Auteur |
Bericht |
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
ja installatie doe ik zelf, lijkt me niet zo ingewikkeld. Als die echt duits is, is het een pré, die anderen zijn volgens mij allemaal chinees...
|
09 jan 2023 14:30 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
|
09 jan 2023 14:31 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
bedankt voor de info, ik zal marktplaats eens afstruinen, kijken wat er zoal te koop is.
|
09 jan 2023 14:32 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Ik zit zelf te kijken naar een verrijdbare 1 kolomsbrug, bijvoorbeeld https://www.twinbusch.nl/product_info.php?products_id=1 - maar ook aangeboden door andere leveranciers. Best spannend de auto op 1 kolom omhoog te zien gaan, maar de flexibiliteit en mogelijkheid om te verplaatsen spreekt mij aan. Heeft iemand hier ervaring mee?
|
09 jan 2023 17:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Ja heb ik. Helemaal niet spannend, ding is heel stabiel. Ik verrijd de brug met auto erop ook als dat nodig is. Moet de vloer wel glad en schoon zijn. Bij lage auto's moet je wel met balken/krik in de weer omdat de arm niet altijd onder de auto door kan. Daarnaast kan er altijd 1 deur niet open, wat ook niet altijd handig is en heb je de arm onder de auto doorlopen wat soms ook in de weg zit (bij een 911 minder een probleem omdat de meeste techniek achterin zit) Als ruimte beperkt is vind ik het een mooie oplossing.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 jan 2023 18:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
De eerste keer dat ik een 1-koloms-brug tegen kwam was (zeker 25 jaar teug) bij een Porsche-sleutelaar … Zal dus zeker niet écht onhandig zijn. Probeer maar eens einddempers van een 964, 993, 996, 997 etc. te wisselen op een 4 kolommer
|
09 jan 2023 18:16 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
wolf tools uit deventer kwam ik nog tegen, met zeer lovende recensies. denk dat dat hem gaat worden. https://wolftools.nl/product/wolf-wl232-electro-hydraulische-2-koloms-hefbrug/
|
12 jan 2023 22:48 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
had zn tweeling kunnen wezen : https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... sOlC1a2Bagop spiegels en pinkers na dan .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 jan 2023 1:06 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
hoe is het mogelijk deze heeft wel zo'n ultra coole ruitenwisser achterop.
|
15 jan 2023 21:47 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Nou ene kleine update is wel op zn plaats. De 964 moest nog 'even' ingevoerd worden via de RDW. Tijdens de keuring zag ik de inspecteur al om de auto heen draaien en collega's erbij halen ter overleg. Na een poosje kwam het hoge woord eruit, er waren twijfels bij het chassisnummer. Het laatste sterretje na het chassisnummer zou minder diep gestanst zijn dan het sterretje voor het chassisnummer ........ Nou goed, ik kon praten als brugman, want wat is dit nou weer voor redenatie bij een auto van 33 jaar oud, het hielp niet, hij moest voor een PAT onderzoek. Dwz de hele auto word doorgelicht want verdenking van fraude (neem ik aan). Als je de verhalen leest op internet over PAT onderzoeken kan je wel huilen. het lijkt volstrekte willekeur wat er gebeurd en waar naar gekeken word, met zelfs schade aan je auto aan toe. Dus nieuwe datum, 4 weken (!) later, en 300 euro extra kosten. Gisteren was het zover, met lood in mn schoenen naar de RDW, auto aangemeld en in de wachtrij. Het eerste positieve punt was, dat de twee (PAT) keurmeesters mijn verhaal wilde horen. Waar komt de auto vandaan, heb je hem zelf opgehaald, wat weet je over de auto, welke papieren heb je erbij etc etc. Dan heb je in ieder geval het gevoel dat ze het totaal plaatje bekijken en een goede afweging kunnen maken van de situatie. Je mag er niet bij aanwezig zijn, dus terug naar huis. Begin van de middag kwam het verlossende telefoontje al, niks aan