Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
07 aug 2021 8:53
Ook al is de Plaid sneller, ik zou altijd de GT2RS nemen voor circuitwerk. Toch leuker.
Al heb ik mijn oog dan laten vallen op weer iets anders… deels elektrisch: de SF90. Best of both worlds.
Maar voor de openbare weg gaat er niets boven elektrisch natuurlijk. Mensen die dat nu nog steeds niet begrijpen zijn wel heel traag van begrip…
07 aug 2021 9:31
Net terug uit Oostenrijk voor weekje bergen en onderweg met de hybride heerlijk treintje gereden met M5, Ferrari, Porsches etc. Dan schiet het toch wel lekker op. Die electro versies rijden dan allen braaf 110 op de rechterbaan omdat bij 130 de range al rap daalt richting 50%. Dat cruisen schijnt tegenwoordig heel leuk en heel ontspannend te zijn, maar het lijkt mij meer op het goed praten van een beperking. Voor mij is een autorit juist heerlijk ontspannend bij 180-200 en dan schiet het ook nog een beetje op. Als het harder gaat dan maakt het snelheidsverschil het wat spannender zeker indien je gele kentekens tegenkomt. Die kijken niet of die denken hij remt maar even

Voor woon werk kan ik het overzien, maar een beetje serieuze afstand met een acceptabele cruise snelheid…dan liever een ICE (hybride). Ook al gaat het (maar) om een paar keer per jaar.
07 aug 2021 11:31
Spijker op zn kop wat mij betreft.
Lange afstanden is een ice gewoon praktischer.
Maar voor 95% van de mensen is een ev in 95% van de ritten praktischer.
07 aug 2021 11:38
Devils son schreef:Maar voor de openbare weg gaat er niets boven elektrisch natuurlijk. Mensen die dat nu nog steeds niet begrijpen zijn wel heel traag van begrip…

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis op te laden… en publieke laders zijn er hier momenteel nog amper (2 op een dorp met 7000 inwoners). Een laadklabel over het voetpad leggen is niet toegestaan.
Ik heb 2 Euro 6 auto’s uit 2018 en hoop daar nog lang plezier van te hebben
07 aug 2021 13:32
Pacoloco schreef:Spijker op zn kop wat mij betreft.
Lange afstanden is een ice gewoon praktischer.
Maar voor 95% van de mensen is een ev in 95% van de ritten praktischer.
Volledig mee eens.
07 aug 2021 14:52
Lijkt mij straks heerlijk, een tweedehandse Tesla model 2…..
Voorlopig hobbel ik met het overige verkeer mee met de Lexus (Prius) hybride, CC op 100-110 en kom ook op mijn bestemming….en zuinig ook….
07 aug 2021 15:16
So dat is een mooi gemiddelde!
Is dat over die 206k km?
07 aug 2021 16:58
Auto heb ik gekocht met 200k op de teller, en verbruik wordt per tankbeurt bijgehouden,
Ik ben iig met de Toyota hybride technologie tevreden, en een onthaaste rijstijl past prima bij mij…..
07 aug 2021 21:40
Over drie dagen met de Cayenne naar Spanje tuffen. 1:8 gemiddeld moet haalbaar zijn dus hopelijk te doen binnen drie tankbeurtjes. Ik zal wel toeteren naar al die Tesla's die in rijen staan te wachten bij de laadpalen.
08 aug 2021 13:05
10 liter olie van de Action; check
Een goedgevulde gereedschapskist; check
Een Repatriëringsverzekering zonder eigen risico; check
Fijne vakantie Franz!!!
08 aug 2021 13:58
Lekke band in Frankrijk met je Tesla -> drie weken wachten tot je je auto terug hebt. Check.
Oh, wacht, er bestaat natuurlijk geen enkel nadeel aan een auto die binnen Europa voor 90% in NL verkocht wordt
08 aug 2021 14:25
Franz schreef:Over drie dagen met de Cayenne naar Spanje tuffen. 1:8 gemiddeld moet haalbaar zijn dus hopelijk te doen binnen drie tankbeurtjes. Ik zal wel toeteren naar al die Tesla's die in rijen staan te wachten bij de laadpalen.
Kunnen ze meteen even alle draagarmen natrekken
08 aug 2021 18:14
Gaius schreef:Net terug uit Oostenrijk voor weekje bergen en onderweg met de hybride heerlijk treintje gereden met M5, Ferrari, Porsches etc. Dan schiet het toch wel lekker op. Die electro versies rijden dan allen braaf 110 op de rechterbaan omdat bij 130 de range al rap daalt richting 50%. Dat cruisen schijnt tegenwoordig heel leuk en heel ontspannend te zijn, maar het lijkt mij meer op het goed praten van een beperking. Voor mij is een autorit juist heerlijk ontspannend bij 180-200 en dan schiet het ook nog een beetje op. Als het harder gaat dan maakt het snelheidsverschil het wat spannender zeker indien je gele kentekens tegenkomt. Die kijken niet of die denken hij remt maar even

