Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 nov 2005 8:33
Moderne auto's zoals de X5 'merken' wel degelijk een verschil tussen 95
en 98, de ECU verandert diverse instellingen in het motormanagement, en dat heb ik diverse keren terug kunnen zien in het verbruik; met 95 is dat verbruik ongeveer 1:6 gemiddeld (valt toch mee voor een motorinhoud van 4.4 liter...?) en met 98 gaat dat naar 1:7 gemiddeld.
Zoals eerder aangegeven is dit niet gemeten met 1 tank 95 en 1 tank 98 maar diverse keren opnieuw.
Hiervoor moet de auto natuurlijk wel voldoen aan randvoorwaarden zoals de knocksensors, een modern brein én de mogelijkheid om bijvoorbeeld de ontsteking aan te passen, maar deze mogelijkheden komen natuurlijk vaak samen voor in een auto.
Zoals ik eerder las hééft de 3.2 uit 1986 dat > conclusie is dus: 98 gaan tanken ! (géén V-POWER....)
28 nov 2005 10:03
tank zelf ook 98, naar alle tevredenheid
echter inderdaad geen v-power (dit vond hij niet lekker)
bp ultimate zit op de route en bevalt me prima
28 nov 2005 10:17
Heb de laatste keren V-power getankt op aan raden van mijn monteur,nadat ik klachten had over vast zittende injectoren.
(Ik tankte eerst altijd Mobil super 98.) Maar ik merk nog steeds geen verschil.Hij loopt nog steeds niet lekker.De volgende keren ga ik BP Ultimate proberen. Word vervolgd
28 nov 2005 10:38
de mijne ging slechter lopen op v-power
kan me niet voorstellen dat het aan die ene octaan minder lag; zal wel juist veel vuil zijn losgekomen denk ik
bp bevalt mij en mijn witte dame prima, je zal het wel een paar keer moeten tanken voor het gaat "werken" denk ik
28 nov 2005 20:16
Ik heb zelf niet bepaalt verstant van benzine en ik hoor regelmatig dat BP ultimate ''volgens mij ook 98'' goed bevalt dus we gaan dat maar proberen en afwachten dan maar.
M.V.G. Michael
28 nov 2005 21:00
3.2 zonder kat gewoon 98 tanken. die additieven in V-power en ultimate enzo daar geloof ik niet zo in.
28 nov 2005 21:04
wolf schreef:3.2 zonder kat gewoon 98 tanken. die additieven in V-power en ultimate enzo daar geloof ik niet zo in.
BP ultimate is 98 en V power weet ik eerlijk gezegt niet.
28 nov 2005 21:10
ook 98. probeer texaco.
28 nov 2005 21:22
wolf schreef:ook 98. probeer texaco.
Eerst de BP maar proberen denk ik, die zit om de hoek en de texaco is nog een flink eind rijden.
28 nov 2005 23:03
Laatst gevraagd bij Shell station; Shell claimt octaan 97 voor V-power
29 nov 2005 1:06
Marco schreef:de mijne ging slechter lopen op v-power
kan me niet voorstellen dat het aan die ene octaan minder lag; zal wel juist veel vuil zijn losgekomen denk ik
bp bevalt mij en mijn witte dame prima, je zal het wel een paar keer moeten tanken voor het gaat "werken" denk ik
weer een aanhanger
29 nov 2005 1:14
Epicurus schreef:Laatst gevraagd bij Shell station; Shell claimt octaan 97 voor V-power
Tegenwoordig staat op de Shell-pompen dat V-Power 95 octaan is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.