Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Wel of geen inenting tegen covid 19

08 apr 2021 9:22

idd ritje woon-werk is veel risicovoller dan vaccinatie. In je bedje blijven liggen dan maar :lol:

08 apr 2021 9:59

Waarom dan die paniek om corona? We zien de cijfers toch? Of willen jullie die niet zien?
Als je helemaal niets in perspectief wilt bekijken, droom dan maar lekker verder.

08 apr 2021 10:12

ANP
'Overheid communiceert selectief en negatief over coronapandemie'

DEN HAAG (ANP) - De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie, zegt viroloog Louis Kroes tegen BNR Nieuwsradio. Positieve cijfers worden volgens hem naar de achtergrond verdreven, terwijl negatieve ontwikkelingen extra worden benadrukt.

Kroes is hoofd Medische Microbiologie en hoogleraar Klinische Virologie bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem krijgen de al maanden dalende sterftecijfers amper aandacht, in tegenstelling tot het oplopend aantal besmettingen. "We zien dat de sterfte sinds begin dit jaar een continue daling vertoont, wat een uitermate gunstig teken is. Als dat als gegeven een meer centrale plaats krijgt, krijgt ook het hele beloop van de epidemie een ander perspectief", vertelt Kroes aan BNR.

Nog een paar weekjes dan mogen we weer gezellig doen officially!!! :cheers:

08 apr 2021 11:47

Cazzo Super Veloce schreef:idd ritje woon-werk is veel risicovoller dan vaccinatie. In je bedje blijven liggen dan maar :lol:

Maar het punt is, dat is ook risicovoller dan corona zelf, voor de niet risico groep.

Kans van 1:125.000 om te overlijden aan corona, plus een (zeer)klein risico van het vaccin zelf, wat is dan de gezondheidswinst van een vaccin als je niet tot de risico groep behoord?
Als je wel tot de risicogroep behoort, is het een heel ander verhaal, en levert het wel een grote risico verlaging op.
Die afweging zou iedereen voor zichzelf moeten kunnen maken.
Zonder verplichtingen of chantage door de overheid.

08 apr 2021 12:16

Vaccineren doe je niet (alleen) voor jezelf.

08 apr 2021 12:29

Dat is dus complete onzin. Iemand die risico loopt, kan zich laten vaccineren. De niet-gevaccineerde is dan geen gevaar meer voor die persoon.

08 apr 2021 12:43

Nee maar de niet gevaccineerde wil als het zover is wel graag geholpen worden in een ziekenhuis. Om maar ‘s wat te noemen.

08 apr 2021 12:46

Ervan uitgaande dat het voor iedereen gevaarlijk zou zijn, en dat blijkt dus helemaal niet het geval.
98% van de bevolking heeft helemaal geen last van covid. Dat vergeet je maar even voor het gemak....

08 apr 2021 13:16

Ach meer dan 4000 doden op 1 dag in Brazilië
Het is maar een griepje niets aan de hand
Zou emigreren

08 apr 2021 13:19

En we zijn weer vertrokken. :popcorn:

08 apr 2021 14:03

Ik heb voor volgende week de uitnodiging staan, Astra Zeneca....ik spring wel op de fiets, ben ik sneller en veiliger over met dan met de 911, eerst dat ding uit de garage, verkeerslichten etc.

08 apr 2021 14:04

Emigreren naar Myanmar ofzo...
Daar is al dat gedoe met politieke correctheid en vaccins enzo niet.
Niet twijfelen, gaan :thumleft:
Het is sommigen hier hun natte droom. Veel beter dan hier. DAAR is tenminste alles goed geregeld :thumleft:

08 apr 2021 14:06

porschenot schreef:Ach meer dan 4000 doden op 1 dag in Brazilië
Het is maar een griepje niets aan de hand
Zou emigreren

Ik woon niet in Brazilië. Ook niet interessant om hier angst te zaaien over Brazilië, totaal andere bevolkingssamenstelling.
Weet jij hoeveel doden er dagelijks in Brazilië vallen in andere jaren? Al uitgezocht?
Overigens vanaf 1 maart vorig jaar nog GEEN 2900 doden op IC in ons land (2836 om precies te zijn, in ruim 13 maanden tijd) (Bron: RIVM).
Dan blijven er nog 17164 doden over die geen recht hadden op IC? Ook daar wordt niets over uitgelegd. Er wordt overigens heel weinig uitgelegd.
We moeten het maar aannemen, en zo ben ik nou eenmaal niet :wink:

08 apr 2021 14:17

steef schreef:En daar sta ik gelukkig niet alleen in.

