Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 nov 2005 18:14
Belgische prijzen
Jaarlijks klein nazicht € 293.09 incl. 21% btw
18 l olie + de nodige dichtingen
Ruit aditief
Initialiseren inter-communicatieve systemen
Herbevestiging spoiler vooraan
Eindcontrole + testrit
Recubel bijdrage
kleine leveringen (vijsje enz)
28 nov 2005 18:44
John4S schreef:John4S schreef:Een kleine beurt voor een 3,2 een 964 kost 370 € ex. btw, en das all inn.
(info Wittebrug)
versus:
Eric 3.2 schreef:A-point en keurig te woord gestaan. Voor kleine beurt moet ik standaar € 600,-- rekenen (het uurtarief bedraagt € 74,--). Inclusief een nieuwe apk-keuring zal het ongeveer € 700,-- kosten mits er geen gekke dingen worden ontdekt.
Da's bizar.
Da's niet alleen bizar maar evengoed onmogelijk! Laat je dus niet "informeren" door info die via via bij de receptioniste aan komt waaien.
Vraag even naar de chef werkplaats en leg hem persoonlijk jouw specifieke vraag voor. Ik kan mij niet voorstellen dat er bij A-point géén 3.2 deskundige rondloopt (zoals bij Wittebrug en Porsche Centrum Eindhoven).
Persoonlijk zou ik net als John die prachtige historie voor geen goud gaan onderbreken! En laat de keus voor specialist of dealer dus niet van € 100,- verschil afhangen!!
28 nov 2005 19:14
ER schreef: Da's niet alleen bizar maar evengoed onmogelijk! Laat je dus niet "informeren" door info die via via bij de receptioniste aan komt waaien.
Beste ER, uiteraard heb ik me laten doorverbinden met de manager after sales, Joost Rompa, die mij overigens zeer vriendelijk te woord stond.
Hij ging er eerst vanuit dat ik om een grote beurt vroeg, maar ik heb hem te kennen gegeven dat het toch echt om een kleine beurt ging. Dit zou sowieso € 600 gaan kosten en ook nog € 100 voor een apk.
Als ik goed ben geinformeerd berekenen ze normaal enkel de apk-afmeldingskosten van € 15,-- als je de auto een beurt geeft. Misschien dat ze gewoon niet zitten te wachten op "nieuwe klanten" met een oude Porsche en willen ze je op deze wijze afschrikken.
Laatst bijgewerkt door
Eric 3.2 op 28 nov 2005 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
28 nov 2005 19:30
Idd PPP
de prijzen vallen hier blijkbaar enorm mee,
Mijn laatste factuurke was een dikke 200 euro, voor klein onderhoud aan 20,000 .
Aan 40000 is het dan groot onderhoud
tegen dan een 998 heheh lolz
28 nov 2005 19:46
Eric 3.2 schreef:Hij ging er eerst vanuit dat ik om een grote beurt vroeg, maar ik heb hem te kennen gegeven dat het toch echt om een grote beurt ging.
Wat bedoel je nu?
28 nov 2005 20:24
John4S schreef:oja ga nou niet zitten sjoppen op zijn Hollands, je rijd wel ff in een Porsche, en niet zoals mijn schoonmoeder in een Polo, die heel Nederland afbelt voor een goedkoper set bandjes.
Bezuinigen op je bloedmooie 3,2...............ik zou het wel weten.
Maar ja John, een witte 964 uit 89 voor 32000 vind jij ook niet duur!
Dus wat is jouw maatstaf. Lijkt wel of je graag duidelijk wilt maken dat je het makkelijk kan missen.
Ik heb best veel over voor mijn mooie auto maar sjoppen is niets mis mee. Er zijn nog steeds bandjes of onderhoudsbeurten te vinden die te vertrouwen zijn en goedkoper zijn.
Voor een set banden kan je met een paar telefoontjes veel geld besparen, meer dan 20,-

heb ik ondervonden.
Kortom, prima als jij alle vertrouwen in je eigen dealer maar winkelen loont absoluut!
