Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

19 jan 2022 8:45

Groene platen, mogelijk een proefrit (een medewerker van Kroymans zou hem niet zomaar crashen, die hebben er vaker in gereden).
Vochtig wegdek, hoop vermogen. Als je dat niet gewend bent gaat het snel mis. :drive:

19 jan 2022 9:07

Schijnt wel monteur te zijn geweest, test ritje na onderhoud.

19 jan 2022 9:15

”Nou meneer, het goede nieuws is: de kachel doet het weer. Het slechte nieuws….”

19 jan 2022 9:23

:mrgreen:
Dan heb je als monteur wel wat uit te leggen aan je werkgever.

19 jan 2022 10:10

Moest denken aan de Bugatti van Ratelband.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf19012006_026

19 jan 2022 11:24

Toch een vervelende discussie. Als de auto niet total loss is, is op zijn minst de verkoopwaarde, ook na reparatie, flink gekelderd. Wie gaat dat betalen?

19 jan 2022 11:33

Moest denken aan de Bugatti van Ratelband.

EB110?

Ooit 1 keer in het wild tegen gekomen...... kwijl...

19 jan 2022 11:41

Persoonlijk vind ik het niet zo'n aantrekkelijke man, maar ieder zijn meug. :mrgreen:
Ik ben heel ruimdenkend. :wink:

19 jan 2022 11:53

Robbie Muntz gaf hem ooit een "koekje van eigen Tjakka" Heerlijk!

19 jan 2022 12:10

Ewout schreef:Als de auto niet total loss is, is op zijn minst de verkoopwaarde, ook na reparatie, flink gekelderd. Wie gaat dat betalen?

Zoals we allemaal weten, is dat afhankelijk van een (recente!) taxatie, en of en hoe de auto verzekerd was.....
Als deze auto gerepareerd kan worden, dan gebeurt dat vast onder toezicht van Maranello, dus met spiksplinternieuwe onderdelen.
Die staat er dan weer als nieuw bij. Alleen denk ik niet dat er nog veel leverbaar is....
Ik denk dat we niets over de afhandeling te horen krijgen. Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar....
Ik heb met de eigenaar te doen, niet met de monteur. Wat een klojo!
Een ooggetuige vertelde dat hij op de Soestdijkerstraatweg flink gas gaf, en dat de auto toen uitbrak......duh, wat dacht die monteur?
"Ik ben coureur bij Kroymans, en ik sleutel wat"? :mrgreen:

19 jan 2022 13:26

Natuurlijk is het zuur voor de eigenaar, maar tegelijkertijd wel een 1e wereldprobleem. Hij zal er geen boterham minder om eten..

19 jan 2022 13:31

Dat weet je niet, misschien werd de auto noodgedwongen verkoopklaar gemaakt, en heeft de eigenaar er nu een zorg bij.... :wink:

Maar hij zal er ook geen 3 miljoen voor betaald hebben......

19 jan 2022 14:11

steef schreef:Zoals we allemaal weten, is dat afhankelijk van een (recente!) taxatie, en of en hoe de auto verzekerd was.....
Als deze auto gerepareerd kan worden, dan gebeurt dat vast onder toezicht van Maranello, dus met spiksplinternieuwe onderdelen.
Die staat er dan weer als nieuw bij. Alleen denk ik niet dat er nog veel leverbaar is....

Ok, stel hij was niet totall loss en wordt volledig met originele onderdelen weer opgebouwd etc. , staat er weer als nieuw bij en wordt over twee jaar te koop aangeboden....
Ga jij dan als liefhebber/ verzamelaar de hoofdprijs betalen voor een ex-schadebak die niet meer zijn eerste lak heeft etc. of kijk je liever verder naar een schadevrij origineel exemplaar?!

Ik denk dat ik het antwoord van het merendeel van de potentiële kopers wel weet...en dus is de huidige eigenaar kapitaal kwijt.

Bij een totall loss, een recent taxatierapport en een goede verzekering komt de huidige eigenaar waarschijnlijk goed weg.

19 jan 2022 14:38

Ewout schreef: Bij een totall loss, een recent taxatierapport en een goede verzekering komt de huidige eigenaar waarschijnlijk goed weg.

~ technisch total loss of economisch total loss ~

Dat laatste zal'ie niet snel zijn ...

En technisch :roll: Er zijn wel meer klassieke 911jes die een hele nieuwe body hebben gekregen ... dus waarom voor deze Ferrari geen nieuw frame etc. :?:

19 jan 2022 14:52

Het gaat erom dat de huidige eigenaar er niet meer hetzelfde voor gaat krijgen bij verkoop.
Ding zal vast nog wel op te lappen zijn.

19 jan 2022 14:56

Denk dat dat meevalt als de auto bij Ferrari zelf hersteld is en niet bij Schadebedrijf Hatseflats in A'dam ZO.

19 jan 2022 14:57

Kroymans zal toch wel verzekerd zijn voor een dergelijk 'akkefietje' tijdens een controle proefrit van één van hun monteurs.

19 jan 2022 14:58

Persoonlijk vind ik het niet zo'n aantrekkelijke man

haha :lol:

:finger:

19 jan 2022 20:13

JanCarrera3.2 schreef:Kroymans zal toch wel verzekerd zijn voor een dergelijk 'akkefietje' tijdens een controle proefrit van één van hun monteurs.

Dat is te hopen.

Met groene platen moet je minimaal WA verzekerd zijn maar ik mag aannemen dat een firma als Kroymans dat toch wat ruimer aanpakt.

19 jan 2022 20:19

steef schreef:
Ewout schreef:Als de auto niet total loss is, is op zijn minst de verkoopwaarde, ook na reparatie, flink gekelderd. Wie gaat dat betalen?

Zoals we allemaal weten, is dat afhankelijk van een (recente!) taxatie, en of en hoe de auto verzekerd was.....
Ik denk dat we niets over de afhandeling te horen krijgen. Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar....
Ik heb met de eigenaar te doen, niet met de monteur. Wat een klojo!
Een ooggetuige vertelde dat hij op de Soestdijkerstraatweg flink gas gaf, en dat de auto toen uitbrak......duh, wat dacht die monteur?
"Ik ben coureur bij Kroymans, en ik sleutel wat"? :mrgreen:

Hij sloeg linksaf de Amsterdamsestraatweg op en is gespind en aan de andere kant tegen een boom geklapt

19 jan 2022 20:40

Staat leuk in het volgende taxatie rapport … schade verleden … foto’s hoeven ze niet meer te maken

19 jan 2022 20:49

Cazzo Super Veloce schreef:Denk dat dat meevalt als de auto bij Ferrari zelf hersteld is en niet bij Schadebedrijf Hatseflats in A'dam ZO.

Ik denk dat ie gewoon bij de (huis-) schadehersteller van Kroymans in 's-Graveland gerepareerd gaat worden....

19 jan 2022 21:23

Zal wel meevallen denk ik. Rechterportier is nog heel namelijk.

19 jan 2022 21:46

WillemB schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Denk dat dat meevalt als de auto bij Ferrari zelf hersteld is en niet bij Schadebedrijf Hatseflats in A'dam ZO.

Ik denk dat ie gewoon bij de (huis-) schadehersteller van Kroymans in 's-Graveland gerepareerd gaat worden....

Snap ik voor een “gewone Ferrari “, maar voor een Enzo van 3 miljoen…

19 jan 2022 23:49

En ik gok dat ze ook geen autoclaaf hebben om de body van carbon en Nomex te produceren/repareren.
Plaats een reactie