03 nov 2021 13:19
Cazzo Super Veloce schreef:Nee, dan blijf ik lekker doorrijden in de M3, met 8% bijtelling.
Zit eerder te denken aan een LandCruiser V8 oid. Ook handig om af en toe een boom uit het bos te trekken
03 nov 2021 14:02
03 nov 2021 14:11
03 nov 2021 14:40
03 nov 2021 14:54
03 nov 2021 15:24
03 nov 2021 15:27
Cazzo Super Veloce schreef:Rijd straks nog maar 10-12.000 km per jaar denk ik. Dan ga ik geen dure ETron/Taycan kopen. Jongens rijden ook bijna nooit meer mee.
Waarschijnlijk is het het verstandigste om nog 3 jaar in de Tesla te rijden tegen 8%, maar wel een beetje saai.
Mijn buren rijden allemaal Dodge RAM/LandCruisers, dus vandaar
03 nov 2021 15:32
Cazzo Super Veloce schreef:Rijd straks nog maar 10-12.000 km per jaar denk ik. Dan ga ik geen dure ETron/Taycan kopen. Jongens rijden ook bijna nooit meer mee.
Waarschijnlijk is het het verstandigste om nog 3 jaar in de Tesla te rijden tegen 8%, maar wel een beetje saai.
Mijn buren rijden allemaal Dodge RAM/LandCruisers, dus vandaar
03 nov 2021 17:26
03 nov 2021 17:41
03 nov 2021 19:11
03 nov 2021 19:13
Tilt! schreef:Die ging jij toch de loef afsteken met de nieuwe Tesla Duplotruck, of MS-Painttruck? Hoe heet ie ook alweer?
04 nov 2021 9:06
04 nov 2021 9:56
04 nov 2021 11:55
04 nov 2021 12:44
Cazzo Super Veloce schreef:CBRTRCK zou perfect zijn, maar tegen de tijd dat dat ding leverbaar is, is de bijtelling 22% en dat vind ik dan weer onzin voor zo weinig kms.
04 nov 2021 13:09
04 nov 2021 13:25
ATanis schreef:Cazzo Super Veloce schreef:CBRTRCK zou perfect zijn, maar tegen de tijd dat dat ding leverbaar is, is de bijtelling 22% en dat vind ik dan weer onzin voor zo weinig kms.
Voor pick-ups zijn er uitzonderingen, voorzien van een schotel trekhaak en geregistreerd als lichte oplegger is de bijtelling 0%. Daarom rijden er de laatste tijd zoveel ondernemers met een pick-up.
04 nov 2021 15:50
04 nov 2021 16:37
Dial_888 schreef:Deze stond bij ‘mijn’ garage ter reparatie, 12 cilinder blok liep niet lekker….![]()
04 nov 2021 17:11
04 nov 2021 17:18
ATanis schreef:Dat kan met BE rijbewijs. Zoek maar op BE oplegger combinatie.
04 nov 2021 17:52
Bij het nieuwe BE-Rijbewijs is het maximale gewicht van trekker met oplegger maximaal 7.000 kilo, 3.500 kilo voor de trekker en 3500 kilo as-last voor de oplegger.
Schotelgewicht is de waarde in kilo’s die overblijft als het rijklaargewicht van het trekkende voertuig wordt afgetrokken van het maximale totaalgewicht.
Het schotelgewicht is feitelijk het overgebleven “laadvermogen” van het trekkende voertuig.
Het rijklaargewicht van het trekkende voertuig is van belang voor:
Het maximale trekgewicht (opleggergewicht) van het voertuig.
Het gewicht dat de oplegger mag overdragen op het trekkende voertuig.
Het rijklaargewicht van de trekker wordt als volgt berekend:
Nettogewicht van het voertuig vermeerderd met 75 kilo (chauffeur) plus 90% vulling van de brandstoftank is rijklaargewicht.
Voor zowel N1 als N2 voertuigen geldt dat 75 kilo per zitplaats opgeteld moet worden bij het rijklaargewicht.
De oplegger mag maximaal de waarde van het ‘laadvermogen’ van de trekker aan schotelgewicht overdragen op het trekkende voertuig.
Voorbeeld:
Het rijklaargewicht van de trekker bedraagt 2.275 kilo.
Het schotelgewicht is 3.500 (max. gewicht) minus 2.275 kilo, dus 1.225 kilo.
Het trekgewicht (lees maximale opleggergewicht) bedraagt in dit voorbeeld dus 3.500 kilo (as-last) plus 1.225 kilo schotelgewicht is 4.725 kilo.
Als het eigen gewicht van de oplegger in dit voorbeeld 2.100 kilo is, bedraagt het netto laadvermogen van de combinatie dus 2.625 kilo.
04 nov 2021 18:30
05 nov 2021 8:09
Cazzo Super Veloce schreef:Het ging over het feit of je met zon BE-trekker bijtelling moet betalen bij prive-gebruik. Volgens mij wel.