Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 feb 2023 20:25

Als je spiegels nodig hebt rij je te langzaam :mrgreen:

08 feb 2023 21:34

geen 90 dus
maar ook geen 110 :scratch:

Best aardige site, Visit Norway …. maar doe dat dan ook, ga er eens heen :idea:

….. ik kom er zeker 10 keer per jaar :popcorn:

08 feb 2023 22:47

Ben nu op wintersport in Oostenrijk maar op een verdwaalde tesla X na zie je hier geen enkele EV. Er staat ook maar één oplaadpunt bij de Intersport maar daar heeft de hele week nog niets aangehangen. Iemand bij ons uit de groep rijdt een Mustang Mach-E en vertelde al dat het toch nog een hele opgaaf blijft om met een EV naar Oostenrijk te rijden zonder goede planning. Die was dus met de auto van zijn vrouw :lol:

08 feb 2023 23:32

Plannen? Dat hoeft niet in een beetje EV, dat doetie zelf.

08 feb 2023 23:42

Ik neem aan dat je graag een route neemt zonder drukke wegen en/of files. Dat geef je uit handen zodra je je EV de planning laat maken.

09 feb 2023 0:09

Ehm, dat is toch juist wat Tesla via live Google Maps doet? Uitrekenen waar je het beste kunt laden, hoe lang je moet laden en waar je langs moet rijden om het snelste op de bestemming te komen zonder files, allemaal real live, dus ook tijdens de rit wordt dit steeds bekeken.

En iedere andere auto met live Google Maps moet dat net zo goed kunnen.

Dat geneuzel altijd van een EV rijder die het toch allemaal zo moeilijk vindt met dat laden onderweg, pak dan gewoon de trein, want echt, iedereen kan dit zonder moeite (ik heb het dan wel over Tesla met het supercharger netwerk en de Google Maps navigatie)

09 feb 2023 0:53

Nee joh, is ook geen opgave. Gaat gewoon heel makkelijk voor iedereen die wil.
Dit soort verhalen worden altijd door ervaringsdeskundige verteld maar dan zonder ervaring :mrgreen:

Maar zoals Franz al aangeeft, als je de keuze hebt blijft ICE wel sneller/makkelijker dan EV voor de langere reizen.

09 feb 2023 8:18

Er gaat een wereld voor je open, toch Franz? :)

09 feb 2023 9:23

Alle niet-EV rijders hebben wel een zwager, vriend-van-een-vriend, achterneef of vage kennis van een ex-vriendin die bereid is alle vooroordelen van elektrisch rijden te bevestigen. En daarmee ervaringsdeskundigen uit te leggen dat ze er met hun positieve ervaringen helemaal naast zitten.

09 feb 2023 10:06

Met Superchargers kan in slechts 15 minuten voor 275 kilometer aan bereik worden bijgeladen....

Een ICE tank is 50 à 60 liter. Zeg maar ruwweg 55 gemiddeld, die je in max. 10 minuten vol tankt ....

Neem een gemiddeld verbruik van 1 op 15 ... (met een diesel wellicht nog meer km/ltr) en je hebt een AR van 825 km :arrow: da's dan 45 minuten aan de snellader met een EV tegen 10 voor een ICE :?

Even Skiën in Zillertal en je staat (enkele reis) zeker 4 keer te laden met je EV, tegen 1 keer met de ICE :drive:

Maar goed, je hebt dan toch vakantie, dus wat maakt die extra tijd dan ook uit :popcorn:

09 feb 2023 10:14

De fossiele lobby zit er weer naast; 3x laden.

Maar idd duurt het dan een uurtje langer voor je op bestemming bent. Boeie :mrgreen:

09 feb 2023 10:22

Mijn ervaring Zurich- Heemstede is met de Taycan inderdaad gemiddeld een uur langer dan met de BMW.

09 feb 2023 10:36

Cazzo Super Veloce schreef: Maar idd duurt het dan een uurtje langer voor je op bestemming bent. Boeie :mrgreen:

uurtje :roll:

EV geneuzel.png

.... en als je vanuit Amsterdam vertrek zelfs nog langer :roll:

09 feb 2023 10:38

Tanken kost ook 15 minuten he, to take a leak :mrgreen:

09 feb 2023 10:39

Enguess schreef:Mijn ervaring Zurich- Heemstede is met de Taycan inderdaad gemiddeld een uur langer dan met de BMW.

