Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

29 nov 2005 23:28

porscheware schreef:Maar ja John, een witte 964 uit 89 voor 32000 vind jij ook niet duur!

Maar dat is dan zeker een steengoeie wagen!? :wink:
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 30 nov 2005 9:51, in totaal 1 keer bewerkt.

reactie op de prijslijst Lammertink

30 nov 2005 3:08

Heb je de P-911 al eens gebracht voor onderhoud bij Lammertink :?:

Ik wel, en kan je vertellen, dat het het geld dubbel en dwars waard is...

Ik ken nl nog geen bedrijf wat je bij zo'n jaarbeurt of andere beurt zo'n uitgebreid rapport geeft ( minstens 3 :!: :!: A4-tjes ) met wat er allemaal gecontroleerd is ( dat heet visuele inspectie, ook erg belangrijk bij onderhoud....is nl niet alleen olie bijvullen, maar ook visuele controle van ) banden, remmen, uitlaat(-ophanging) bodem, exterieur, interieur, functioneren verlichting, functioneren van alle overige aanwezige accesoires en een advies van zaken welke aandacht behoeven.

Nee, dan vind ik 2,5 uur niet veel. Het lijkt zelfs wel, alsof ze er nog meer aandacht dan die 2,5 uur aan hebben besteed, zo lang en uitgebreid is die controlelijst...

PS: er wordt zelfs een kleine proefrit gemaakt...ook dat kost tijd, bovendien....de motor moet warm afgevuld worden, om het oliepeil exact goed te krijgen...en hoelang zou jij warm rijden in een Porsche 8)

PS2: ik werk vaak s'nachts, deze vermelding voorkomt vragen 8) 8)

Re: reactie op de prijslijst Lammertink

30 nov 2005 9:57

Martin K. schreef:( dat heet visuele inspectie, ook erg belangrijk bij onderhoud....is nl niet alleen olie bijvullen, maar ook visuele controle van ) banden, remmen, uitlaat(-ophanging) bodem, exterieur, interieur, functioneren verlichting, functioneren van alle overige aanwezige accesoires en een advies van zaken welke aandacht behoeven.


Oh? moet dat allemaal gebeuren...? Goh.......


:wink:

Martin,
Je mag er vanuit gaan dat het merendeel van de Porsche-rijders wel in de gaten heeft wat er bij een beurt dient te gebeuren.

Mooi dat je erg tevreden bent bij Lammertink; blijven, zou ik zeggen.

Re: reactie op de prijslijst Lammertink

30 nov 2005 10:24

Martin K. die om 02:08 uur schreef:PS2: ik werk vaak s'nachts, deze vermelding voorkomt vragen 8) 8)


Hup :!: aan het werk dan, ipv de tijd van je baas te verdoen :wink:

Re: reactie op de prijslijst Lammertink

30 nov 2005 10:53

Martin K. schreef:
Ik ken nl nog geen bedrijf wat je bij zo'n jaarbeurt of andere beurt zo'n uitgebreid rapport geeft ( minstens 3 :!: :!: A4-tjes ) met wat er allemaal gecontroleerd is ( dat heet visuele inspectie, ook erg belangrijk bij onderhoud....is nl niet alleen olie bijvullen, maar ook visuele controle van ) banden, remmen, uitlaat(-ophanging) bodem, exterieur, interieur, functioneren verlichting, functioneren van alle overige aanwezige accesoires en een advies van zaken welke aandacht behoeven.


Als ik de lijst zie van wat jij noemt heb ik nog steeds niet het gevoel dat 2,5 uur niet veel is. Daarbij check ik een groot deel van de hierboven genoemde zaken zelf meermaals per jaar.

30 nov 2005 14:47

Martin schreef:Ik ken nl nog geen bedrijf wat je bij zo'n jaarbeurt of andere beurt zo'n uitgebreid rapport geeft ( minstens 3 A4-tjes ) met wat er allemaal gecontroleerd is ( dat heet visuele inspectie, ook erg belangrijk bij onderhoud....is nl niet alleen olie bijvullen, maar ook visuele controle van ) banden, remmen, uitlaat(-ophanging) bodem, exterieur, interieur, functioneren verlichting, functioneren van alle overige aanwezige accesoires en een advies van zaken welke aandacht behoeven.


In het onderhoudsboekje van een P, staat alles mooi opgesomd wat men allemaal controleerd en vervangt bij een bepaald beurt. Dan is het mijn inziens overbodig om daar nog 3 A4-tjes aan te verspillen. :roll:

30 nov 2005 22:08

ppp 356 schreef: Dan is het mijn inziens overbodig om daar nog 3 A4-tjes aan te verspillen. :roll:



Laatst was er een monteur (Clappackmachine) bij mij op de zaak, en die man schreef een vertrektijd op die nog niet was, echter na het invullen van alle papieren was het wel die tijd, dus.................invullen van al die a4tjes betaal je ook.

