Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 jan 2023 17:17
viewtopic.php?f=23&t=37721Kun je je het nog voorstellen…? 10 jaar geleden gekocht voor 15K …. (Nooit moeten verkopen natuurlijk… maar vooruit .. andere forum leden hebben er ook plezier aan beleeft..

)
13 jan 2023 17:40
Ticcie schreef:de combi van gewicht/geluid/looks/puurheid icm voldoende comfort voor mij nog steeds goud.
Dit is waar het om gaat
Te duur? Wat te denken van een 997 SC voor 500K? Of een nieuwe 992SC voor 350K? Of een RS van 1973 voor 1.000K?
Het zal altijd te duur zijn voor zij die er geen hebben.
14 jan 2023 0:03
964’s hebben een wat raar verloop gehad qua verkoopopbrengst. Vanaf 2015 tot bijna eind 2021 redelijk stabiel tussen de 50-55 mille. De laatste 5 kwartalen weer een spurt van bijna 20% waarbij de C4 zelfs hogere opbrengsten haalt dan de C2. Voor een C4 in conditie 2 wordt gemiddeld 70 mille betaald, C2 paar mille minder.
14 jan 2023 2:16
Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?
14 jan 2023 10:04
Dat is volgens mij nog steeds zo
14 jan 2023 10:11
Cazzo Super Veloce schreef:Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?
Geen idee, maar de data wijst uit dat een 964 C4 de afgelopen 7 jaar gemiddeld altijd iets (paar mille) heeft opgebracht bij verkoop.
14 jan 2023 10:11
Hans44 schreef:Dat is volgens mij nog steeds zo
Al 7 jaar niet dus.
14 jan 2023 10:30
Voor wat het waard is geeft Hagerty iig 3-4k hogere waardes voor een 2 tov een 4 en op Mobile zijn bijna alle "goedkope" 964's een 4.
Ik heb er verder geen verstand van, maar mijn voorkeur zou toch ook echt een 2 zijn.
14 jan 2023 10:39
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
14 jan 2023 10:40
giulia schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?
Geen idee, maar de data wijst uit dat een 964 C4 de afgelopen 7 jaar gemiddeld altijd iets (paar mille) heeft opgebracht bij verkoop.
En dat is gecorrigeerd voor tiptronic versus manual exemplaren? Aangezien de tiptronic alleen op de c2 geleverd is?
14 jan 2023 10:50
2000 gtv schreef:Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?
14 jan 2023 10:53
2000 gtv schreef:Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
Het gaat over gerealiseerde opbrengsten en daarmee de waarde in de markt. Niet over voorkeuren. Feits is dat een C4 de afgelopen 5 jaar hogere opbrengsten heeft behaald als Coupe dan een C2. Daar kan ik niet zo heel veel aan veranderen.
14 jan 2023 11:09
Opbrengst is het verschil tussen in- en verkoop voor mij.Dus dat neem ik dan van je aan. Maar waarde in de markt is dan toch alleen interessant als je dus voor rendement/opbrengst zon auto koopt.
Hoe liggen de vraag(verkoop) prijzen c2-c4 dan momenteel?( beide H5)
14 jan 2023 11:13
Hans44 schreef:2000 gtv schreef:Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?
zal wel maar niet naar gekeken . ik doe altijd even een quickscan Mobile en autoscout.Klopt al jaren (voor mij dan

)
14 jan 2023 11:26
2000 gtv schreef:Opbrengst is het verschil tussen in- en verkoop voor mij.Dus dat neem ik dan van je aan. Maar waarde in de markt is dan toch alleen interessant als je dus voor rendement/opbrengst zon auto koopt.
Hoe liggen de vraag(verkoop) prijzen c2-c4 dan momenteel?( beide H5)
Opbrengst is het bedrag wat je voor iets krijgt. Winst is het verschil tussen de inkoop en verkoop (opbrengst) De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.
En de verkoopprijzen liggen nagenoeg bij elkaar. De vraagprijzen niet. Daar geldt hetzelfde sentiment als hier ook merkbaar is; dat een C2 meer waard is, het beter doet in de markt qua opbrengst. Dat het voor sommigen de fijnere auto is, is een ander verhaal.
14 jan 2023 11:28
2000 gtv schreef:Hans44 schreef:2000 gtv schreef:Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?
zal wel maar niet naar gekeken . ik doe altijd even een quickscan Mobile en autoscout.Klopt al jaren (voor mij dan

)
Dat zijn vraagprijzen. Die zeggen helemaal niks weet ik dan ook weer uit beroepsmatige ervaring.
14 jan 2023 12:15
giulia schreef:De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.
.
Dat zijn dan opbrengsten op veilingen neem ik aan?
Want opbrengsten tussen particulieren onderling en tussen particulieren en handelaren worden niet geregistreerd?
Niet dat dat veel van elkaar af zal wijken, vermoed ik.
14 jan 2023 14:11
Cazzo Super Veloce schreef:giulia schreef:De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.
.
Dat zijn dan opbrengsten op veilingen neem ik aan?
Want opbrengsten tussen particulieren onderling en tussen particulieren en handelaren worden niet geregistreerd?
Niet dat dat veel van elkaar af zal wijken, vermoed ik.
Beide, ook de verkoopresultaten van handelaren al is dat wat minder transparant. Afwijking is inderdaad niet groot want bieders weten donders goed hoe de markt voor duurdere auto’s in het algemeen er uit ziet. Koopjes zijn er al lang niet meer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.