Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
26 jun 2022 11:12
Maar wat zal dat een werk zijn. Het zal de voortgang van je werk toch ook wel enigszins ophouden. Camera neerzetten, uitrichten, met één hand vasthouden, met één hand sleutelen, tekst inspreken, nog een keer opnieuw. Respect hoor!
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
26 jun 2022 20:58
Ik kijk ook graag naar bijvoorbeeld Ratarossa die veel sleutels aan Ferrari’s of Hoovies Garage. Ik vind dat jouw kanaal qua kwaliteit en kijkplezier zeker niet hiervoor onder doet. Keep up The good work!
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
28 jun 2022 22:11
Geweldig om te zien Superdik project ook. Ik gebruik altijd GL7 spray op verbindingen en electra wat vochtig is geweest. Daar heb ik al aardig wat oude troep mee gered.
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
26 jul 2022 20:17
Zo, er is weer een nieuwe aflevering, het was een zware bevalling en we zijn er nog niet helemaal, maar ik heb weer voortgang geboekt. Het voelt een beetje alsof alles die ik de laatse tijd aanpak een beetje tegen zit, ik hoop niet dat ik mijn Mojo kwijt is
Anyhoo...in dit aflevering bouw ik de goed gebruikte dynamo in en ook de nieuwe kabelboom tussen de dynamo en starter die ik van Kroon Classic wire binnen hebt gekregen.
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
26 jul 2022 21:23
Jammer dat het niet helemaal gelukt is. En wat je zelf al aangeeft zou het de voltmeter inderdaad weleens kunnen zijn. Maar dit zijn natuurlijk de valkuilen bij een onderwaterauto hè. Blijft leerzaam en vermakelijk.
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
26 jul 2022 22:31
Jammer dat ie niet geel is, had je m Yellow Submarine kunnen noemen Leuk dat je de fouten ook laat zien, dat maakt t verschil met alle gelikte 'dat doe ik even op een zondagnamiddag-filmpjes'
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
28 jul 2022 7:51
Johann, ik kan alleen maar diep respect hebben voor je geduld, kennis en kunde en ik vind het prachtig om te zien. Vooral ook omdat ik weet dat ik er zelf helemaal niets van zou bakken en waarschijnlijk na twee uur zweten en vloeken de wegenwacht zou bellen….
Een vraag kan ik niet inhouden: waarom strip je de auto niet eerst volledig zodat echt alles zichtbaar is, om hem daarna met bestaande, schone of waar nodig nieuwe/gereviseerde onderdelen terug op te bouwen?
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
28 jul 2022 11:47
Een hele goeie vraag Enguess, eentje waar ik ook in de maanden tussen aankoop en levering veel over hebben nagedacht. Ik zou het ook erg tof vinden een auto geheel te demonteren en weer op te bouwen, dus watch this space
Maar voor deze auto is dat volgens mij niet nodig. Wat Cazzo zegt klopt voor een groot gedeelte, aan tijd is er natuurlijk geen gebrek want mijn tijd is gratis en ik heb geen deadline. Maar ruimte is absoluut een dingetje. Ik heb een best leuke werkplaats voor mezelf gebouwd, maar als ik een auto helemaal kaal wil gaan halen zou ik graag (veel)meer ruimte en opslag oplossingen willen hebben. Mijn gereedschap, hoewel ik veel heb, is ook ontoereikend, een twee koloms brug is onmisbaar als je de motor en aandrijflijn uit een Porsche transaxle wilt halen.
Maar de grootste reden is omdat de auto in best goede staat verkeert, moeilijk om te geloven met al dat modder en troep maar het is echt zo. Dit auto is afkomstig van de eerste eigenaar en is volledig dealer onderhouden. hij is ZEER origineel en er zit geen deuken of roest aan. De schade is volgens mij voor 60% cosmetisch, 10% mechanisch en 30% elektrisch en ik kan best goed bij alles komen zonder de auto in zijn geheel te demonteren.
Het interieur gaan uiteraard in zijn geheel kaal over de komende weken, want daar schuilt ook de meeste issues.
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
28 jul 2022 12:14
Op de foto's en filmpjes ziet het er idd best wel goed uit,dat opgedroogde zand/klei is erg oppervlakkig zo te zien. Maar die prut zit echt overal,ook in holle ruimtes? Want dat blijft natuurlijk lang vochtig ,en dan is het wachten wanneer de roestduivel zich laat zien. Ik vind het wel behelpen met zo weinig bewegingsruimte boven je om onder de auto te liggen. Alle troep valt recht in je gezicht,nu heb je wel het voordeel dat je een bril draagt Maar als de auto wat hoger kon zou wel makkelijker werken zijn schat ik in. Vind je filmpjes erg informatief en leuk om te volgen,wederom sterkte en succes gewenst .
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
28 jul 2022 17:37
erwin964c4 schreef:Maar die prut zit echt overal,ook in holle ruimtes? Want dat blijft natuurlijk lang vochtig ,en dan is het wachten wanneer de roestduivel zich laat zien..
Voordeel is dat het zoet water is geweest, deze overstroming
Re: De goedkoopste 968 van Europa , en wellicht de wereld
01 aug 2022 13:08
Dit weekend ben ik weer mijn garage ingedoken. Ik was eerst van plan de riemen te vervangen, maar ik heb toch besloten eerst alle probleempjes met stroom aan te pakken. Daarom ben ik begonnen met het leeghalen van het interieur, ook niet geheel zonder uitdagingen. Het is ook een erg smerige klusje, maar ik wordt steeds blijer hoe meer ik aan dit auto sleutelt, ik begin steeds meer te zien hoe mooi dit auto was en weer gaan worden