Ik ben al een jaar of tien heimelijk verliefd op Porsche en de tijd is dan nu aangebroken om serieus op zoek te gaan naar iets moois.
Het wordt mijn eerste van dit merk en nu de voorbereidingen (overdekte stalling in de zijtuin) zijn afgerond,
Dus ben ik op zoek naar een 911 (want twee jonge kinderen die ik ook wil kunnen meenemen).
Ik vind de 997 de allermooiste 911 die ooit is gebouwd (mooier dan het moderne spul), maar dat zal hoogstwaarschijnlijk te duur worden.
Ook omdat de 996 qua rij eigenschappen niet echt onderdoet volgens mij, heb ik mijn zinnen gezet op de 996.
Mocht ik naar Duitsland (of elders) moeten gaan voor een import, sta ik daar zeker niet onwelwillend tegenover. Wel met kanttekening dat AKK dan wat lastiger is.
Ik vraag me echter af, na het volgen van de prijzen voor een tijdje, of het überhaupt nog zinnig is om over de grens te kijken.
De must-haves:
- Coupé,
- Handbak,
- Kleur zwart of zilver (arctic of seal gray),
- Donker interieur,
- Liefhebbersauto (in de zin van: goed onderhouden / vertroeteld),
- Schuifdak
En de volgende nice-to-haves:
- Sportuitlaat (liefste wel met regelbare klep zodat mijn buren het ook nog leuk vinden),
- Lage kilometerstand is pré maar iets minder belangrijk. Als de staat van onderhoud maar goed is,
- 4S heeft lichte voorkeur boven C2 maar absoluut geen must. C4 vind ik iets minder, maar zou ook kunnen. Andere punten in ieder geval belangrijker.
Minder belangrijk:
- Paar oneffenheden (zowel exterieur als interieur) kan ik prima doorheen kijken. Hij moet wel mooi zijn hoor (als in: niet uitgewoond of slecht behandeld), maar ik vind het minder belangrijk dat hij spotless is. Het wordt een echte rijdersauto (daily) waar ik veel kilometers & plezier mee wil gaan beleven en ik zoek daarom dus niet echt een museumstuk.
Budget:
Vind ik lastig om goed te beantwoorden, want afhankelijk van wat ik tegenkom. Mocht ik nu een 997 tegen het lijf lopen die eigenlijk boven mijn budget gaat, dan zal ik zeker zwichten

Maar voor de 996 ongeveer
€25k voor een C2 en
€30k voor een 4S.