Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: aanschaf Porsche Cayenne

03 jun 2021 10:54

Afschrijving (jonge auto's) en onderhoud (oudere) zijn negen van de 10 keer de grootste kostenposten aan een auto. Brandstof valt vaak wel mee.

Ik heb een G55 AMG staan uit 2004. Afschrijving is te verwaarlozen. Onderhoud valt wel mee, meeste kan je zelf - zo lang je maar geen dure delen nodig hebt. Brandstof, ik denk een tank per maand. Met 100 liter kom je nog geen 500km ver... Maar de kosten zijn dus 60e verzekering, 125 WB, 400 afschrijving / onderhoud en 180 brandstof.

Voor een jongere Cayenne is het misschien zoiets: 100e verzekering, 125 WB, 1000 afschrijving en onderhoud, 140 brandstof (bij 500km).

Pijn zit hem dus niet in het verbruik.

08 jun 2021 10:13

Afschrijving is natuurlijk niet iets wat je steeds betaald, bij aanschaf is hij van jou en daarna hangt het er vanaf hoe lang je hem blijft rijden want zoals je zegt als de eerste 15 jaar er op zit dan valt het wel mee als je het in een spreadsheet per jaar zet maar ben je inmiddels wel een groot deel van de waarde kwijt. Ik heb geen reacties meer van de TS gezien dus volgens mij zitten we al op het punt van lekker ouwehoeren met een thuiswerk bakkie koffie

08 jun 2021 10:53

Kosten vs opbrengsten en inkomsten vs uitgaven :wink:

25 nov 2021 18:14

Thefrits schreef:Ga eens met een GL63 Amg rijden. Hoef je geen Cayenne meer. En rijdt ook 1 op 7.

Is het wel goed om deze twee modellen met elkaar te vergelijken? Als je eraan denkt, lijken ze veel op elkaar.
Beide hebben een sportieve uitstraling, zelfde prijsklasse en beiden boven de 500 hp. Enige verschil is de grootte van het interieur.
Er kunnen veel meer mensen in de GL63 vergeleken met de Cayenne.

21 dec 2024 10:49

Thefrits schreef:Ga eens met een GL63 Amg rijden. Hoef je geen Cayenne meer. En rijdt ook 1 op 7.

Sorry, maar altijd mercedes gereden van de duurdere types maar voor mij nooit geen mercedes meer.

Het is de 4.8 Cayenne niet geworden omdat het autobedrijf niet na kwam wat het beloofd had, maar rij nu met volle tevredenheid anderhalf jaar een Cayenne 3.0 D en vind het een geweldige auto. Voor mij niets anders meer als een Porsche Cayenne.

dirty gertie schreef:Ik denk dat verbruik je kleinste zorg is. Heb je je vrouw verteld wat een beetje onderhoud kost?

Ja natuurlijk, als we dachten het niet te kunnen betalen zouden we er natuurlijk begrijpelijk niet naar op zoek gaan.

21 dec 2024 11:21

Ook nu maar een foto geplaatst van de auto, met kleindochter, die wilde er ook op staan. :D :D :D
Plaats een reactie