Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: De drang

13 jan 2023 10:12

Denk dat TILT! de lading t beste dekt :-)

Re: De drang

13 jan 2023 10:24

Denk dat uitroeptekens zelfs in België niet mogen :)

Re: De drang

13 jan 2023 10:42

:mrgreen:
Iets met DRANG wordt 'm niet, da's teveel uitleg telkens.
NEUN-11 enzo zijn zo van die typische combinaties. Niet slecht maar een beetje het teveel willen. De 11-PAST-9 is dan in 't zelfde stramien maar toch had die iets, alleen 1 karakter teveel. Wel goed gevonden.
SPICY-11 en 2-FAST-4-YOU is voor de tokkies 8) Die laatste is ook te lang.
DUCKTAIL is ook goed gevonden, zou de lading dekken moest het effectief 'n ducktail zijn :D
NO-PDK is ook een goeike, alleen weet ik niet of je zelf een koppelteken mag toevoegen, NOPDK gaat niemand snappen. Tegelijkertijd is het ook een veroordelend statement, zo'n beetje in het genre 2FAST4YOU. Ik durf ook al eens stilvallen bij het vertrekken aan een verkeerslicht, als je dat dan doet met zo'n nummerplaat :mrgreen:
TILT is ook een goeike (uitroeptekens mogen idd niet), maar dat leidt de aandacht meer van de auto af en legt 'm meer op mij... denk ik. In elk geval ook eentje om te onthouden :thumleft:

Ondertussen vind ik alle ducktails mooi hoor, heb er indertijd ook nog eentje gehad op de 964 Murano (welke ik ook nooit had mogen wegdoen). De ducktail hangt hier nog steeds tegen de muur. De backdate is imo ietsje TE klassiek om 'm erop te zetten, op de Turbo zie ik 'm wel staan maar daar zit de intercooler in de weg. 't Zou (denk ik) nochtans de max zijn.

Re: De drang

13 jan 2023 11:47

De tekst op de nummerplaat mag uit maximaal acht karakters bestaan, maar louter gebruik van cijfers is niet toegestaan. Er moet minimaal één letter worden gebruikt. Een streepje valt ook onder de karakters.


Zo te zien mag je zelf het koppelteken ook gebruiken:
Afbeelding

Dus TILT-911 of NO-PDK mag.
Zelf vind ik 11PAST9 de mooiste (en ook een doordenker!)

Re: De drang

13 jan 2023 12:39

“MAUK” :mrgreen: :lol:

Re: De drang

13 jan 2023 13:17

Zo vond ik de engelse personal plate TUR80 een hele mooie die een paar jaar voor iets van GBP20K geveild werd....

Re: De drang

13 jan 2023 13:29

8 letters?
ZAGEVENT

Re: De drang

13 jan 2023 14:28

Die heeft al op een 997, 993 en Cayman gehangen, die wil ik niet.

Als het citaat van outletvalve klopt (of als ik het goed interpreteer) is het gebruik van een koppelteken dus vrij te kiezen. Wanneer je echter overgaat van cijfers naar letters en omgekeerd is een koppelteken *verplicht*. Vandaar dat 11-PAST-9 net eentje te lang is ;)

Re: De drang

13 jan 2023 15:56

Moest wel lachen om ENZO WHO op een gt3 volgens mij

Re: De drang

13 jan 2023 16:09

Die ZAGEVENT heb ik nog niet ontcijferd...

Re: De drang

13 jan 2023 16:27

Da's Vlaams Cazzo ... jullie zouden ZEVERAAR zeggen of zo ...

Re: De drang

13 jan 2023 17:51

Een gepersonaliseerde kentekenplaat kan maximaal acht karakters bevatten. Minstens één karakter moet een letter zijn – een plaat met enkel cijfers kan dus niet. De letters worden van de cijfers gescheiden door een streepje. Het streepje wordt beschouwd als een karakter in de samenstelling van de combinatie.

