issues gehad, maar zoalng ik fabrieksgarantie heb kan me dat ook niet boeien. Als hij stuk gaan mag ik voor enkele dagen met een leen Porsche spelen, dus win-win
Bij mij was de finale keuze ook geweest tussen een 5 serie station en een Macan. Zelf vond ik de Macan vele malen fijner rijden dan de funfer. De Macan voelt een stuk solider aan dan vele andere auto's. Ze staan echt op eenzame hoogte als het bij bouwkwaliteit en afwerking komt.
De Macan is natuurlijk geen 911 of M5, en probeer dat ook niet te zijn. Lomp zijn ze zeker niet, ik vind ze sowieso een hele stuk dynamischer/sportiever dan een Cayenne. IK had ook met enkele XC90's proef gereden en hoewel ze erg luuks wasren vond ik ze erg log, mijn oude Foresters waren dat ook een beetje maar dan een stuk lichter. Voor mijn gevoel hebben ze allemaal moeiten hun momentum goed te managen. Maar met de Sport+ knop ingedrukt kan mijn Macan aardig bochten aansnijden en helt hij nauwelijks over.
15 feb 2021 13:55
Beste Johan, volgens mij heb jij een Macan met een 4 cilinder 2.0
Is dat niet wat licht voor zo’n zware auto
Keek naar een jong gebruikte gts maar dan moet je fiks aan de bak
15 feb 2021 23:30
Aan zijn onderschrift te zien heeft hij een Macan S, 3 litertje V6 dus.
16 feb 2021 6:23
Hey Hans, ik heb zoals dobbelsteen zegt een 3l V6, maar dan wel een turbo diesel

Er zit 258pk en 580nm in, en die kan het prima aan. Je kunt hem ook eenvoudig tunen naar 308pk en 648nm, maar ik vind dat overbodig. Ik ben best een powerjunkie, dus dat zegt genoeg over de standaard spec van mijn Macan S Diesel
De 2.0 heeft in mijn beleving een totaal andere karakter, meer hot hatch dan luxe auto. Ze klinken wel lekker en maak graag toeren, maar het past voor mij niet bij het type auto. Ik ben misschien een beetje oldskool maar een luxe auto hoort een grote blok te hebben. Door de diesel V6 is mijn Macan zeer soepel en heeft hij bakken met koppel vanaf zeer lage toeren. De Diesels klink ook best lekker. Ik heb specifiek mijn auto gekozen omdat het een van de weinige Macan Diesels waren waar bijna alle opties zijn aangevinkt. Hierdoor heeft hij luxe in overvloed maar ook alle sportieve opties zoals sportchrono i.c.m. luchtvering en torque vectoring.
I.p.v. een GTS zou ik je aanraden een blokje om te gaan rijden met een Diesel. Ik heb een Macan S (Benzine) en mijn Macan S met diesel back 2 back proef gereden en voor mij was de Diesel zonder twijfel de leukere auto.
16 feb 2021 17:28
Gezien mijn km's kijk ik enkel naar benzine.
Ik heb niks tegen diesel, wel tegen de wegenbelasting die daarbij hoort. Het komt voor mij gewoon niet uit.
Op zich jammer. Mijn ouweheer heeft een Jaguar XF R-sport. met een v6 turbodiesel. Man man, dat gaat wel mooi hoor.
16 feb 2021 18:24
Yup, dat ongedwongen gevoel maar toch met 250 de autobahn afblazen. Dat kan alleen een Diesel.
Ik weet niet hoeveel KM je per jaar rijdt, maar als ik een beetje met de verkeer mee rijd haal ik met gemak 1 op 19km met mijn Macan, dat vertaald naar ˜1000km voor 70 euro. Voor mijn gevoel ligt de omslagpunt voor diesel veel lager bij dit soort auto's dan bij auto's zoals een Golf o.i.d.
16 feb 2021 20:02
O,
Das opzich wel interessant om een keer uit te rekenen.
Ook in aanschaf zijn diesels nu aantrekkelijker.
Restwaarde natuurlijk ook minder, dat dan weer wel
17 feb 2021 13:04
Zelf 3-4 jaar geleden met een meetlint langs tig dealers gegaan om achterbanken/ isofix punten op te meten.
Met drie kids incl zitjes was een ruime achterbank een must, en ik wilde per se GEEN bus! Ben m'n lijstje kwijt, maar wat ik herinner is dat de SUVs zoals de X5 en Q5 helemaal niet zo ruim waren als gedacht. Volvo V70 had zeker met geïntegreerde zitverhogers de beste kaarten/ meeste ruimte. Mercedes E klasse was ook niet verkeerd.

