20 apr 2021 19:31
20 apr 2021 20:12
giulia schreef:Dat is inderdaad de nieuwe route die ik hoor van verkopers.
20 apr 2021 20:13
JorisWes schreef:Kan niet zo snel vinden of dat ook geldt voor autos die uit Japan weer 'thuis' komen.
20 apr 2021 20:44
horn schreef:giulia schreef:Dat is inderdaad de nieuwe route die ik hoor van verkopers.
Is al een hele oude. Dacht juist dat die route het laatste jaar veel moeilijker was gemaakt.Deden veel lui met auto's uit de UK of kitcars etc.
20 apr 2021 22:36
Maarten schreef:Vooralsnog weet hij nog steeds niet wat dat ding kost (of heeft gekost)
20 apr 2021 22:38
Tomba2 schreef:Hi
Ik heb een aantal vragen over 993 modellen uit Japan.
Misschien zijn er forumleden die me een beetje kunnen bijspijkeren?
1. Wat zijn de kosten bij import en het op NL kenteken zetten?
Invoerrechten? Percentage over welke bedrag?
Wat als er geen aankoopbon meer is?
Is een Vin nr voldoende bij import?
2. Waar moet je op letten mbt kwaliteit en betrouwbaarheid?
Japanners hebben geen onderhoudsboekje maar losse onleesbare papiertjes?
Hoe kun je de km stand controleren?
3. De Japanners zijn 100% Duits maar ik zie bijv nooit een Code Label binnen in het voordeksel geplakt. Welke relevante verschillen zijn er tussen Japanners en Europese 993's?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
21 apr 2021 7:51
Tomba2 schreef:
Het betreft een 2S die ruim 10 jaar geleden door een verzamelaar vanuit Japan via Duitsland naar NL gehaald, een beurt gehad heeft en op stal is gezet. Nooit ergens op kenteken gezet.
Misschien begrijp je nu mijn vragen beter Mr. Maarten.
21 apr 2021 16:04
Tomba2 schreef:Maarten schreef:Vooralsnog weet hij nog steeds niet wat dat ding kost (of heeft gekost)
Het betreft een 2S die ruim 10 jaar geleden door een verzamelaar vanuit Japan via Duitsland naar NL gehaald, een beurt gehad heeft en op stal is gezet. Nooit ergens op kenteken gezet.
21 apr 2021 19:22
21 apr 2021 19:24
21 apr 2021 19:27
21 apr 2021 21:51
Maarten schreef:Maar de douane zal toch willen zien dat hij of op een EU kenteken staat of dat je hem importeert lijkt me.
horn schreef:Als hij nooit in Duitsland is geïmporteerd én nooit in NL, zal hij toch een keer ergens op kenteken gezet moeten worden. Ervan uitgaand dat er idd exportpapieren van Japan bij zijn. Maar ja, regels zijn soms zo onlogisch dat het zo maar mee kan vallen.
Maarten schreef:Maar de RDW zal toch willen weten waar dat ding vandaan komt? Je zult dan toch moeten bewijzen dat de verkoper dat ding dan wel heeft geimporteerd?
22 apr 2021 20:35
22 apr 2021 21:44
27 apr 2021 10:05
Jazzy schreef:Inmiddels een mail van Tomba2 beantwoord, heb hem een kopie van een Japans exportdocument gestuurd. Zou leuk zijn als we de rest van de discussie hier kunnen voeren.
27 apr 2021 10:06
Tomba2 schreef:Thanks Jazzy. Ik hou jullie op de hoogte van de progressie. Eerst maar eens de documentatie ontvangen en bekijken.
Kent iemand nog een adresje voor 2 betaalbare Europese Litronic koplampen (barst niet nodig). Wellicht om te ruilen bij een UK onderdelenshop?
27 apr 2021 14:24