Voor woon werk kan ik het overzien, maar een beetje serieuze afstand met een acceptabele cruise snelheid…dan liever een ICE (hybride). Ook al gaat het (maar) om een paar keer per jaar.
Ik rij gewoon 150 km/ op de AP (cruise control) en dan kom ik nog altijd 350-400 km ver, waar ik volgens WLTP 567 km ver zou moeten komen.
Dus waar je dat 130 km/u is de halve range vandaan haalt?
Overigens zijn er ook nog wel stukken dat ik 200+ rijd met de Tesla in Duitsland, maar met de extreme hoeveelheid baustellen is dat op de meeste stukken niet alleen illegaal, maar ook gewoon godsonmogelijk.
08 aug 2021 19:49
Devils son schreef:Dus waar je dat 130 km/u is de halve range vandaan haalt?
.
Uit zn dikke duim.
08 aug 2021 19:51
Pascal schreef:Oh, wacht, er bestaat natuurlijk geen enkel nadeel aan een auto die binnen Europa voor 90% in NL verkocht wordt

fakenews;
https://www.nu.nl/economie/6143484/tesl ... r%20eerder.
08 aug 2021 23:30
Ah, I stand corrected. Wellicht dat ze dan een keer wel die banden in Frankrijk hebben. En je dus geen drie weken meer hoeft te wachten op je auto terug thuis. (Wat twee collega’s van me hadden!)…
09 aug 2021 0:24
Pascal schreef:Oh, wacht, er bestaat natuurlijk geen enkel nadeel aan een auto die binnen Europa voor 90% in NL verkocht wordt

18.460 Tesla's voor Nederland, tegenover 17.403 inschrijvingen in Noorwegen begin van dit jaar.
En dan even bedenken dat de bevolking van Noorwegen maar zo’n 20 á 25 % is van de hoeveelheid waarmee Nederland volgepropt is …
09 aug 2021 0:46
Noorwegen stimuleert EV stevig. Geen wegenbelasting meen ik, of zoiets dergelijks. Oslo rijden veel EV’s.
09 aug 2021 8:22
Devils son schreef:Gaius schreef:Net terug uit Oostenrijk voor weekje bergen en onderweg met de hybride heerlijk treintje gereden met M5, Ferrari, Porsches etc. Dan schiet het toch wel lekker op. Die electro versies rijden dan allen braaf 110 op de rechterbaan omdat bij 130 de range al rap daalt richting 50%. Dat cruisen schijnt tegenwoordig heel leuk en heel ontspannend te zijn, maar het lijkt mij meer op het goed praten van een beperking. Voor mij is een autorit juist heerlijk ontspannend bij 180-200 en dan schiet het ook nog een beetje op. Als het harder gaat dan maakt het snelheidsverschil het wat spannender zeker indien je gele kentekens tegenkomt. Die kijken niet of die denken hij remt maar even