28 nov 2005 20:35
Marcos schreef:
Het ligt misschien aan mij, maar 2,5 uur om olie + filter te verversen... is dat niet veel?
28 nov 2005 20:41
Eric 3.2 schreef:
Hij ging er eerst vanuit dat ik om een grote beurt vroeg, maar ik heb hem te kennen gegeven dat het toch echt om een grote beurt ging.
ER schreef:
Wat bedoel je nu?
Je hebt uiteraard gelijk, de tweede keer had er kleine beurt moeten staan ipv grote beurt! Oeps
28 nov 2005 20:58
overigens ga ik met mijn 3.2 ook niet naar de dealer, minder kennis in huis en veel hogere tarieven.
ik denk niet dat die stempeltjes uiteindelijk veel uitmaken, als er maar consistent onderhoud gepleegd is door een ter zake kundige.
28 nov 2005 21:42
porscheware schreef:Maar ja John, een witte 964 uit 89 voor 32000 vind jij ook niet duur!
Dus wat is jouw maatstaf.
Mijn maatstaf: Porsche.............synoniem voor kwaliteit en perfectie, en helaas of gelukkig (anders reed de gehele wereld in een Porsche) duur in goed onderhoud en aanschaf.
Nogmaals niet beknibbelen op onderhoud met je Porsche, goede (smeermiddelen) producten gebruiken en andere zaken zoals onderdelen.
Mensen we rijden in een sportwagen die makkelijk 250+ kan rijden onder extreme omstandigheden.
We willen allemaal het beste voor onze auto, jullie geven je kinderen toch ook geen rotzooi omdat het nou eenmaal goedkoper is (en dan heb ik het niet over chips ofso, maar schoeisel, goede voeding, sport, gezondheidszorg etc. etc.).
28 nov 2005 21:52
Ok maar wacht even. Bijvoorbeeld nieuwe banden; ik heb er Pirelli P-zero onder liggen.
Vervolgens ga ik rondbellen voor de prijs. Wie ze er onder zet maakt niets uit, dit kunnen ze allemaal. Het verschil in prijs is wel enorm. Ik koop zeker geen rotzooi voor mijn schoonheid maar besef dat exact hetzelfde product erg in prijs kan schelen.
28 nov 2005 22:22
Banden koop ook ik niet bij de dealer hoor, das niet te vergelijken.
28 nov 2005 22:32
mijn auto heeft 7 stempels bij dezelfde officieele dealer, maar bij de keuring bij de specialist kwam toch het e.e.a. naar voren, stempels zijn een verkoopargument maar geen heiligverklaring, zelf zou ik als ik een nieuwe koop de eerste 3-5 jaar naar de dealer gaan ivm garantie en coulance en daarna, zeker de specialist, daar werken vaak mensen die gespecialiseerd zijn in de wat oudere modellen en krijg je vaak een wat betere band met degene die je auto onderhoud en kun je de ervaringen met je auto echt bespreken.
28 nov 2005 22:37
Toch een opmerkingetje,
ik heb mijn vorige p verkocht,
de koper bekeek ff de wagen, hij was heel stil, hij vroeg eigenlijk bijna niks over de wagen zoals , hoeveel verbruikt hij, hoeveel taks kost dit, hoe lang gaan de banden mee, is hij ongevalvrij en zo van die vragen, niet gehoord..... ik vond dat raar.
ik was er een beetje van verveeld, toen heb ik maar zelf es de optieliljst opgenoemd, omdat hij er niet om vroeg,
na tien minuten kwam hij los, de eerste vraag.....
Heb je een onderhoudsboekje en mag ik het ff zien.
Hij kocht de wagen zonder afpingelen.
Dus ik denk een beetje, het is toch wel belangerijk , zekers geen nadeel
29 nov 2005 0:22
Eric 3.2 schreef:ER schreef: Da's niet alleen bizar maar evengoed onmogelijk! Laat je dus niet "informeren" door info die via via bij de receptioniste aan komt waaien.
Beste ER, uiteraard heb ik me laten doorverbinden met de manager after sales, Joost Rompa, die mij overigens zeer vriendelijk te woord stond.