Om verwarring met andere (Europese) nummerplaten tegen te gaan, zijn onderstaande combinaties niet toegelaten:

Drie letters gevolgd door vier cijfers (bijvoorbeeld EVA-2610)
Vier letters gevolgd door drie cijfers (bijvoorbeeld KOEN-069)
Drie cijfers gevolgd door vier letters (bijvoorbeeld 666-BART)
Vier cijfers gevolgd door drie letters (bijvoorbeeld 1234-MIE)
Een A, P of E gevolgd door een cijfer (deze platen zijn voorbehouden voor onder meer ministers, hoge ambtenaren en parlementairen)
Een plaat die begint met CD (want dat is voorbehouden voor diplomaten)
Een W, X, Y of Z gevolgd door één letter, twee cijfers en vervolgens drie letters (bijvoorbeeld WB-63-JOS) of omgekeerd, om verwarring met de tijdelijke kentekenplaten, exportplaten en commerciële nummerplaten te vermijden;
De letters TX en TL om verwarring met de nog in omloop zijnde taxiplaten in het formaat TXX-123 te vermijden;
De letter B gevolgd door drie cijfers en een letter, bijvoorbeeld B 642 S omdat deze structuur ook gebruikt wordt door Belgische militairen die in Duitsland gestationeerd zijn.
Uiteraard zijn onwelvoeglijke woorden of suggestieve combinaties uit den boze. Als je dacht aan bijvoorbeeld SEKS-069 of FCKDELEZ, dan zul je een negatief antwoord krijgen van de DIV.

Bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/7419-gepersonaliseerde-nummerplaten-wat-kan-hoe-vraag-je-ze-aan-en-hoeveel-kost-het

Re: De drang

14 jan 2023 11:33

GinnFizz schreef:Da's Vlaams Cazzo ... jullie zouden ZEVERAAR zeggen of zo ...

Vind ik wat negatief, langdradig eerder, zoiets als dit draadje.
Gewoon die GT3 aanschaffen, Tilt.

Re: De drang

14 jan 2023 11:52

Zagevent (België): iemand die veel klaagt, zeurt of flauwe grappen maakt
Wat zijt ge toch een zagevent!


een soort Mauk dus

Re: De drang

18 jan 2023 12:51

En toen was het opeens stil.

Tilt is druk bezig met?

die "goedkoopste" 992 SportClassic van 420.899 E is verwijderd van mobile... Zou hij dan toch? :wink:

Re: De drang

18 jan 2023 14:23

Nee, toch niet. Daarvoor zijn mijn zakken niet diep genoeg. Ik weiger ook aan zo'n zaakjes mee te doen.
En nee... blijkbaar werken mijn belevenissen en overpeinzingen op sommige mensen hun zenuwen daarom ga ik weer ten rade bij mezelf :thumleft:

't Verhaal blijft ook hetzelfde hoor: spijt dat ik de vuilzakgrijze 991.2 gemist heb, beseffende dat ik er misschien niet hard of snel genoeg opgesprongen ben. Dan het benchmarkverhaal hé? Een "andere" 991.2 zal me nu even hard moeten aanspreken aan dezelfde of lagere prijs en die kans is klein. Hij stond alleen veel en veel te ver om makkelijk af te handelen.

Toch nog eens 2 OPC's gebeld met de vraag achter een 992SC en ja: uitverkocht meneer. Al lang!
Als er zich hier iemand geroepen voelt om het bij de Nederlandsche OPC's eens na te vragen: be my guest ;)
De vraag waarom ze dan nog steeds online stonden werd beantwoord met "om de mensen die eentje besteld hebben toch nog de kans te geven om..."

Mooie 997 gezien in Macadamia, maar bleek bij nader inzien (lees: eens de foto's groter bekeken werden dan postzegelformaat) een volledig verkracht hok te zijn met blijkbaar zelfs lichten in van een 991 (!) :scratch:

Verder ook nieuws gekregen van de 964 Turbo die sinds november bij de specialist staat met een defect aan "een stuurdoos". Ik kon kiezen: ofwel maar stuurdozen bestellen (en effectief aankopen, ook al was het probleem niet opgelost) tot de goeie er tussen zat, ofwel wachten tot hij hier of daar een stuurdoos kon sponzen om eens te proberen. Soit, midden februari zou er misschien tijd zijn om dat hok volledig uit elkaar te zwieren zodat hij dan toch nog zijn volledige respray gaat krijgen, etc... Gaan toch ook weer een hoop knaken inzitten moest dat effectief doorgaan, vandaar: lay low :thumleft:

Re: De drang

18 jan 2023 17:05

Tilt! schreef:En nee... blijkbaar werken mijn belevenissen en overpeinzingen op sommige mensen hun zenuwen daarom ga ik weer ten rade bij mezelf :thumleft:
Deze snap ik niet zo goed. Mogen indrukken en gevoelens dan niet meer gedeeld worden op het forum? Zijn we zo'n droge feiten praatgroep geworden dan?