Zoek jij daarin jouw bevestiging dan? Dat je niet alleen staat. Of is het een wedstrijdje, wie gelijk heeft/krijgt en wie met meer zijn. Dat verklaart misschien wel je toonzetting hier. Alsof je de rest moet overtuigen en bekeren. Doe je (eigen) ding zou ik zeggen. En laat “de rest” dat ook doen.

08 apr 2021 14:17

Ik ook gelukkig niet
Ben benieuwd wat je er van had gevonden als Nederland/Europa zo een president had gehad als in Brazilië

08 apr 2021 14:18

steef schreef:Dat is dus complete onzin. Iemand die risico loopt, kan zich laten vaccineren. De niet-gevaccineerde is dan geen gevaar meer voor die persoon.

Jij snapt het ...

... niet!

08 apr 2021 14:26

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 08 apr 2021 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.

08 apr 2021 14:26

Enguess schreef:Nee maar de niet gevaccineerde wil als het zover is wel graag geholpen worden in een ziekenhuis. Om maar ‘s wat te noemen.

Dat gaat toch niet op als een vaccin niet of slechts marginaal voor gezondheids winst zorgt voor deze groep?
En of je minder besmettelijk bent na vaccin, is ook nog niet zeker. Dat argument, wat ook gebruikt werd voor de mondkapjes, gaat dan ook niet op.
Het enige argument wat ik kan verzinnen om de niet risico groep te vaccineren is omzet voor de farmaceuten. Dit ging 10 jaar geleden exact zo bij de mexicaanse griep. Daar was al vrij snel duidelijk dat het toen een ongevaarlijk virus betrof, en toch is maximaal de vaccinatie campagne doorgedrukt. De farmaceuten en Ab Osterhaus zijn niet veranderd, de politiek leiders wel, en we leren niet veel van het verleden helaas.

In Engeland zijn er al kinderen overleden met proeven van deze vaccins. Proeven liggen nu stil gelukkig. SIDS sudden infant death syndrome las ik in een persbericht. :bang: Te bizar voor woorden dat dit zo ver aan het gaan is.

08 apr 2021 14:33

Mensenrechtenhof beslist dat landen vaccinatieplicht mogen invoeren
https://www.nu.nl/coronavirus/6126570/m ... oeren.html

08 apr 2021 16:41

ATanis schreef:
Enguess schreef:Nee maar de niet gevaccineerde wil als het zover is wel graag geholpen worden in een ziekenhuis. Om maar ‘s wat te noemen.

In Engeland zijn er al kinderen overleden met proeven van deze vaccins. Proeven liggen nu stil gelukkig. SIDS sudden infant death syndrome las ik in een persbericht. :bang: Te bizar voor woorden dat dit zo ver aan het gaan is.

En kun je dat persbericht ook tonen hier?

08 apr 2021 20:37

Ik zou morgen geprikt worden, wel/niet/wel/nietwel/niet/welniet.
Man manman wat een puinhoop, zelfs mijn huisarts weet het niet meer.
Laat die de Jonge asjeblieft in een schoenenwinkel gaan werken. :evil:

08 apr 2021 20:49

Gewoon afwachten komt niet op een dag toch?

08 apr 2021 20:52

Nederland stopt met AstraZeneca-vaccin voor zestigminners: heb je vragen?
https://www.nu.nl/nujij/6126524/nederla ... ragen.html

Nederlanders jonger dan zestig krijgen definitief geen AstraZeneca-vaccin meer
https://www.nu.nl/coronavirus/6126619/n ... -meer.html

08 apr 2021 21:52

Paniekvoetbal volgens mij.

08 apr 2021 22:03

De (imago) schade is al aangericht. Kan nu maar duidelijk zijn. Afspraken plannen die vervolgens worden afgezegd schiet ook niet op. Voldoende andere alternatieven qua vaccins.
Gesloten onderwerp