Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
30 mei 2021 16:49
Weet iemand hoe ik de load op kan simuleren om zo het probleem makkelijker te kunnen reproduceren?
Het deed zich dus alleen voor bij echt veel load in rechtse bochten.
23 jun 2021 21:34
Nou het reproduceren is gelukt, zie het filmpje:
https://youtu.be/rh7oOeODCT0Wiellagers zijn inmiddels uitgesloten, die zijn echt prima in orde. Geluid komt van de achteras.
Wie o wie?
29 jun 2021 20:53
Het was de voorste motorsteun. Vervangen door een clubsport-versie van FVD.net
Problem solved
30 jun 2021 16:23
Nu weer lekker rammen op zandvoort.
30 jun 2021 17:03
Mooi opgelost zo
02 jul 2021 9:08
Gisteravond meteen naar Zandvoort geweest.
Onderstel helemaal goed. Stuurpomp liep wel weer leeg dus heb nu spierpijn aan de armen

Dat even fixen en binnenkort maar eens op de rollerbank om ene nulmeting te doen wat betreft de 204pk die de auto zou moeten leveren.
Maarja hij is uit ‘97
10 jul 2021 21:35
Stuurbekrachtiging gefixt. Pomp en leidingen vervangen, een enorme k*tklus omdat er zoveel voor los moet en de pomp en reservoir zo moeilijk te manoeuvreren zijn.j
Verder motorsportaccu geplaatst en stoel opnieuw vastgezet. Heb de slee ertussenuit gehaald, geeft alleen maar speling en dat hindert de feedback.
10 jul 2021 21:41
hansw schreef:[…. ben al door menig politieauto rijdend gespot naar er was er geen enkele die de behoefte voelde om deze regel te gaan handhaven.
Rij al jaren illegaal op blauwe platen … kan mij € 75,- kosten als ik aangehouden wordt - maar bij een aanrijding zal niemand zich daar druk over maken ….. in tegenstelling tot jouw “uitstekende” sleepoog

Ik ben er overigens wel eens op aangesproken geweest - het “uitstekende” sleepoog om m’n 944 racer …. vandaar mijn waarschuwing
11 jul 2021 14:03
Heb ‘m weggeklemd achter de bumper. Je kunt gerust zijn
03 aug 2021 19:46
Trackday op Spa gehad. Hele dag lang rammen! Auto hield ‘t goed, achteras wat harder afgesteld. Gaat goed met het boxstertje!
16 aug 2021 15:27
Cat-delete pijpen geplaatst. Geen engine-storingen. Auto gaat nu in schorsing, alleen nog maar op de trailer naar t circuit.
16 aug 2021 16:46
Die storingen komen meestal pas na een paar honderd km als je rustig rijdt en na tienduizend km's als je veel onder vollast rijdt. Tenminste, dat is mij ervaring met een 200 cell cat. Koop een OBD diagnose apparaatje van 25,- euro bij Ali Express, dan kun je alles weer resetten en blijven de lampjes weer een tijdje uit.
09 okt 2021 20:48
Ik heb een dergelijk apparaat idd. Komt ook voor als de accu eraf is geweest, dat soort meldingen. ECU moet dan opnieuw wennen en dat lijkt soms wat misfire meldingen op te leveren. Daarna wissen en dan komen ze inderdaad niet meer terug.
Gisteren de bijrijdersstoel eindelijk goed geplaatst en zelfs een eerste verfraaiing gedaan: Carbon deurpanelen aan de binnenzijde geplaatst. Ook met oog op ADPCR reglementen trouwens.
11 okt 2021 12:45
hansw schreef:Eerste trackday achter de rug! Was een prachtige zonnige dag op Zandvoort dus beter hadden we 't niet kunnen treffen.
De bevindingen:
* Auto heeft t goed doorstaan! Dit was de hoofdzaak, geen terminale rookwolken etc. We hebben gewoon lekker kunnen rijden. Top!
* Remmen: goed
* Het onderstel is echt te zacht, dat is zeker de volgende stap. Ik ga me op aanraden maar eens melden bij AST.
* Ik had al mijn twijfels over het te kleine momo-stuurtje en nu weet ik t zeker, ik vervang m door een 3 spaaks-suede van 65mm diep en 360mm diameter via Beusheuvel.
* De uitlaat klinkt te tam, zelfs op Zandvoort met z'n strenge decibel-normen. Is ook aan vervanging toe (er viel zelfs een stukje vanaf wegens de roest). Ik wil echter nog wel dit jaar straat-legaal blijven dus dat stelt me voor een lastig issue. Tips zeer welkom.
* Ik moet het plastic bij de wheel-liner beter vastzetten, dat schoot achter de bumper vandaan en raakte dan soms een wiel.
En wat jullie allemaal willen weten is natuurlijk de beste rondetijd. Die was 2:10

Ter vergelijk: kop van het veld in Boxster Cup doet 2:03 dus er is nog een boel te doen.
Uitlaat zeker origineel laten! zelfs met originele uitaal zijn er soms problemen qua decibel. En mocht je in de cup gaan rijden dan heb je op Zolder helemaal een probleem. ook tijdens trackdays aldaar.
08 dec 2021 10:43
Filmpje Aaan boord van een rondje koud maar nét droog zandvoort:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... BKMVFsNjZBDeze winter:
- rolkooi
- achtervleugel
- hoofdstroomschakelaar
- div kleine veiligheidsvoorzieningen
En dan is-ie klaar
08 dec 2021 11:29
Lekker bezig! Ik kom snel een keertje buurten.
08 dec 2021 13:40
Lekker hoor, en rustig op de baan
02 jan 2022 13:58
Rolkooi is geplaatst, met KNAF-certificaat.
Hoofdstroomschakelaar aangesloten. Achtervleugel erop. Nu dashboard er weer terug in…
07 jan 2022 13:10
Hoogste tijd voor foto's:
AST set geplaatst:

In deze staat trackdays gedaan in 2021


Zonder interieur, maar met KNAF-rolkooi terug van Biesheuvel

Hoofdstroomschakelaar geplaatst (FIA, 6-polig), ja ook van buiten bedienbaar


Met nieuwe superoriginele Porsche Motorsport achtervleugel. Of 't veel laptime oplevert moet ik nog maar zien maar oogt iig wel meer als een raceauto

12 jan 2022 9:16
koel. staat hem goed die strijkplank achterop
21 jan 2022 0:12
Even wat leed delen

Vlak voor en gedurende de periode van het plaatsen van de hoofdstroomschakelaar is de startmotor langzamerhand overleden.
Dus ik verdacht vanzelfsprekend de stroomvoorziening, want daar had ik t laatst aan gewerkt. Alles gecontroleerd, blijkt het toch de startmotor zelf te zijn…
Enfin, een nieuwe is onderweg. Wel tijdrovend dit soort toevallige samenloop die je op t verkeerde spoor zet.
21 jan 2022 7:12
hansw schreef:
Wolf in schaapskleren! Dat is met die strijkplank wel gedaan....
14 maart 2022 14:38

Het oog wil ook wat! Dus: martini striping en dak gespoten.
En een veerpootbrug geplaatst. Goed voor seconden!

14 maart 2022 16:52
Ik zou persoonlijk de centercaps ook achterwege laten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.