Maar emotie speelt ook mee, dus uiteindelijk is het een dieselende F11 geworden. Kids nu 11, 9 en 6 overleven met iPads

zonder problemen een reis naar Zuid Frankrijk. Dakkoffer inmiddels wel een must geworden….
17 feb 2021 13:24
Dan zou ik je vrouw wat beter opvoeden als ik jou was.
Wij dieselen met onze F11 met drie kinderen (13, 16 en 18) ook rustig die kant op voor vakantie maar dan zonder dakkoffer.
17 feb 2021 13:26
Stations zijn sowieso veel cooler dan SUVs. Mijn 535i F11 was fantastisch.
Heb nooit in een Macan gereden, maar kan me niet voorstellen dat dat beter rijdt. Wel in een Cayenne Hybrid en vond het helemaal nix.
Kinderen gaan nu bijna nooit meer alle drie tegelijk mee, dus ruimte is minder relevant.
17 feb 2021 13:31
De volgende zal hier wel elektrisch worden vrees ik...
Welke? Dat staat nog in de sterren.
17 feb 2021 13:44
Dus het wordt een Polestar begrijp ik..
17 feb 2021 13:57
Na een “bus” Lancia voyager, rijden wij al 3 jaar lang probleemloos (dus veel betrouwbaarder dan gedacht) een Discovery 4. Niet snel of dynamisch, maar veel ruimte en door de verhoogde 2e rij tov de 1e rij nooit wagenziekte…
17 feb 2021 14:03
Ik heb een aantal jaar een Range Rover gehad. Een erg fijne, ruime reisauto, als ie het deed.....
Om die reden zou ik dus niet zo snel weer een product van Land Rover kopen.
Het is natuurlijk n=1 maar het gaat om het gevoel wat ik bij dat merk heb gekregen.
17 feb 2021 18:38
Cazzo Super Veloce schreef:Stations zijn sowieso veel cooler dan SUVs. Mijn 535i F11 was fantastisch.
Heb nooit in een Macan gereden, maar kan me niet voorstellen dat dat beter rijdt. Wel in een Cayenne Hybrid en vond het helemaal nix.
Gelukkig stopt dat je niet om je mening te geven
De F11 is lager en wellicht gaan ze iets strakker door een bocht dan een Macan, maar voor de rest zit er weinig verschil in. Qua interieur is de Macan een wereld beter dan de F11. Een Cayenne rijd echt anders dan een Macan. Zelf vind ik de Cayenne is stuk logger en er zit ook een ouderwets automaat in die de rijbeleving beïnvloeden. De Cayenne Hybrid weeg 2.270 kg, de zwaarste Macan weegt 1.985 kg

Ter vergelijking een F11 535i weegt 1840 kg.
17 feb 2021 19:02
Maar een stuk kleiner van binnen dan een F11, toch?
17 feb 2021 19:46
Qua bagageruimte wint de F11; 560 liter met de stoelen omhoog en 1670 met de stoelen plat.
De Macan heeft maar 500 met de stoelen omhoog en 1503 met ze plat.
De nieuwe Volvo V90 heeft 560 met de stoelen omhoog en 1526 met de stoelen plat.
De Panamera ST valt vies tegen; 520 met de stoelen omhoog en maar 1390 met de stoelen plat
De F11 is dus behoorlijk ruim
17 feb 2021 21:18
Johann schreef:De Panamera ST valt vies tegen; 520 met de stoelen omhoog en maar 1390 met de stoelen plat
En 418/1287L bij de E-hybrid.
17 feb 2021 22:27
Johann schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Heb nooit in een Macan gereden, maar kan me niet voorstellen dat dat beter rijdt.
Gelukkig stopt dat je niet om je mening te geven
Das geen mening he, eerder een veronderstelling
18 feb 2021 10:01
Johann schreef:Qua bagageruimte wint de F11; 560 liter met de stoelen omhoog en 1670 met de stoelen plat.
De Macan heeft maar 500 met de stoelen omhoog en 1503 met ze plat.
De nieuwe Volvo V90 heeft 560 met de stoelen omhoog en 1526 met de stoelen plat.
De Panamera ST valt vies tegen; 520 met de stoelen omhoog en maar 1390 met de stoelen plat
De F11 is dus behoorlijk ruim

18 feb 2021 15:13
Kortom; slimste, leukste en beste keuze is een F11 met 6-cil.
18 feb 2021 17:13
Of 8 natuurlijk.
18 feb 2021 17:17
meningen genoeg
we gaan het nog eens overpeinzen.
18 feb 2021 17:34
8 is overkill
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.