Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Wel of geen inenting tegen covid 19

23 aug 2021 21:48

Prachtig, hoe we hier dooremmeren over percentages, consequenties en wat ongeinjecteerden straks wel en niet moeten doen en laten. Gemakshalve dat afzien van een spuit die helemaal niets doet, je kunt tenslotte nog steeds ziek worden, besmettelijk zijn en het virus overdragen (wie snapt het nut nog? kom ik zo op terug) de populatie ook op dit forum laat zien dat een aanzienlijk deel goed gehersenspoeld is. As we speak liggen er minder mensen in de ziekenhuizen dan een jaar geleden.. toen nog zonder de spuiterij.. ja helder.. werkt goed dat spul. Ondertussen zijn wij zover dat voorheen gezond denkende mensen het normaal gaan vinden dat groepen straks buitengesloten gaan worden vanwege het afwijzen van de spuit. Want "het vaccin afwijzen daar zitten consequenties aan". Hoor je wat je zelf zegt? Koekoek?! De vrijheid van de ene eindigt niet waar andermans psychose begint. Vrijheid is een GRONDrecht, niet iets wat afhankelijk gemaakt kan worden van de ziekelijke fantasieën van een club, die zichzelf overal van vrijgepleit heeft wat het gepeupel opgelegd wordt, en welke alles BEHALVE het beste met ons voorhebben. Een fijne avond allemaal 8)

23 aug 2021 22:30

Ronaldo schreef:
alvin01 schreef:Wellicht kunnen jullie eens een bak koffie met elkaar drinken, kan zomaar helpen eye to eye..... :idea:

Denk dat Steef dan wel vooraf een negatieve test moet kunnen overleggen. :mrgreen:

Ik denk een inenting van minimaal twee weken oud én een negatieve test. Drinken we daarna een wijntje. ;-)

23 aug 2021 22:41

brian951 schreef:Prachtig, hoe we hier dooremmeren over percentages, consequenties en wat ongeinjecteerden straks wel en niet moeten doen en laten. Gemakshalve dat afzien van een spuit die helemaal niets doet, je kunt tenslotte nog steeds ziek worden, besmettelijk zijn en het virus overdragen (wie snapt het nut nog? kom ik zo op terug) de populatie ook op dit forum laat zien dat een aanzienlijk deel goed gehersenspoeld is. As we speak liggen er minder mensen in de ziekenhuizen dan een jaar geleden.. toen nog zonder de spuiterij.. ja helder.. werkt goed dat spul. Ondertussen zijn wij zover dat voorheen gezond denkende mensen het normaal gaan vinden dat groepen straks buitengesloten gaan worden vanwege het afwijzen van de spuit. Want "het vaccin afwijzen daar zitten consequenties aan". Hoor je wat je zelf zegt? Koekoek?! De vrijheid van de ene eindigt niet waar andermans psychose begint. Vrijheid is een GRONDrecht, niet iets wat afhankelijk gemaakt kan worden van de ziekelijke fantasieën van een club, die zichzelf overal van vrijgepleit heeft wat het gepeupel opgelegd wordt, en welke alles BEHALVE het beste met ons voorhebben. Een fijne avond allemaal 8)

Prachtig verwoord!! Doet me dan weer goed!

24 aug 2021 0:00

Ja, Brian is een woordkunstenaar pur sang, maar dat wisten we natuurlijk al. Blijft iedere keer weer genieten.

24 aug 2021 6:48

brian951 schreef:As we speak liggen er minder mensen in de ziekenhuizen dan een jaar geleden.. toen nog zonder de spuiterij.. ja helder.. werkt goed dat spul.

:scratch:

24 aug 2021 7:46

Thierry heeft een grote invloed op sommige mensen.

24 aug 2021 7:50

Het blijft een herhaling van zetten hier. Ieder predikt voor eigen parochie en blijft aan zijn kant van het speelveld lopen gillen.
Ik vind het gezegend :thumleft:

24 aug 2021 8:48

Respectfully agree to disagree.

24 aug 2021 9:09

Heb deze gisterenavond gekeken:

https://www.blckbx.tv/videos/premire-wo ... -in-90-min

Toch weer wat perspectieven belicht die je in de MSM niet of nauwelijks ziet en wel onderbouwd zijn.

24 aug 2021 9:14

Enguess schreef:Thierry heeft een grote invloed op sommige mensen.

Zonder vrijheid van meningsuiting zouden we ook niet weten wie de idioten zijn hè. :mrgreen:

24 aug 2021 9:46

:D :D :D :D :D

24 aug 2021 13:57

horn schreef:Het blijft een herhaling van zetten hier. Ieder predikt voor eigen parochie en blijft aan zijn kant van het speelveld lopen gillen.