Voor woon werk kan ik het overzien, maar een beetje serieuze afstand met een acceptabele cruise snelheid…dan liever een ICE (hybride). Ook al gaat het (maar) om een paar keer per jaar.
Ik rij gewoon 150 km/ op de AP (cruise control) en dan kom ik nog altijd 350-400 km ver, waar ik volgens WLTP 567 km ver zou moeten komen.
Dus waar je dat 130 km/u is de halve range vandaan haalt?
Overigens zijn er ook nog wel stukken dat ik 200+ rijd met de Tesla in Duitsland, maar met de extreme hoeveelheid baustellen is dat op de meeste stukken niet alleen illegaal, maar ook gewoon godsonmogelijk.
Hier met een dakkoffer op de M3P naar Frankrijk geweest. Gewoon 125 a 130 kunnen rijden, en dan netjes 300km range. Ging perfect en relaxed met 3 stopjes van een half uurtje

. Stond nog een nederlander daar met een Mitsubushi PHEV met een karretje. Die had ook maar 300km range met dat kleine tankje. En die kon maar 110 rijden. Alles is relatief.
En het mooie is ook, voor ongeveer 100 Euro die 1800km heen en weer gereden. En alles wat je daar rijdt, laad je gratis. Scheelt gewoon 400 euro op je vakantie.
Laatst bijgewerkt door
ATanis op 09 aug 2021 8:24, in totaal 1 keer bewerkt.
09 aug 2021 8:22
Pascal schreef:Ah, I stand corrected. Wellicht dat ze dan een keer wel die banden in Frankrijk hebben. En je dus geen drie weken meer hoeft te wachten op je auto terug thuis. (Wat twee collega’s van me hadden!)…

Apart, toen mijn broertje mijn achterband kapot reed op een stoeprand kon ik bij de plaatselijke garage wachten op een nieuwe PS4, gewoon op voorraad.
09 aug 2021 13:38
Cazzo Super Veloce schreef:Devils son schreef:Dus waar je dat 130 km/u is de halve range vandaan haalt?
.
Uit zn dikke duim.
Bijna. Kwam nu deze test tegen en die ziet er wat beter uit voor sommige modellen. Moet eerlijk zeggen dat ik de range van Tesla niet had bekeken, want geen optie voor mij
https://www.autoreview.nl/autotests/id/30073/top-deze-elektrische-autos-kwamen-het-verst-in-onze-test Moet het dan toch een Mustang worden? Wacht toch liever op de i4 denk ik, of toch een cheap electro-DD en voor andere ritten en vakanties/weekendjes in de sneeuw een leuke.
Zonder Baustellen en iets minder verkeer zou reistijd inderdaad minder dan 8 uur moeten zijn . Baustellen met 200+ is het niet voor mij. Teveel brave Tesla’s ook die in de weg reden.
09 aug 2021 14:35
Voorlopig een non-issue voor mij want niet in de lease. Hoop dat ze nog een keer met een redelijk betaalbare (80K) SUV komen met ruimte achterin voor twee grote honden.
09 aug 2021 15:28
Audi E-tron?
09 aug 2021 15:50
Zeker! En die staat wel op de lijst, maar vroeg mij af of er ook een Tesla alternatief zou komen. Vind als DD een hoge auto nou eenmaal mooier en de betaalbare Tesla’s hebben meer een sedan/hatchback vorm. Ieder zijn eigen smaak en voorkeuren.
09 aug 2021 17:34
LKPS schreef:Zeker! En die staat wel op de lijst, maar vroeg mij af of er ook een Tesla alternatief zou komen. Vind als DD een hoge auto nou eenmaal mooier en de betaalbare Tesla’s hebben meer een sedan/hatchback vorm. Ieder zijn eigen smaak en voorkeuren.
Voorlopig staat enkel de cybertruck en model 2 op de planning.
En voor beiden ga je nog even mogen wachten. De cybertruck zoals die nu is, zal waarschijnlijk niet (meteen) naar Europa komen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.