Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 aug 2023 13:11
Een 981 GT4 ook niet, die doet 'maar' 7800.
21 aug 2023 13:22
Ja, ik was niet duidelijk en ook niet compleet zie ik. Ik bedoel de 718 (982) GT4 RS die geroemd wordt om zijn geluid.
21 aug 2023 13:42
De 718 GT4RS heeft 116db in de cabine bij 9000 toeren, ik hoop voor jou dat het bij jou niet zo is
21 aug 2023 20:44
981 is echt ong 10cm ruimer. . In de 987 zat ik te dicht op het stuur. Nu zit ik ruimer en de stoel niet eens in de achterste stand.
Onze labrador Butzi (beest moest toch een goede naam hebben) springt als eerste in de auto. Gaat met zijn kont tegen in de voetruimte liggen tegen middenconsole met Kop op de voorstoel en totmbo kan dan bij zitten.
Zo is iedereen blij.
26 aug 2023 11:19
Zijn de richtlijnen veranderd wat betreft hond los in de auto vervoeren?
Heb ooit eens flinke boete gekregen.
Jack Russell naast me in Caterham Superlight.
26 aug 2023 13:37
goed punt
In Nederland is er geen wet of specifieke regels als het gaat om je hond te vervoeren in de auto. Als je hond een gevaarlijke situatie veroorzaakt in de auto kan je wel een boete krijgen. In een aantal Europese landen is het wel verplicht om je hond in een autogordel te plaatsen of in een autobench.
In België en de meeste Europese landen gelden geen specifieke regels over hoe je je huisdier meeneemt in de auto. Wel staat in de wet dat het dier jouw controle over het stuur en je bewegingsvrijheid niet mag belemmeren. Je huisdier mag met andere woorden geen gevaar zijn voor jou en anderen in het verkeer. Een bench of box achterin de auto is dus altijd een goed idee.
Opgepast! Voor sommige landen gelden strengere regels.
In Duitsland en Italië bijvoorbeeld is het verboden om je hond los in de auto te laten zitten. Gebruik een speciale gordel, een bench of zet je huisdier achter een rek.
28 aug 2023 10:02
Je maakt je hond toch niet vast omdat het in de wet staat? Dat doe je omdat je wil voorkomen dat je beste vriend tegen je voorruit/dashboard klapt bij een noodstop of aanrijding.
https://www.youtube.com/watch?v=fIYQmMekjrw
28 aug 2023 10:11
Niet dat ik het er niet mee eens ben, maar in dit geval gaat de hond al in de voetruimte van de passagier liggen, dus klinkt veiliger dan/even veilig als aan een riem vast aan de stoel/bench op de stoel
10 sep 2023 22:41
Autoke schreef:Die carnewal wil ik wel eens in een tunnel horen ...

..

Ik heb speciaal voor jou een kort filmpje gemaakt vanmiddag
https://youtube.com/shorts/T7EMvsgZVYQ? ... KYiukzkyz-
10 sep 2023 23:01
Ha, lekker zeg!
10 sep 2023 23:17
Gaaf .. Klinkt al geweldig zo'n 2.7 - dit helemaal - top .. !

Je auto pakt ook lekker op in touren moet ik zeggen, net als mijn 2.7 , leuk te horen (bij mij wel iets stiller , maar bij mij kan dak eraf...

)..
Top weertje deze week voor het wat betere tourwerk. Rondje Geuldal - Eupen -Baraque Michell - Monschau Geuldal gedaan met de boxster - fantastisch.. 27 C op hoogste punt in de Ardennen, heerlijk gewoon.. De mini Alpen in de buurt..! Lekker lange stukken natuur die je in NL nauwelijks nog kunt vinden
(zonder flitskast dan).
12 okt 2023 18:48
Deze rijder doet aardig zijn best met een 2.7 - voor openbare weg " to much " uiteraard - maar goed , gaat het even niet om ..
https://www.youtube.com/watch?v=k3ILeeNh3r0
12 okt 2023 18:58
Het blijft mij een raadsel waarom iemand een rood lederen interieur zou aanvinken. Maar goed, smaken verschillen (gelukkig).
12 okt 2023 20:54
@polydeukes : inderdaad , maar de bestuurder moet zijn ogen 200% op de weg houden, misschien was dat zijn insteek