Dus slotje?
(En vervolgens wéér een nieuw topic openen :mrgreen: )

24 aug 2021 16:03

UT docente wil ze (ongevaccineerden) niet in de zaal hebben:

https://www.gelderlander.nl/enschede/zo ... ~af692c52/

Net als rokers naar buiten met de luchtvervuilers….. :mrgreen:

24 aug 2021 16:23

Targa Floriaan schreef:
horn schreef:Het blijft een herhaling van zetten hier. Ieder predikt voor eigen parochie en blijft aan zijn kant van het speelveld lopen gillen.

Dus slotje?
(En vervolgens wéér een nieuw topic openen :mrgreen: )

Slotje mag want zijn de 100 gepasseerd en iedereen heeft zijn zegje meerdere keren kunnen herhalen en is dus een eindeloos ik heb gelijk en jullie niet

24 aug 2021 16:42

Ik heb me verder buiten deze discussie gehouden maar wat mij betreft geen slotje erop want dan kan deze onzin hier blijven en hoeven andere topics niet bevuild te worden zoals in dat trackday topic van een paar dagen terug. :roll:

24 aug 2021 16:44

Die reactie in dat topic heb ik rucksichtslos geveegd. Sloeg qua toon echt nergens op.

24 aug 2021 17:54

Hoe gaat het met TS? Die was toch ziek geworden?
Een bericht gepost in afgelopen twee maanden.

24 aug 2021 21:52

Wel online nog paar dagen geleden. Hoop oké.

25 aug 2021 7:17

Ik ben recent nog bij hem op de koffie geweest. :wink:

25 aug 2021 8:50

Is het er dan eindelijk van gekomen? :mrgreen:

Ik mag vandaag voor mn tweede..........

Hoorde vanochtend op BNR een stukje over de vliegbranche. Een aantal maatschappijen gaat alleen nog gevaccineerde mensen vervoeren als ik het goed begreep. Alles wordt uit de kast gehaald om mensen over te halen om zich te laten vaccineren, een loterij met als prijs een jaar lang reizen bijv.. Dit blijft tegen mn gevoel ingaan.

Ik vind het ook wel raar dat het gratis testen gaat verdwijnen. Ik weet dat veel mensen voor een eigen bijdrage zijn (wellicht om de druk op ongevaccineerde op te voeren). Ik ben van mening dat het testen toch wel een van de beste wapens is tegen de verspreiding van het virus, zeker nu ook (b)lijkt dat er toch best flink wat besmettingen met de Delta variant onder gevaccineerde zijn. Daarbovenop, ook het vaccineren is gratis toch? neem aan dat ook de 3e en de 4e booster zonder eigen bijdrage te halen zijn. In the end, zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en wil iedereen zo min mogelijk verspreiding, ongeacht of je wel of niet bent gevaccineerd.

maar dat zijn dan weer mijn 2 centen.

25 aug 2021 8:57

Testen blijft gratis bij de GGD wanneer je klachten hebt. Testen voor feestjes & reisjes, daar ga je voor betalen. Persoonlijk vind ik dat niet zo gek, het is onnodig werk namelijk.
Vergeet ook niet dat voor de zomer dit ook niet gratis was, het is ingesteld om mensen op vakantie te kunnen laten gaan die nog niet dubbel gevaccineerd waren.

25 aug 2021 10:42

Pacoloco schreef:Ik ben van mening dat het testen toch wel een van de beste wapens is tegen de verspreiding van het virus...,.

Volgens mij is het respecteren van de regels het beste wapen (handen wassen, afstandhouden, enz).

BTW: goed dat je de 2e vaccinatie krijgt en hopelijk geen bijwerkingen :thumleft:

25 aug 2021 12:13

goede argumenten.

Basisregels naleven zie ik ook als belangrijk(st).

Ik doelde met name op het vliegverkeer.
Hier gaan mensen die zijn gevaccineerd geen test halen en kunnen - bij wijze van spreken - het hele vliegtuig infecteren. Dit komt pas aan het licht als er mensen klachten krijgen en op deze manier kan het virus (of een van de nog komende varianten) Nederland weer binnen komen. Het testen bij klachten voelt bij mij een beetje als ''achter het net vissen'' omdat je al te laat kunt zijn.
Ik zou eerder pleiten voor verplicht (gratis) testen in vliegtuigen.

25 aug 2021 13:02

+1.

Nu laat je je QR code zien (als ze er al om vragen) wat niet betekent dat je niet positief bent op het moment van vliegen. Je leest ook dat veel gevaccineerden bijv Delta virus doorgeven omdat ze besmet zijn maar door de vaccinatie geen symptomen hebben. Lastig... :roll:

25 aug 2021 13:12

Kom je weer terug bij de vraag waarom de toegang ontzeggen voor niet gevaccineerden? Deze mensen zouden vervelende symptonen kunnen krijgen maar kiezen daar bewust voor.

En zolang de zorg het aankan dan kunnen we toch weer beetje bij beetje terug naar normaal?

Even plat gezegd: zal mij toch een zorg zijn wanneer een anti-vaxxer hondsberoerd wordt terwijl ik er als gevaccineerde geen last van heb? Dat is toch ieders keuze?
Gesloten onderwerp