08 nov 2005 21:16
08 nov 2005 21:40
F@RGO schreef:nu hoop ik dat de 997s ook droog blijft, zijn daar al gevallen gekend ivm dat probleem?
11 nov 2005 18:27
11 nov 2005 22:13
D-Dreamer schreef:Ik hoop alleen dat het oud zeer is.....![]()
12 nov 2005 14:34
D-Dreamer schreef:Volgende week "mag" ik bij Wittebrug langskomen ..... Geweldige service (toch?).![]()
..... en de professionaliteit bij Wittebrug (.....) is in orde.
12 nov 2005 15:20
14 nov 2005 0:32
nu hoop ik dat de 997s ook droog blijft, zijn daar al gevallen gekend ivm dat probleem?
14 nov 2005 0:44
14 nov 2005 1:52
HenkC2C schreef::shock:![]()
14 nov 2005 12:10
14 nov 2005 13:07
14 nov 2005 13:12
Rob Herfst schreef:HenkC2C schreef::shock:![]()
Daar ben ik ook echt niet verbaasd over!
Tijdens mijn zoektocht in Duitsland naar de cabrio vertelde een chef werkplaats van een Porsche Centrum al dat hij de eerste 997-ens al had gehad met HET probleem!
Nagenoeg dezelfde motor als de 996, dus...........
14 nov 2005 13:14
Jan schreef:355 pk koel je niet zo maar met een pufje lucht![]()
14 nov 2005 13:29
ECT schreef:
De constructie van de 993 motor is solide en gebouwd voor hoge vermogens: 300+ pk's. Daarom begrijp ik niet dat ze doorgaan met watergekoelde motoren die hier en daar wat mankeren, door hun andere bouw.
14 nov 2005 14:39
De 993 Turbo is luchtgekoeld en meer dan 400 pk!!
14 nov 2005 16:41
ECT schreef:Wat ik bij Porsche niet zo goed begrijp is het volgende. Waarom doorgaan met de watergekoelde motoren die veel problemen hebben en geld kosten i.p.v. terug gaan naar de luchtgekoelde motoren met diverse aanpassingen uit milieu overwegingen??![]()
![]()
Als ik Porsche was zou ik het wel weten: never change a winning team. Dus, hup terug naar de solide luchtgekoelde motoren met hun prachtige sound.![]()
14 nov 2005 17:46
Jan schreef:De 993 Turbo is luchtgekoeld en meer dan 400 pk!!
O ja, da's waar ook. Was ik even vergeten
14 nov 2005 17:59
ECT schreef:Wat ik bij Porsche niet zo goed begrijp is het volgende. Waarom doorgaan met de watergekoelde motoren die veel problemen hebben en geld kosten i.p.v. terug gaan naar de luchtgekoelde motoren met diverse aanpassingen uit milieu overwegingen??![]()
![]()
ECT schreef:Als ik Porsche was zou ik het wel weten: never change a winning team. Dus, hup terug naar de solide luchtgekoelde motoren met hun prachtige sound.![]()
![]()
14 nov 2005 18:47
Rob Herfst schreef:Zo probleemloos als de 964 en de 993 (NOOIT olieproblemen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
) worden ze niet meer gemaakt!
14 nov 2005 18:58
EriC4C schreef:...... Causale verband tussen waterkoeling i.p.v. luchtkoeling en het probleem
![]()
15 nov 2005 1:47
15 nov 2005 8:38
15 nov 2005 10:41
tumtum schreef:Nou, de kern van het probleem (en dat is al vaak gezegd maar ik zal het nog een keer herhalen) blijft natuurlijk dat door welke oorzaak dan ook de zeer gerespecteerde firma Porsche, hele mooie en dure auto's levert waarvan er een te groot aantal, bij normaal gebruik na een bepaalde tijd een mankement kunnen vertonen dat je bij een auto die een tiende van de Porsche kost, ook niet zou verwachten.
ECT schreef:EriC4C schreef:...... Causale verband tussen waterkoeling i.p.v. luchtkoeling en het probleem
![]()
Zie hierboven.
Let wel : ik ben geen werktuigbouwer of metallurg, maar een gewone dokter.
15 nov 2005 11:16
15 nov 2005 11:37