25 okt 2022 20:41
Cazzo Super Veloce schreef:1.94m, maar relatief korte beentjes
25 okt 2022 20:42
25 okt 2022 20:55
25 okt 2022 21:42
25 okt 2022 21:54
25 okt 2022 21:56
Brulaap schreef:Maarten schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Laat onverlet dat Tesla 10x cooler is dan Porsche nowadays.
Ik adviseer het TeslaforumCazzo Super Veloce schreef:Neuh, gezelliger hier, onder anderen door jouw aanwezigheid
Is het Ajax-forum niets voor jullie beiden?
26 okt 2022 10:47
Cazzo Super Veloce schreef:Als het puur over schoonheid gaat wint de Model S glansrijk.
Taycan heeft een lelijke neus, GT een lelijke kont.
26 okt 2022 18:30
26 okt 2022 18:49
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Als het puur over schoonheid gaat wint de Model S glansrijk.
Taycan heeft een lelijke neus, GT een lelijke kont.
En de model S heeft inderdaad beide….
26 okt 2022 19:49
26 okt 2022 20:57
jvg.65 schreef: de achterkant van de Taycan GT en van de Panamera GT daarentegen![]()
27 okt 2022 13:22
27 okt 2022 18:15
Brulaap schreef:jvg.65 schreef: de achterkant van de Taycan GT en van de Panamera GT daarentegen![]()
Heb je ook foto's van beide? Wrs bedoel je CT of ST
27 okt 2022 18:27
31 okt 2022 17:20
31 okt 2022 18:42
18 nov 2022 15:43
outletvalve schreef:De Taycan heb ik gereden en is voor "dagelijks gebruik" een prima auto.
Om te stellen dat hij ook op bergpassen geschikt is om te scheuren is een te groot compliment. Het blijft een erg zware auto, die is simpelweg niet bedoelt is om haarspeldbochtjes te nemen. Daar is een 911, cayman of boxster voor bedoelt.
Terug naar het onderwerp, sinds kort rijdt TOTMBO een Tesla model 3. Op zich prima mee te leven, het is wat gedoe als je veel rijdt, dan blijf je nadenken over wanneer en waar moet ik naar de lader ?
En dat is toch wel een nadeel vind ik. Je rijdt niet meer zo onbezorgd als in een ICE waar altijd wel een pomp te vinden is binnen een straal van een paar kilometer.
*Bouwkwaliteit is minder (gooi de achterklep eens dicht en dan denk je "een Merc of BMW klinkt toch anders).
*Bediening, eigenlijk alles (audio, navigatie, voertuigbediening) moet je bedienen op dat grote scherm, en dat zit niet voor je neus zit maar rechts van je. "MONO" rijden gaat dus niet, je zit zeer regelmatig aan het scherm om iets aan te passen, daarbij kijk je dus niet meer vooruit maar naar het scherm. Niet handig, en potentieel gevaarlijk. Waarom niet wat meer intelligente bediening gemaakt op het stuur (zoals elke andere auto dat heeft) ?
*Cruisecontrol en lane control werken wel mooi.
*Range, valt me toch een beetje tegen, de voorspelde range in het scherm is niet realistisch. Ik rij express rustig met het ding om een grote range te hebben, maar de "beloofde rijafstand" /batterijcapaciteit neemt sneller af dan wat beloofd wordt door de computer.
*Comfort is goed in orde, stoelen zitten goed, geluidsniveau in de T3 is natuurlijk bijzonder stil.
*Weggedrag is ok, maar ik stoor me aan het te sterk centrerend vermogen van het stuurwiel.
De misses is wel blij dat hij "hard kan optrekken", erg handig als je moet invoegen of bij het stoplicht andere mensen voorbij wilEn de bijtelling die is een stuk lager is, dus heeft ze netto meer inkomen.
18 nov 2022 15:58
18 nov 2022 22:45
18 nov 2022 22:48
18 nov 2022 23:06
21 nov 2022 18:01
Enguess schreef:+1 voor fysieke knoppen. Waarom EV’s alles via schermen menen te moeten doen is me een raadsel.
21 nov 2022 18:38
21 nov 2022 19:20