Afgelopen voorjaar begon mijn olie verbruik in snel tempo erg hoog te worden.
Waar ik eerst van beurt naar beurt reed, moest er ineens veel bij.
Ook de linker uitlaat begon erg zwartig te worden:
Conclusie: "ik ben aan de beurt"
Bij aankoop heb ik de auto laten keuren bij v/d Gugten incl. endoscopie. Er kwamen toen wel wat " lichte vegen" naar voren, maar daarbij de mededeling: dat hebben ze bijna allemaal wel. Dit is nog niets om je druk over te maken. Desalniettemin heb ik op basis van dat keuringsrapport (stonden nog wat andere kleinigheden op) de prijs erg weten te drukken. Alle reparatiekosten (incl. revisie) gingen er van af.
In overleg met Michel van Autoresto destijds toch de modificaties laten doen onder het motto: wie weet is het voldoende.
Dat was het dus de afgelopen 3 jaar, tot afgelopen voorjaar.
Helemaal als een verrassing kwam het dus niet.
De motor is onder handen genomen door Autoresto. Ik lees en hoor wisselende verhalen, maar die van mij zijn enkel positief.
Ik heb wel gekozen voor het vervangen van alle cilinderbussen ipv. 3. Dat laatste doen ze nog wel eens om de kosten enigszins te drukken.
De bussen zelf komen in dit geval van Hartech. De prijs van de modificaties van enkele jaren terug is keurig van de prijs van de revisie afgegaan met daarbij nog wat extra's. (uitermate netjes van Autoresto IMHO).
Ik had niet verwacht dat het zoveel zo schelen. Michel vertelde me al dat het blok wel heel mooi soepel liep. Eerlijk gezegd had ik dit een beetje weggezet als "keeping the customer happy". Maar je merkt echt veel verschil! Wow
Nu netjes inrijden. En van de winter het interieur aanpakken......
Voor de liefhebbers enkele foto's