01 okt 2022 18:49
01 okt 2022 19:10
01 okt 2022 19:51
01 okt 2022 21:37
01 okt 2022 22:04
01 okt 2022 22:18
01 okt 2022 22:35
01 okt 2022 22:39
01 okt 2022 22:46
Wimpie67 schreef:Gisteren de nieuwe energietarieven ontvangen. Gaat nergens meer over… Gelukkig hebben we geïnvesteerd in zonnepanelen en een pelletkachel, zodat het voor ons allemaal behapbaar blijft,.
02 okt 2022 7:50
Wimpie67 schreef:Dit is dan wel weer grappig nepnieuws: https://nieuwspaal.nl/kabinet-nuanceert ... -gelukkig/
02 okt 2022 8:02
alvin01 schreef:Denk dat de meeste mensen tot 3 a 4 x hun energie nota zien verhogen.
Prijsplafond zal dit enigszins verhelpen, mwaoh, ik moet het nog zien......
02 okt 2022 8:14
Maarten schreef:Fair enough. Mensen die er nogal aan hechten zullen je wel racistisch vinden als je jezelf blank noemt
02 okt 2022 10:11
02 okt 2022 10:15
Wimpie67 schreef:Gisteren de nieuwe energietarieven ontvangen. Gaat nergens meer over… Gelukkig hebben we geïnvesteerd in zonnepanelen en een pelletkachel, zodat het voor ons allemaal behapbaar blijft, maar er zijn massa’s mensen die ondanks de aangekondigde cap dik in de problemen zullen komen. Hoop dat het niet escaleert.
02 okt 2022 10:35
GhostRider schreef:@DevilsSon: Gezien jouw sommetje heb je geen schoolgaande kinderen, niet geïnvesteerd in een elektrische auto of hybride en ook geen woning ouder dan 20jaar, waar een groot deel van NL wel mee te maken heeft. En waar onze OVH dus ook geen rekening mee heeft gehouden.
Momenteel rijdt zelfs mijn Lambo per km goedkoper dan de hybride. En maar aan het milieu denken… LOL
Klaag niet verders, dat laat ik wel over aan de bezoekers op dit topicje verder.
02 okt 2022 10:36
02 okt 2022 10:44
02 okt 2022 11:24
GhostRider schreef:Zelf ook die investeringen aan het doen (al 3 jaar mee bezig), niet vanwege de prijzen, maar als uitdaging om een jaren ‘40 woning zo dicht mogelijk bij off grid te krijgen, gewoon om niet afhankelijk te zijn van nuts cowboys. Schiet al aardig op!
Btw. Nog een leuke om over na te denken. De beste bezuiniging ben je zelf. De meesten hebben een BMI die gewoon veel te hoog ligt, en nemen dagelijks een dikke 20% teveel aan kCal in. Als je die 20% eens van je jaarlijkse boodschappen afhaalt, dan lach je om de gasprijs. En je loopt ook minder vaak bij medische hulptroepen. Trust me. Done that…. En je loopt er meteen wat beter bij op het strand.Cheers!
02 okt 2022 11:31
GhostRider schreef:Devils, op de zaak laden, dacht ik al. Die hybride verbruikt meer dan in het boekje van de fabriek hoor. Hou maar eens echt bij. Leef al drie jaar als een monnik en lach om deze tijd. Biedt juist kansen! Alleen zijn de meesten niet gewend niet in een wat rustiger patroon te leven. Met een Model S en 2 schoolgaande kinderen (je wilt hen toch ook niet als die monnik laten leven…. Korter douchen hoor, deuren dicht, lampen uit, zo lang achter de tv..?, naaah… toch maar niet dan) kan jij misschien die getallen halen maar de meesten niet. (Denk dat alleen die S al 2x je kWh per jaar opstookt, alleen al). Iig is bewustwording de beste bezuiniging. In verbruik, in eetpatroon, in je overige uitgaven… alleen houdt niemand dat bij.
02 okt 2022 12:14
02 okt 2022 12:20
02 okt 2022 13:13
02 okt 2022 13:29
02 okt 2022 13:30
Devils son schreef:Maarten schreef:Fair enough. Mensen die er nogal aan hechten zullen je wel racistisch vinden als je jezelf blank noemt
Maar ik buig niet voor dat soort idioterie. Die mensen vinden mij ook racistisch als ik met cijfers aantoon dat het niet waar is dat de politie in de VS vooral Zwarte mannen vermoordt. Dat blank privilege als je naar de data kijkt (en corrigeert voor de verschillende groepen!) volstrekte onzin is. Zo ben ik ook een seksist als ik erop wijs dat de gender pay gap niets met gender te maken heeft, maar in meerdere onderzoeken tot op het laatste procentje te verklaren is door andere keuzes (zoals de weigering van vrouwen om vaker te kiezen voor beroepen in STEM). En als ik degenen die roepen dat dit komt vanwege Male dominant societies wijs op dat juist in Scandinavische landen de vrijheid van keuze juist leidt tot meer genderstereotype keuzes.
Het hele progressieve narratief waarin alles wat hen niet bevalt het gevolg is van racisme, seksisme, homofobie, transfobie, islamafobie, enz. wordt keihard ontkracht door data.
Dus ja, in hun ogen ben ik een racist, seksist, homofoob, transfoob en islamofoob. Want ik heb geleerd om eerst te kijken naar feiten en dan pas te oordelen.
Sue me.
02 okt 2022 13:55