Breda-Milaan ook een uur langer.

09 feb 2023 10:41

Cazzo Super Veloce schreef:Tanken kost ook 15 minuten he, to take a leak :mrgreen:

Minder dan 10 minuten.
Vrouw laten tanken - en zelf even gaan plassen bij Too2Loo 8)

09 feb 2023 10:53

10 minuten pauze op 900 km...
Je moet er maar zin in hebben :popcorn:

09 feb 2023 11:05

Dus, bij vriestemperaturen 500km kunnen afleggen in je EV tegen maximum 100/u is "premium" :mrgreen:
OK...
Ik denk aan andere dingen bij premium.
Da's de helft van de actieradius van een ICE die je op 5 minuten voltankt :thumleft:

Ik pis niet omdat mijn auto het me zegt, of omdat hij leeg, nutteloos staat te wezen :salut:

Maar soit, een tip voor Elon: Seat!!
Die hebben lang de oude mallen van Audi gekocht om er dan hun (lelijkere) draai aan te geven. Misschien kan Tesla binnen 10 jaar de oude mallen kopen van de E-tron zodat je dan toch nog iets moois hebt om staan op te kijken terwijl je voor de zoveelste keer aan 't wachten bent tot het kreng bijgeladen is :thumleft:

09 feb 2023 11:20

Ok boomer.

09 feb 2023 12:18

Olaf schreef:
geen 90 dus
maar ook geen 110 :scratch:

Best aardige site, Visit Norway …. maar doe dat dan ook, ga er eens heen :idea:

….. ik kom er zeker 10 keer per jaar :popcorn:

En dan weet je nog steeds niet wat de maximumsnelheid daar is blijkbaar :mrgreen:
Maar het toeval wil dat onze vakantie dit jaar begint met een overtocht Eemshaven-Kristiansand.
Lekker met de Ferry en de Porsche naar Noorwegen :drive:

09 feb 2023 12:49

Cazzo Super Veloce schreef:Lekker met de Ferry en de Porsche naar Noorwegen :drive:

Tip: meld je van te voren aan voor de tol(wegen) - dát scheelt écht een hoop. Dat kan online - kenteken/creditcard … of je haalt in noorwegen een “brick” …

20 km/uur te hard op een 70 km/uur weg kost je ongeveer € 750,- (wisselkoers afhankelijk) + 6 maanden rij-ontzegging.

Fijne vakantie alvast!
Ik zou met ‘n EV gaan ;)

Gratis laden bij de supermarkt etc.

09 feb 2023 13:01

Oef, das nog duurder dan CH...
Thanx voor de tip, ga ik bekijken.
Overigens als het voorjaar matig/slecht is gaan we alsnog naar Italië, maar iig wel voor het eerst met de Porsche.

09 feb 2023 15:57

Gaaf CSV, met de Porsche naar Noorwegen!! Hoop voor je dat het weer meezit, je zult echt genieten daar.

Ook heel goed dat je met de ICE gaat, je moet er toch niet aan denken met een EV, al dat laden en plannen en ongewild plassen - niet te doen!!

09 feb 2023 16:44

:lol:

Noorwegen draait voor 99,9% op electriciteit .... overal is wel een laadpaal te vinden ... of een electrisch verwarmde oprit.

Daar er in noorwegen geen infrastructuur voor (huishoud)gas is - en eigenlijk alleen maar voor electra en (warm)water is dat land beter geschikt om een EV te rijden/bezitten.

Opladen kan je (zoals ik eerder al schreef) gewoon, gratis, bij de supermarkt 8)

09 feb 2023 16:51

@ Enguess; Was vorig jaar al het plan, maar toen was het weer in Noorwegen vrij matig.
Toen in Zweden blijven hangen, midden en oostkust heerlijk weer gehad.

@ Olaf; 100% elektrisch, lokaal geproduceerd, daar gaat de hele wereld naar toe. Nog wel een paar bergen te verzetten...
Plaats een reactie