30 nov 2005 23:13

Hoe je het ook wendt of keert:
In het tarief van de dealer zit een flinke bijdrage aan zn locatie, zn dure pand, voorraad en de lekkere meid achter de balie.
Daar zie je in het werk van de monteur, die ook gewoon het boekje volgt net als de Rob Goossens en Ronald Paulen van deze wereld, niets extra's voor terug hoor.
En bij die mannen krijg je ook een prachtig stempeltje !

30 nov 2005 23:30

lindemans schreef:en de lekkere meid achter de balie.


Bij welke Porsche-dealer is dat :?: :?: :wink:

30 nov 2005 23:37

Olaf schreef:
lindemans schreef:en de lekkere meid achter de balie.


Bij welke Porsche-dealer is dat :?: :?: :wink:


Nou, ik heb een keer in Leusden en in Amsterdam rondgekeken.....

Voor de meerprijs kun je ook andere lekkere meiden opzoeken, en dan mag je er nog aan zitten ook..... :roll: :oops:

30 nov 2005 23:51

en inzitten ............ :arrow: :?:

A4 verkeerd begrepen?

01 dec 2005 0:11

:D :D Met A4-tjes invullen bedoel ik niet dat de heren monteurs zelf wat lopen kliederen en opschrijven, we wonen ten slotte in Nederland :wink:

Nee, ik bedoel met A4-tjes ( wel 3 ja ja :roll: ) een door Porsche uitgegeven onderhoudsschema, Porsche Logo erop en dan hup, checklist afwerken heet dat, doen ze trouwens bij de meeste bekende merken ( althans bij mijn Opel en Nissan werkt dat ook zo, alleen is het dan meesta 1 A4-checklist )
Er wordt keurig aan de hand van die lijst op ontelbare pietluttige details gecontroleerd, maar het zal wel belangrijk wezen, om toch af en toe ergens een kritische blik te werpen op kritische onderdelen :roll:

Re: A4 verkeerd begrepen?

01 dec 2005 10:45

Martin K. schreef:
Nee, ik bedoel met A4-tjes ( wel 3 ja ja :roll: ) een door Porsche uitgegeven onderhoudsschema, Porsche Logo erop en dan hup, checklist afwerken heet dat, doen ze trouwens bij de meeste bekende merken ( althans bij mijn Opel en Nissan werkt dat ook zo, alleen is het dan meesta 1 A4-checklist )
Er wordt keurig aan de hand van die lijst op ontelbare pietluttige details gecontroleerd, maar het zal wel belangrijk wezen, om toch af en toe ergens een kritische blik te werpen op kritische onderdelen :roll:


Dus eigenlijk doet men daar hetzelfde als bij andere specialisten/dealers, alleen moeten de monteurs daar continue herinnerd worden aan wat ze nog moeten checken... :twisted:

01 dec 2005 12:42

Dus extra werkuren :wink:

01 dec 2005 13:15

Devil's son schreef:Dus eigenlijk doet men daar hetzelfde als bij andere specialisten/dealers, alleen moeten de monteurs daar continue herinnerd worden aan wat ze nog moeten checken...


Maar volgens mij zijn specialisten ook maar mensen.....dus niks mis met een checklist.
:wink:
Roi

01 dec 2005 14:50

Roi schreef:Maar volgens mij zijn specialisten ook maar mensen.....dus niks mis met een checklist.




Fout,



Volgens veel forummers zijn de Porschespecialisten stuk voor stuk halfgoden, die hun klanten meer aandacht en service geven als ik van mijn vrouw, en das eigenlijk onmogelijk.

reactiezzzzz....

01 dec 2005 18:52

John4s schreef:Fout,



Volgens veel forummers zijn de Porschespecialisten stuk voor stuk halfgoden, die hun klanten meer aandacht en service geven als ik van mijn vrouw, en das eigenlijk onmogelijk.


En wat als je atheïst bent? Schrijven ze dan wel weer (halve) checklists want de klant is koning met droit divine? :wink:

Aldus Porscheoloog,

Roi

01 dec 2005 20:45

John4S schreef:Volgens veel forummers zijn de Porschespecialisten stuk voor stuk halfgoden, die hun klanten meer aandacht en service geven als ik van mijn vrouw, en das eigenlijk onmogelijk.

Krijg of hoor te krijgen? De rest is akkoord! :lol:
Plaats een reactie