de hand. Alle nummers (bak-motor-chassis) waren opgevraagd bij Porsche en klopte met de auto. Het 'dubieuze' chassisnummer was even schoon geschuurd en zag (ziet) er als nieuw uit. Geen enkele twijfel. Dus eind goed al goed, kenteken komt eraan, maar het was wel even zweten. Met name de machtspositie van de RDW en het gebrek aan communicatie is tenenkrommend. Tevens het volledige gebrek aan luistert oor en beoordelingsvermogen, cq handelingsbekwaamheid bij de eerste keuring is ook onvoorstelbaar. Als daar direct een dremel over het chassisnummer was gegaan, was het in 1x klaar geweest. Maar goed, even een hart onder de riem voor de medemens die ooit ook in deze situatie terecht komen, het kan dus ook goed gaan. Vandaag gelijk een twee-koloms hefbrug gekocht, we kunnen aan de slag
|
08 feb 2023 18:21 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Jee wat een verhaal. Ik kan me indenken dat je je wat zorgen hebt gemaakt. Maar gelukkig alles goed gekomen. Ik heb ooit ook zoiets gehad bij de RDW met een zijschade. Was een schade van niets, maar men wilde toch echt dat de auto geheel nagekeken werd of deze niet scheef was. De deuren gingen allemaal gewoon open en dicht. Natuurlijk zou men reeds iets van schade hersteld hebben en dat dit dan niet meer zichtbaar was. Ook bij mij was het een storm in een glaswater. Laten we maar zeggen, ze doen hun werk. Heel veel plezier gewenst met het opknappen en erna
_________________________________________ Mvg,
René
|
08 feb 2023 20:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Lesje geleerd …
Volgende keer even zelf zorgen dat het chassisnummer goed zichtbaar is.
Is tenslotte een eis van de RDW en ook voor de APK …
|
08 feb 2023 20:41 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Ik kan weer een kleine update plaatsen : brug is geïnstalleerd, en hij past erop Nou gelijk maar ff onderkantje kijken, heeft er een flink met tectyl zitten klooien : Nou goed ff testje gedaan, met remmenreiniger krijg ik het redelijk makkelijk weg. Het zit wel verdorie overal waar ze konden spuiten. Dan de eerste kapjes eens weghalen : Viel me niks tegen, alles kwam zo los. Eerste wat me opviel was dat bij de linkerkoplamp iemand met tuinslang heeft lopen spelen : En het motortje zelf : Project 1 word de koelventilator die onder de rechterkoplamp zit, die slaat direct aan bij contact aanzetten, dat lijkt me niet de bedoeling. als iemand zo weet te zeggen hoe of waar ik het zoeken moet, graag !
|
23 feb 2023 17:11 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Onder de rechterkoplamp zit de oliekoeler incl. ventilator. Bij een Tiptronic zit hier ook de oliekoeler van de Tip. Als de ventilator gelijk aanslaat heb je de volgende oorzaken :
- Relais kapot, kijk in relaiskast, 2 identieke relais die naast elkaar zitten; 1 voor de oliekoeler en 1 voor de airco-radiator-ventilator onder de linker koplamp.
- Vorige eigenaar heeft een bruggetje gemaakt op de plaats van het relais zodat de ventilator altijd draait.
- De ballast is kapot; is een wit/grijze ronde schijf (soort grote damsteen…) die zowel rechts als links boven de olie-airco koelers gemonteerd zitten, mooi verstopt onder de voorschermen… Eigenlijk zijn die dingen na 30 jaar altijd wel kapot tenzij ze al eens vervangen zijn…
- Sensor van de olietemperatuur in de radiator onder rechterkoplamp is kaduuk.
Begin met het ‘simpelste’… relais.
PB gerust als meer 964/965 info nodig hebt.
Succes.
Dick
|
23 feb 2023 19:41 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
23 feb 2023 21:30 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
bedankt voor de info dick ! relais heb ik getest, die werkt gewoon. klikt en ik meet 72,5 ohm. dus die verdenk ik nu niet. Die damsteen is dus de volgende. heb ik gevonden, zit strak tegen de bumper aan, wat een klote plek ! ik vermoed dat de hele voorbumper eraf moet om erbij te kunnen, is dat ook zo ? Of oliekoeler demonteren is makkelijker te doen ? en waar haal ik zo'n damsteen ?
