Het is weer tijd voor een update. Samen met de leden van de PBVH heb ik reeds 7 stappen vooruit gezet en 8 achteruit.
Ik begon dit avontuur met een auto die op niet functionerende knipperlichten APK klaar was....maar zoals het vaker gaan met auto's met achterstallig onderhoud en die jaren still heeft gestaan, heeft mijn Safari project zijn wederopstanding met gezonde weerzin tegemoet gegaan.
Ineens deed geen enkele lamp het meer, de toeter is ermee gestopt en gedurende de eerste proefrip is de brandstofpomp er ook me gekapt...lekker dan
Gelukkig was de PBVH roadside assistance snel ter plekken om mij weer terug naar Remise Beijing te slepen
Om de benzine weer te laten vloeien moest ik het volgende vernieuwen(want als je er eenmaal aan komt gaan het kapot ): 1) Brandstofpomp 2) Benzineleiding tussen de pomp en de accumulator 3) accumulator 4) Benzineleiding vanaf de accumulator naar voren
Hiermee is niet alleen het brandstof toevoer gerepareerd maar zal de warm-start ook weer gaan zoals het hoort...ie starten zonder minuten lang te slingeren.
De versleten stuur heeft ook de plaats moeten ruimen voor een Momo prototipo
Van dit....
Naar dit
Verder hebben we de lampen gemaakt, geen enkele lamp deed het meer...en ze deed het bijna allemaal een kleine maand geleden 1) knipperlichten hebben we gemaakt door een nieuwe schakelaar voor de waarschuwings lampen te plaatsen 2) Achterlichten maakte slecht contact en de kabelboom zat klem met een kortsluiting als gevolg 3) Mist-lamp had slecht contact 4) achteruitrijlampen hadslecht contact op de schakelaar bij de bak 5) Remlichten had een kapotte rem schakelaar bij de pedalen 6) kenteken verlichting had een kapotte lamp
En zo ben je een hele dag aan het doormeten en checken, maar nu doet alle lampen het zoals ze het zou moeten
Als laatste heb ik een vintage imperiaal op de kop getikt en opgeknapt.
Van dit...
Naar dit...
Naar dit
De bedoeling was om morgen voor de APK te gaan, en het was ons ook bijna gelukt....op de toeter na...die deed het tot eergisteren nog, en nu is hij kaduuk
Voor de liefhebbers is er natuurlijk weer een filmpje
Afgelopen week het interieur weer afgebouwd en alles getest. Alles deed het weer, alle lampjes branden en alle meters doet het ook
Daarnaast heb ik de velgen opgehaald bij Wheeltrim waar ik ze hebben laten opknappen. Ze waren alle 5 krom en had aardig corrosie. Bij de de bandenboer heb ik een setje Maxxis MT735 er omheen laten leggen
Proefrit van vandaag ging helaas weer wat minder...ik heb het gehaald tot bij de locale wangli-ster restaurant voor lunch, maar toen we weg wouden rijden sloeg de motor niet aan. Het lijkt er op dat de bobine het heeft begeven
Volgende week maar weer verder zoeken naar de oorzaak
Vandaag voor APK geweest, helaas afkeur op een achterste wiellager en versleten baksteunen. Maar dat zijn allemaal kleine dingen, even een paar uurtjes sleutelen en ik ben er
Even enkele foto's van hoe ze er vandaag bij staan
En er is natuurlijk ook weer een nieuwe filmpje online
Jammer dat hij nu even afgekeurd is maar nog even die paar puntjes fixen en dan terug naar de keuring! En.. zag ik daar nu een bekende in de video die de nieuwe wielen vast aan het draaien was?
De baksteunen zijn helaas best kostbaar, maar de gehele achteras moet er toch af als ik de koppeling gaan vervangen en de ophanging gaan verhogen, dus nu is de baksteunen en wiellanger maar een "While you're in there" klusje geworden