16 nov 2005 15:59
Devils son schreef:Maar het wisselt zo dat je langzamerhand niet meer weet waar je aan toe bent (met reden: de normen voor het schrijven gaan in 2006 weer met 25% omhoog EN men houdt zich steeds beter aan de snelheid, dus je moet verwarring kweken om het te halen).
16 nov 2005 16:12
911-lover schreef: Sorry , maar dat heeft dus NIETS met werken aan verkeersveiligheid te maken.
16 nov 2005 16:29
Jort schreef:maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.
16 nov 2005 16:32
Devils son schreef:Jort schreef:maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.
Onjuist. In de jaren voordat het "beleid-Spee" werd ingesteld daalde het aantal verkeersdoden in een aantal jaar van (als ik mij niet vergis) 1450 naar 1000 op jaarbasis. Die daling stopte met het "beleid-Spee" en leidde in 2003 even tot een verhoging (1070). In 2004 was er plotsklaps succes 750-800 verkeersdoden in een jaar als ik mij niet vergis. Mij is ingefluisterd dat er echter met die cijfers iets niet in de haak is. Maar zelfs al is dat anders, dan is dit eenmalige resultaat absoluut onvoldoende om conclusies te kunnen trekken.
16 nov 2005 16:42
Devils son schreef:Jort schreef:maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.
Onjuist. In de jaren voordat het "beleid-Spee" werd ingesteld daalde het aantal verkeersdoden in een aantal jaar van (als ik mij niet vergis) 1450 naar 1000 op jaarbasis. Die daling stopte met het "beleid-Spee" en leidde in 2003 even tot een verhoging (1070). In 2004 was er plotsklaps succes 750-800 verkeersdoden in een jaar als ik mij niet vergis. Mij is ingefluisterd dat er echter met die cijfers iets niet in de haak is. Maar zelfs al is dat anders, dan is dit eenmalige resultaat absoluut onvoldoende om conclusies te kunnen trekken.
Overigens, in de periode dat in NL het aantal verkeersdoden gelijk bleef, daalde deze in omringende landen. In Duitsland is onderzocht waarom. Het bleek te maken te hebben met tractiecontrole, abs, enz. hetgeen meer en meer werd toegevoegd aan auto's. Ook in Nederland. Dus als het "beleid-Spee" al ergens voor heeft gezorgd in het aantal verkeersdoden, dan is het een stijging!
16 nov 2005 17:11
16 nov 2005 17:16
16 nov 2005 17:26
16 nov 2005 19:30
16 nov 2005 20:11
Jort schreef:..Kijk je naar die langere periode dan kun je wel degelijk een duidelijke vorm van correlatie vaststellen. In Nederland hebben we zo'n beetje de meeste snelheidscontroles en relatief de minste verkeersslachtoffers. ..... Mijn stelling was dat de controles zeker wel invloed hebben op de veiligheid in het verkeer.....
16 nov 2005 20:21
EvR schreef:..... De overige toedrachten (97%) waren o.a:
Links inhalen, macht over het stuur verliezen, door rood rijden, geen voorrang verlenen etc.
Als hier nou meer op gecontroleerd zou worden en minder op enkel snelheid dan zullen deze controles wellicht wel van invloed kunnen zijn op de veiligheid in het verkeer.
16 nov 2005 20:28
Jort schreef:Devils son schreef: .., doorgaande wegen in de bebouwde kom waar je 30 km/u mag. ..
Meestal in combinatie met voorrang van rechts. In dat geval is 30 vaak zo gek nog niet... (alhoewel je je kunt afvragen wat er mis was met de voorrangsweg van weleer)
16 nov 2005 20:30
EvR schreef: Volgens de adviesdienst van Verkeer en Vervoer in een onderzoek naar de toedracht van verkeersdoden bleek dat 3% = 30 doden te wijten is aan te snel rijden. overigens 30 teveel
De overige toedrachten (97%) waren o.a:
Links inhalen, macht over het stuur verliezen, door rood rijden, geen voorrang verlenen etc.
Als hier nou meer op gecontroleerd zou worden en minder op enkel snelheid dan zullen deze controles wellicht wel van invloed kunnen zijn op de veiligheid in het verkeer.
16 nov 2005 20:48
16 nov 2005 20:48
16 nov 2005 20:53
Jort schreef:Uit dit onderzoek blijk een "iets" ander getal.
EriC4C schreef:Je bedoelt de overige overtredingen, naast snelheidsovertredingen, die in het eerste bericht van dit topic worden genoemd ..... maar hoge(re) boetes daarvoor zijn toch ook onterechte geldklopperij als ik het goed heb begrepen.
Horn schreef:Snelheidsbekeuringen zijn nodig, als het de verkeersveiligheid bevordert. Geen probleem mee om dan te betalen.
16 nov 2005 21:00
paSCal schreef:michael schreef:Snelheidsoverschrijding binnen de bebouwde kom voor motorvoertuigen zonder aanhanger.
– met 20 km/h , €93 (dit was €30, een stijging van 30%)
– met 25 km/h , €129 (dit was €100, een stijging van 29%)
– met 30 km/h , €170 (dit was €125, een stijging van 36%)
Erhmz, 20+ te hard binnen de bebouwde kom.... Dan zijn dit nog belachelijk lage bedragen als je het mij vraagt....
JA, ze moeten boeven vangen, maar ook JA, men moet zich aan de regels houden... Wat is daar toch het probleem mee????
16 nov 2005 21:04
horn schreef:Dus mogen ze op de snelweg niet harder achtervolgen dan met 160 km/u.
16 nov 2005 21:06
EvR schreef:Volgens de adviesdienst van Verkeer en Vervoer in een onderzoek naar de toedracht van verkeersdoden bleek dat 3% = 30 doden te wijten is aan te snel rijden. overigens 30 teveel
De overige toedrachten (97%) waren o.a:
16 nov 2005 21:19
lindemans schreef:HULDE !
Ik dacht af en toe dat ik de enige vermeende "eikel" op dit forum was die er zo over denkt.
Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden" ?
SCHRIJVEN MANNEN, SCHRIJVEN !!!
16 nov 2005 21:38
paSCal schreef:Even terzijde:
1- De macht verlies je meestal over het stuur als je te hard voor de situatie rijdt;
2- Door rood rijden, omdat je te hard reed om te remmen voor oranje?(onzin, natuurlijk, maar ik durf redelijk te stellen, dat minimaal 50% van die door-rood-rijders te hard reden!)
3- Geen voorrang verlenen, omdat je te hard reed om die ander te zien?
Kom, je kan linksom of rechtsom jippie, .....
16 nov 2005 21:39
16 nov 2005 21:44
EvR schreef:1- Inderdaad als je te hard voor de situatie rijdt, de spijker op z'n kop en wanneer is het te hard voor de situatie?
16 nov 2005 21:51
lindemans schreef:Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden"
16 nov 2005 21:54
Devils son schreef:Hoho! Ik heb nog NOOIT in een woonwijk agenten zien flitsen. Ik zie ze het vaakst op de snelweg, dan op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Af en toe binnen de bebouwde kom, maar nog steeds op doorgaande wegen.
Dus het argument van kinderen plat rijden is in dit verband KUL. Laat ze maar eens bij een school gaan staan.