|
24 feb 2023 12:34 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
De damsteen kan je bijvoorbeeld bestellen bij Alpo in Haarlem. Als je ook een airco hebt zou ik die aan de linkerzijde ook gelijk doen want, als die al niet kaduuk is, gaat 'tie echt binnenkort. (en altijd als je net je bumper er weer op hebt zitten... ). Met de bumper eraf is echt het makkelijkst en dan kan je ook gelijk schoonmaken op die plek. Vaak zitten de resten van de damsteen vastgekoekt, restant van het boutje vastgeroest... Gr. Dick
|
24 feb 2023 13:42 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Geen airco dus:
_________________________________________ Rebel engineering
|
24 feb 2023 14:22 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Haha inderdaad geen airco Wel nog de originele (!) tuinslang voor de koplampsproeiers
|
24 feb 2023 19:00 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Inderdaad geen airco. En ik stond ook even te kijken van die mooie tuinslang! Maar bedankt voor de info weer, balast is besteld. Hier nog een linkje met uitleg hoe en wat en onderdeelnummer, zelfde als wat dick al vertelde. https://www.bergvillfx.com/categories/964993-ac-oil-cooling-fansIk ga maar eens beginnen met voorbumpers demonteren, fotos volgen…
|
24 feb 2023 19:09 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Vanmiddag bezig geweest met de voorbumper, die is er bijna af. Ben toe aan de boutjes die niet meer loskomen Dat wordt een beetje slijpen, hakken, breken. Maar er is bij te komen. Het zijn eigenlijk alleen degene die de voorbumper aan het scherm vasthouden, bij de wielen, alle andere waren keurig gangbaar. Ondertussen zat ik naar die armetierige remklauwtjes te kijken, helemaal die achter zitten. Het is nog origineel wat heel mooi is, maar het oog wil ook wat. Ik ga ze zeker vervangen voor iets wat lekker toont. (Uiteraard bewaar ik het originele spul.) Heb ik mezelf goed ingelezen als ik zeg dat OEM big reds remklauwen met een beugel passen op een 964? En achter 993 remklauwen passen ook ? Heb ik dan nog andere schijven nodig en een andere rempomp ? Of gaat dit goed zo. Ik kan er namelijk zo aankomen.
|
25 feb 2023 19:31 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
antwoord aan mezelf, om het ff helemaal mee te pakken:
993.351.425.10 993TT big red links 44/36mm 993.351.426.10 993TT big red rechts 44/36mm 965.351.045.00 965 remschijf links 322/32mm 965.351.046.00 965 remschijf rechts 322/32mm 993.351.949.00 remblokkenset voor
993.352.421.00 993 remklauw achter links 34/30mm 993.352.422.00 993 remklauw achter rechts 34/30mm 951.352.041.91 remschijven achter 299/24mm x 2 965.352.939.04 remblokkenset achter
965.351.096.00 Damping pad 44mm x 4 964.351.096.01 Damping pad 36mm x 4 965.352.096.01 Damping pad 34mm x 4 964.352.096.00 Damping pad 30mm x 4 964.612.363.01 Pad wear sensor front x 2 964.612.365.01 Pad wear sensor rear x 2
965.355.305.01 60 bar brake bias valve 999.067.041.09 remklauw adapter bouten x 4 Front caliper mounting adapter x 2
993.355.910.00 993 hoofdremcilincder 993.355.023.10 993 rembekrachter 993.355.301.00 pakking 993.355.162.03 993 hoofdremcilincder support
Dit alles voor het luttelebedrag van € 4500,- alles nieuw wel te verstaan. Even zoeken naar tweedehands remklauwen en hoofdremcilinder zal de moeite lonen.
|
25 feb 2023 21:48 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Ik was net alle nummers aan het opzoeken Hoofdremcilinder en rembekrachtiging gewoon van jouw eigen auto gebruiken .
_________________________________________ Rebel engineering
|
25 feb 2023 22:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
Inderdaad gewoon zoals het hoort. OEM “tuinslang”
|
26 feb 2023 12:14 |
|
|
ahameter
|
Re: 964 c2 WTL opknappen
vraagje voor de kenners, zie onder. Beide remklauwen worden aangeboden als '993 remklauw achter'. Ze zien er verschillend uit, komt dit wellicht door bouwjaren ? of c2/c4 ? ik heb gevraagd om onderdeelnummers, nog geen reactie gehad. Wat zegt de expert hiervan ?
|
26 feb 2023 19:24 |
|
|