Re: De drang

18 jan 2023 17:20

En de 911 safari? Die zou ik verkiezen boven de SC. 2500 stuks, dus de kans is groter dat je er eentje 'mag' kopen :mrgreen:

Re: De drang

18 jan 2023 22:09

:mrgreen:
Nee, dat wordt 'm niet. Een 911 moet breed, plat en laag zijn.
Hetzelfde met de Transporters, geen Syncro voor mij.

Blijkbaar heeft een forumlid de uitdaging opgenomen en een telefoontje gepleegd naar een OPC waar hij klant is en hij kreeg daar dezelfde reply als ik: niente, zilch, noppes
Zoals ik tegen mijn honden zeg: 't is op.
Ik moet dan wél mijn lege handen laten zien :mrgreen:

Dus,
Ik probeer het nog één keer uit te leggen:
Géén PDK
Géén GT3, dat zou een frustratieaankoop geweest zijn
Géén ST aka de mogelijkse 60 Jahre, want = GT3

PK's zeggen me minder dan de uitstraling van de auto. De SC had "het". Vooral (voor mij dan) door dat filmpje. Andere mensen hebben dat filmpje niet gezien, maar ik koop ook geen auto's voor andere mensen. Ik ken dat filmpje wel, en elke keer ik 'm zou zien staan hebben zou ik wel een flard filmpje voor mijn ogen gezien hebben, mijmerend over mijn eigen filmpjes in die streek. Either you get it, or you don't ;)

Dus ofwel een 992T bestellen die me volledig aanspreekt, maar dan moet ik mijn investering slachten en of dat de moeite is voor "maar" een T is de vraag,
ofwel... wachten.
Blijkbaar was ik verkeerd geïnformeerd en komt de 992.2 (die hybride zou zijn) pas eind volgend jaar, ik dacht eind dit jaar. Porsche kennende zullen ze in tussentijd nog wel een paar speciallekes uitbrengen en 't zou erg zijn dat ik een T ga bestellen, fluitend naar huis rij, daar het goeie nieuws wil verkondigen op het forum, datzelfde forum open en daar een nieuwe thread zie over een (ik zeg maar iets) "baby SC" die er quasi hetzelfde uitziet maar met dan een non Turbo motor erin voor pakweg 100k minder. Ik zou me dood huilen.

Blijkbaar heb ik dan met de 992 een jaar extra de tijd gekregen, en kan ik beter afwachten of Porsche effectief doet waar iedereen hen van beschuldigd nl. de 911 uitmelken met allerhande speciale series, en als er daar eentje tussenzit die me aanspreekt, toeslaan.
In tussentijd dan maar verder met een 991.2, of een 997 zeker?
Zag gisteren dan nog een 996 4S passeren aan dezelfde prijs dat ik de mijne verkocht heb en met nog minder kms erop, spijtig genoeg in gewoon zilver, maar op die manier zou een 996 4S ook weer kunnen. Ze blijven toch ZO mooi.

That's my story and I'm stickin' to it ;)

Re: De drang

19 jan 2023 8:49

De kleur kun je tegenwoordig in bijna iedere kleur wrappen ook in vuilniszakken grijs bv

Re: De drang

19 jan 2023 9:13

Wrappen is nooit zo strak als spuiten. Je blijft altijd op plaatsen de oude kleur er doorheen zien, naden etc. (ask me how I know)

Re: De drang

19 jan 2023 9:27

Kan je niet met Exlusive manufactur een T optisch heel dicht op de SC laten komen? Volgens mij had de 991T op een gegeven moment ook een optie voor een ducktail. Er stond een heel stuk in de Autovisie pas geleden, er is best wat mogelijk hoor. Al zullen ze niet meewerken om de SC helemaal na te maken natuurlijk. Hoop ik voor de kopers. :mrgreen: :mrgreen:

Enne, kan hij nog in Komo kleur ook (vuilniszak).

Re: De drang

19 jan 2023 9:58

horn schreef:Wrappen is nooit zo strak als spuiten. Je blijft altijd op plaatsen de oude kleur er doorheen zien, naden etc. (ask me how I know)


In de tijd dat jij liet wrappen wel :D

Serieus - hangt van de wrapper af - en in hoe verre ze de auto demonteren …

Kijk eens bij RG customs (PF’er overigens), die doet dat werk heel serieus ….

Re: De drang

19 jan 2023 10:11

Hoe doen ze dat bijv bij de voorklep dan? Neem aan dat ze de onderkant niet wrappen?
Dan zie je iedere keer dat je de klep open doet de originele kleur.

Re: De drang

19 jan 2023 10:22

Kunnen ze ook doen, Cazzo.
Plaats een reactie