Hij ging er eerst vanuit dat ik om een grote beurt vroeg, maar ik heb hem te kennen gegeven dat het toch echt om een kleine beurt ging. Dit zou sowieso € 600 gaan kosten en ook nog € 100 voor een apk.
Als ik goed ben geinformeerd berekenen ze normaal enkel de apk-afmeldingskosten van € 15,-- als je de auto een beurt geeft. Misschien dat ze gewoon niet zitten te wachten op "nieuwe klanten" met een oude Porsche en willen ze je op deze wijze afschrikken.
I rest my case....
29 nov 2005 0:29
porscheware schreef:Ik heb best veel over voor mijn mooie auto maar sjoppen is niets mis mee. Er zijn nog steeds bandjes of onderhoudsbeurten te vinden die te vertrouwen zijn en goedkoper zijn.
Voor een set banden kan je met een paar telefoontjes veel geld besparen, meer dan 20,-

heb ik ondervonden.
Banden is inderdaad een ander verhaal (hoewel ik voor € 20,- geen 10 km vérder ga rijden....).
Qua onderhoud moet je zaken doen met een persoon of zaak waar je vertrouwen in hebt. ONgeacht of dit nu een dealer of specialist is. En ook al vind je na wat zoekwerk een adres wat goedkoper is (op DEZE reparatie!!!); vertrouwen baseer je niet op een incidentele ervaring maar daar is wat méér structureel contact voor nodig.
En ook al betaal je ietwat méér dan bij een specialist verderop; het intensievere dealercontact zal je geen windeieren leggen. Maar da's een persoonlijke ervaring....
29 nov 2005 0:34
dan vind ik zo'n jaar beurt best geld voor wat je krijgt en een 20 000 km beurt is imo waar voor je geld.
robert
29 nov 2005 0:45
als ze mijn niet terug zouden bellen kunnen ze een dikke krijgen
het is graag of niet
29 nov 2005 9:16

...beetje lomp gezegd Robbie , maar ( dealer of spec.) ,ik kan hier wel in meegaan...
Moet wel een "welkom" gevoel hebben...niet dat ik er "mag" komen...respect gaat twee kanten op .
29 nov 2005 9:36
Het is zeker belangrijk om vertrouwen te hebben in je garage. Maar is er dan maar 1 garage die goed is en je kan vertrouwen, nee dus.
29 nov 2005 14:35
MS964 schreef:Gewoon naar Rob Goossen gaan (Uithoorn)
Rob Goossen heeft jarenlang bij Ropa (ronald Paul) in Uithoorn gewerkt. Een dik jaar geleden is hij voor zichzelf begonen. Dus het vak heeft hij wel goed geleerd...
29 nov 2005 15:35
I know. Ik was toen een van z'n eerste klanten. Of ik de factuur (een dikke 3.000 euro) snel kon betalen, gezien zijn recente investeringen in de werkplaats enzo.
29 nov 2005 15:50
Altijd fijn als je tevreden bent met de garage. Je rijdt immers niet zo maar een auto... Mocht je ooit een andere garage zoeken om je auto te onderhouden, dan weet je ons te vinden. Europa Porsche Service heeft bijna 25 jaar Porsche ervaring en mijn 911 shop heeft Porsche Selection, Porsche Design en is importeur van FVD. Heb zelf al een jaar of 5 mijn auto in onderhoud bij Europa en ben nog steeds tevreden. En niet iedereen mag aan mijn bolide sleutelen, ben daar best voorzichtig mee...
29 nov 2005 23:18
John4S schreef:Eric 3.2 schreef: het natuurlijk het mooiste wanneer de rij Porschedealer-stempels van 1986 tot heden ononderbroken blijft doorlopen.
Jeetje das uniek, behouden die historie, das bijzonder mooi en gewillig.
Valt wel mee, heeft mijn 3.2'tje ook (van PCE).
29 nov 2005 23:22
Devils son schreef:Marcos schreef:
Het ligt misschien aan mij, maar 2,5 uur om olie + filter te verversen... is dat niet veel?
Je vergeet de ruitcleaner!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.