Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: PBVH

28 feb 2021 20:14

In de Corona vaccinatie topics zagen we dat...

Johann schreef:...omdat ik weet dat er ondernemers zijn die het zwaar hebben wil ik het volgende aanbieden; Als er iemand is op dit forum die ik kan helpen met een voedselpakket of door een te auto maken, winterbanden wissel, oliewissel etc. hoor ik dat graag. Stuur mij even een PB en dan kijken we hoe ik je van dienst kunnen zijn :salut:

Het was eerst stil, maar toen ineens kwam een hulpvraag vanuit Gelderland. Er was een besmette blok die heel nodig gerevalideerd moeten worden.

Eenmaal bij mij aangekomen hebben we onder de genot van koffie en koek op gepaste afstand het blok laten afkoelen. Met het blok voldoende afgekoeld hebben we hem ingespoten met Autoglym Engine Cleaner en bewerkt met kwasten en een selectie van borsteltjes.

Afbeelding

Na een kleine uur stond ze er zo bij

Afbeelding

Het blok is er echt van opgeknapt :cheers:

01 maart 2021 20:40

Wat een geweldig resultaat Johann ik heb zelfs mijn scherm moeten dimmen omdat de reflectie van de motor pijn deed aan mijn ogen. :res:

09 maart 2021 8:09

Mooi resultaat. Met welke soort borsteltjes maak je de motor schoon? En wnr gebruik je nu eigenlijk WD40 en wnr dit andere middel? En wat ik me ook afvroeg, zet je een bak onder de auto om die troep die er vanaf komt op te vangen?

09 maart 2021 9:26

Dank jullie!

Wat ik gebruik hangt een beetje van het type vuil/aanslag af. Geoxideerde aluminium kan je best met WD40 en een koperenborsteltje verwijderen. Aangekoekte olie kan je goed met een tandenborstel en remreiniger aanpakken. Voor de rest werk engine cleaner, tandenborstels en kwasten het best.

Ik gebruik geen opvangbak, er komt evenveel of zelfs meer troep van je remmen en onderstel als je je auto wast. Als je blok heel erg vies is, kan je hem eventueel op een rustige zondag bij een wasbox aanpakken. Daar recyclen ze het water en vangen ze het troep op :idea:

13 maart 2021 21:57

Vandaag was het weer een drukke gedoe in de Remise. Er werd flink gebabbeld en weinig gesleuteld. We hadden iets om te vieren...de rode 924 heeft eindelijk een APK keuring :ba:

Dus vandaag was het focus vooral op een uitgebreid proefrit. Wel jammer dat de auto's zo vies is geworden :bang:

13 maart 2021 22:25

Het rijden van de ideale lijnen gaat steeds beter.. :mrgreen:

15 maart 2021 22:55

Ik zocht al langer een instructie video hoe de ideale lijn te rijden en om de apex te vinden dat wordt hier in de video zeer duidelijk uiteengezet. :salut:

27 maart 2021 21:00

Afbeelding

Turbo toertje gemaakt vandaag.

27 maart 2021 23:05

Ook gelijk een handtekening achter gelaten zie ik.... :mrgreen:

28 maart 2021 10:57

Mooi setje! :thumleft:

28 maart 2021 19:04

allemaal spierpijn :P vandaag :mrgreen: :mrgreen:

28 maart 2021 19:08

ho ho, ik heb nu een gereviseerde stuurhuis en stuurkolom, nu trek ik maar een schouder uit de kom bij een rotonde :mrgreen:

28 maart 2021 19:44

:cheesy: :cheesy:

28 maart 2021 19:46

:res: :thumleft:

28 maart 2021 19:47

wel lekker analoog autorijden :drive:

28 maart 2021 19:51

mijn turbo staat bij porsche centrum gelderland, ze zijn blij verrast van een pk/kg verhouding van onder de 2,8 :mrgreen:

28 maart 2021 20:09

En jij straks "blij" verrast van de factuur, verhouding service/euro's :mrgreen:

28 maart 2021 20:46

Tsja maar dat stempeltje hé :wink:

30 maart 2021 18:44

nie echt al 3 jaar rondrijden sinds de bouw van de nieuwe motor met problemen en lekkages die nu eindelijk getakeld zijn door pcg......ik betaal hier graag de rekening voor :cheers: :bang: :bang:

30 maart 2021 18:54

Ah, wist ik niet, dacht dat hij probleemloos bij "De Loods" vandaan kwam.
Of is dat een verhaal van breek me de bek niet open.. :mrgreen:

30 maart 2021 19:00

Dacht even dat je hem zat was..(heel even maar)

https://www.pistonheads.com/buy/listing/11101085

Afbeelding

19 apr 2021 21:24

Afbeelding

20 apr 2021 7:46

Ergens op een hoogvlakte in Mongolië ;-)

20 apr 2021 18:50

in zeeland :mrgreen:

20 apr 2021 19:02

Targa Floriaan schreef:Ergens op een hoogvlakte in Mongolië ;-)

Was het maar zover.. kanniewagtenie

Mistige zondagochtend vroeg aan het Wolderwijd.
Plaats een reactie