Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
29 maart 2021 0:19
Automaat 8 versnellingen
29 maart 2021 6:45
Ook het adres is fake (woonwijk)
29 maart 2021 9:09
Lijkt me gewoon een testsite van VWE
29 maart 2021 19:31
Verkoper schreef: Hoewel aan de informatie van deze website de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan VWE of de adverteerder niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook.
Jammer.
Geen geld voor zo’n bijzondere auto
31 maart 2021 15:58
Duitse papieren.
Ik geloof niet dat je er bij de RDW een kenteken op gaat krijgen ....
31 maart 2021 20:28
Eens, Olaf. Anders was het al gebeurd, zou je denken. Maar wel een gaaf ding!
31 maart 2021 20:49
Olaf schreef:Duitse papieren.
Ik geloof niet dat je er bij de RDW een kenteken op gaat krijgen ....
Als hij al netjes op kenteken staat in Duitsland moet de rdw hem toch gewoon accepteren. Eens geregistreerd in Europa betekent OK voor alle landen. Toch?
31 maart 2021 21:00
Ingekort chassis..RDW..kansloos
31 maart 2021 23:56
Arnoud69 schreef:Als hij al netjes op kenteken staat in Duitsland moet de rdw hem toch gewoon accepteren. Eens geregistreerd in Europa betekent OK voor alle landen. Toch?
Dat was ooit zo. En soms wil de Duitsland (en voorheen ook Engeland) constructie welleens lukken.
Maar zoals Binko zegt: ... dan had de verkoper dat natuurlijk al gedaan
31 maart 2021 23:58
Met een Duitse brief gaat ie zonder problemen op NL kenteken
01 apr 2021 0:03
Dus iedereen die z'n replica projectje in NL stop heeft moeten zetten, kan gewoon ff de grens over - een Duitse brief halen en klaar

EDIT: kwam dit stukje tekst tegen ...
Dat geldt alleen maar voor auto's met een europese toelating (dus met een CVO-centificaat), en niet voor auto's voorzien van een individuele toelating.... en de meeste legale knutselprojecten zijn slechts voorzien van een individuele toelating, en die hoeft dus niet over genomen te worden door een ander land.
01 apr 2021 0:05
Het halen van een Duitse brief is best lastig. Voorheen was de UK route het meest makkelijk. Daar keuren ze bijna alles goed (zeker de replica's) en vervolgens kon je gewoon toelaten in elk ander EU land
01 apr 2021 0:07
... pas ik net m'n vorige post aan.
Door Brexit is de Engeland route inderdaad niet meer mogelijk.
01 apr 2021 0:20
Er zijn best wel wat creatieve bedrijven in NL die via allerlei constructies auto's op kenteken krijgen. Destijds mijn 964 Cup op een kenteken van 1991 gekregen via een bedrijf dat nog net niet een kruiwagen op kenteken kan zetten. Let wel een auto zonder enige brief, cvo etc. Ik wilde ook perse een datum 1e toelating van 1991 anders kun je zomaar nog even 30k BPM afrekenen. Allemaal keurig geregeld al heeft het wel wat tijd gekost.
01 apr 2021 0:22
Als ik dit lees is het met name relevant hoeveel er nog van de donor over is. De “2/3 regeling”.
https://www.kitcarcollection.com/kitcarsite/home-4Bij een full blown replica werkt dat niet. Echter in dat geval zou je volgens mij nog steeds met een in EU reeds geregistreerde auto, zelfs zonder CVO, hem toch in NL moeten kunnen laten registreren? Of is het addertje dat individueel gekeurde auto’s buiten de EU regeling vallen? Dat moet dan wel. Geinig onderwerp.
01 apr 2021 0:28
Volgens mij is de 2/3 regeling vooral bedoeld voor die lelijke G-klasses die met de techniek (en vaak verder bijna alles) van een 2017 model werden voorzien van een stukje chassis(balk) van een auto uit de 80'r jaren om zo onder allerlei belastingen uit te komen
01 apr 2021 7:17
Heb dagelijks wel zo’n geval als bovengenoemde replica. Die krijg je niet (meer) op kenteken hier in NL. Het is sowieso een woud van ellende al die regelgeving in verschillende landen aangaande auto’s in de EU. Frankrijk spant de kroon waar het ook nog afhangt van het departement.
01 apr 2021 8:57
Best wel jammer eigenlijk.....anders had ik echt wel een 917 op kenteken laten zetten.
http://race-car-replicas.com/rcr-917
01 apr 2021 9:21
De VW buggies (en VW Speedsters) nemen inmiddels ook in waarde toe .... zijn er blijkbaar al veel "opgeofferd"
01 apr 2021 9:49
Ik denk dat dat ook met de veel bredere trend van de seventies revival te maken heeft; mode, (interieur-)architectuur etc.
01 apr 2021 12:25
Olaf schreef:De VW buggies (en VW Speedsters) nemen inmiddels ook in waarde toe .... zijn er blijkbaar al veel "opgeofferd"

Vooral de Bruce Meyers Buggy's zijn populair en gaan van 20K tot 50K. Verleden jaar zelfs een voor 450K
01 apr 2021 13:04
Erg mooi, maar dit was voor de nieuwe regelgeving al haast onmogelijk door het buizenframe.
Zo had je ook de Intermeccanica Speedster. Idem met buizenframe en een echte kopie van het origineel. Die was via Engeland met een hoop geld op kenteken te krijgen. Daarna in Nederland ook een goedkeuring. Wil je dat nu op kenteken krijgen dat moet deze aan alle vereisten van 2021 voldoen. Haast onmogelijk.
04 apr 2021 12:49
Neppert schreef:Dat van dat buizenframe wist ik eigenlijk al, maarja....toch blijft het zonde.
Dan moet ik maar diep in de buidel tasten deze overnemen.!!
Een Porsche met luchtgekoelde middenmotor uit de jaren 70, je zal er maar eentje hebben.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.