FF kort verslagje van Alpen/Dolomietenrit van afgelopen week.
Op zaterdag vertrokken uit Breda met mijn oudste zoon, mijn broer en zijn zoon. Onderweg een collega opgepikt die alleen rijdt dit jaar, zijn zoon moest helaas op het laatste moment afhaken.
Beetje saaie rit richting de Vogezen, uiteindelijk ook een flink stuk binnendoor, overnacht in Colmar.
De volgende dag door naar Duitsland, dwars door het fantastische Zwarte Woud. Heel eerlijk; ik vind dat eigenlijk mooier rijden dan de Alpen/Dolomieten. Rustiger op de wegen en heel veel hogesnelheidsbochten. Onze insteek is misschien wat anders dan de andere rijders op dit Forum, het moet altijd hard

. Wij zijn er niet om de omgeving te bewonderen, maar om de bandjes te laten werken voor hun geld

Uiteraard binnen de grenzen van het betamelijke, hoewel dat voor iedereen weer anders is natuurlijk...
Hotel in Friedrischshafen, vlak bij de Airport, met onbewaakte parking. Ben ik geen fan van, maar onze collega is een Zeeuw en die kiezen altijd alleen met criterium; Prijs (wat goed is in de meeste gevallen want het is onze Inkoop Manager)
Gelukkig stond de Porsche er de volgende ochtend nog, dus door richting Oostenrijk. Plan was Timmelsjoch etc, maar het was de hele dag noodweer. Hagel, storm en bakken met regen.
Toen we uiteindelijk naar ons hotel in Italie wilden bleek de weg daar naar toe onbegaanbaar door omgevallen bomen. Uiteindelijk hotel weten te vinden terug in Oostenrijk, op het nippertje, alles zat vol...
De volgende dag weer stralend weer en heerlijk gereden door de Dolomieten. Uiteraard weer nix gezien van de omgeving, maar wel bakken met stuurplezier.
Savonds een aardig hotel, alleen de enige parkeerplek had een helling van 25% oid, terwijl mijn handrem maar matig werkt. Voor de zekerheid maar een paar stenen voor de banden gelegd.
Volgende dag weer door veel passen gereden waarvan ik de namen niet meer weet. Ik ben een gemakzuchtig mens en laat me graag verrassen
De hele tour duurde 8 dagen. De 6de dag begon het tempo en de lange dagen me een beetje op te breken, kamp een jaar na mn Corona nog met een relatief laag energieniveau.
Savonds kwamen we aan in weer een heel matig hotel in Oostenrijk, soort van DDR-sfeer. Bedden van 1.60m (waarschijnlijk langer, heb ze niet opgemeten). Ik had al besloten de volgende dag terug te rijden, maar toe de knoop doorgehakt na overleg met mijn zoon; we rijden vannacht naar huis.
Nog gezellig met de andere mannen gegeten in het stadje en om 23 uur in de auto gestapt.
Zag er wel tegenop, was moe van de afgelopen dagen en mijn zoon had zoiets nog nooit gedaan. Goed overlegd en goede afspraken gemaakt en onderweg.
Was eigenlijk een heel gaaf vader/zoon avontuur, zo midden in de nacht naar huis rijden met 160-170 op de teller, tenminste als er geen baustelle was.
Af en toe een beetje wegdoezelen op de bijrijdersstoel en weer 100 km verder. In totaal 3 keer gestopt voor benzine en een ijskoffie en weer door.
Uiteindelijk 10 uur gedaan over 1100km, was een perfecte rit. Wel belachelijk veel baustelles op de A3, ik schat wel 30.
De andere mannen reden 2 dagen later overdag terug en hebben 14 uur over 800km gedaan...
Lekker het weekend uitgerust en maandag weer rustig aan het werk.
Al met al een superweek en wat is dat ouwe hok toch een fantastische auto. Flink op zn flikker gehad in de bergen en dan probleemloos weer terug knallen over de autobahn. 3800km en 2 liter olie en heeeuuullll veul V-Power...