GT4 vs GT4
https://www.youtube.com/watch?v=MBaUFaeAda0
13 okt 2023 3:27
Ze klinken allemaal lekker hoor
Wat mij vooral opviel is hoe traag de PDK in de 981 schakelde? Ik ga ervan uit dat beide 2.7's in Sport(+) stond?
14 okt 2023 15:06
Goede vraag Johan - ik hoor geen plofjes bij terugschakelen, misschien toch niet in Sport , plus heb ik niet met handbak , dus geen idee..
14 okt 2023 23:36
Johann schreef:Wat mij vooral opviel is hoe traag de PDK in de 981 schakelde? Ik ga ervan uit dat beide 2.7's in Sport(+) stond?
V.w.b. een 2.7 kan ik niet oordelen, maar bij mijn 981 (getunede 3.4) GTS gaat het schakelen gruwelijk en vrijwel onmerkbaar snel.
Alleen in Sport + geeft de auto een (oncontroleerbare) forse duw.
Iets wat vrienden die met mij meerijden ook ervaren.
Met mijn vorige Porsche (993 R) kan ik dit absoluut niet bijschakelen.
15 okt 2023 7:59
wat een reacties.. vooral over Butzi onze labrador.
ondertussen zijn we 6000 km verder. 981 was niet echt aan een beurt toe (32K kms) maar heb toch even een "reset" beurt laten doen bij PCG voor de zekerheid. kunnen we er weer 2 jaar "zorgeloos" tegen aan.
ik ben natuurlijk zelf redelijk fossiel en rij vooral de luchtgekoelde Porsches en ander antiek. (en het liefst die waar nog geen gordels inzitten). is dat gevaarlijk ja, maak ik me er echt zorgen over... nee. zeker niet met de oude gebakjes en ja ik weet dat het gevaar in een klein hoekje zit.
na een week 981 dacht ik... wat een fijne auto. zodra het financieel kan, over een paar jaar kijken naar een 718 4.0 gts.. de laatste met een echte dikke motor. (want straks is alles elektrisch).
de 981 voelt zo goed, en als je deze vergelijkt met bijv een 356 of swb, dan merk ik toch overeenkomsten die in de dikke 911 niet meer zitten. de 981 handzaam, wendbaar, lichtvoetig, mooie gewichtsverhouding etc. .. (een 911 van nu vind ik vooral erg groot.)
mijn argumenten voor een 4.0 verdwijnen wel.. als ik de black edition zie staan met die dikke wielen, het rijden in het huidige verkeer waar de 2.7 ruim voldoende is, het geluid van de 6 cilinder, etc... denk ik vaak waarom zo veel geld extra uitgeven en dan muv de dikke motor bijna dezelfde auto weerkopen met andere achterlichten.
ik vind trouwens de pdk in onze 981 erg snel schakelen. mag van mij langzamer maar dit zal wel bij de auto horen.
tot aan vandaag dus veel plezier en als even kan zoveel mogelijk op pad met de 981
15 okt 2023 9:21
ah oké in een oudje doe je ook geen gordel om. Tja.... Toen ik in 1981 in de USA arriveerde voor mijn vliegopleiding moest ik van de US airforce wat introductiefilmpjes bekijken, eentje was getiteld
So you don't want to wear a seatbelt? Watch thisJe kunt je de beelden wel voorstellen die we daarna te zien kregen..... Dan ben je snel genezen.
Toen ik mijn '72 targa kocht zaten daar ook alleen maar heupgordels in, dat voelde "onveilig" voor mij. Heb er period correct 3 puntsgordels in laten plaatsen.
Veel plezier met de 981 en met het oude spul. Rij veilig (en hoop dat anderen dat ook doen)
15 okt 2023 12:16
ferry p schreef:wat een reacties.. vooral over Butzi onze labrador.
ha.ha, meer respect, ik heb zelf ook zo'n 40 kg exemplaar thuis, maar die zou het voorfront echt compleet vullen, meer dan dat
Leuke en ook duidelijk oprechte respons tav 981, zeer herkenbaar. Optimaal genieten met een 981 - als je kunt leven met het feit dat het nu eenmaal geen 911 is, en tav de 4.0 GTS met top motor en hoge meerprijs - als het kan mooi of het zoveel meer oplevert is inderdaad een tweede, zal afhangen wat je gewend was te rijden, is al een future classic de 4.0 GTS, dat dan weer wel..
15 okt 2023 20:51
Autoke schreef:Goede vraag Johan - ik hoor geen plofjes bij terugschakelen, misschien toch niet in Sport , plus heb ik niet met handbak , dus geen idee..
Dat heeft niets met een handbak te maken. Eerder met een gebrek aan Sport Chrono…
16 okt 2023 8:45
Nee hoor. In sportstand ploft mijn 2.7 er vrolijk op los bij gas los en terugschakelen. Daar heb je geen Sportchrono voor nodig.
16 okt 2023 9:10
Dat weet ik, heb er zelf ook een en meerdere gehad. Ging mij om de opmerking ‘plus heb ik niet met handbak’. Het een heeft dus niets met het ander te maken.
16 okt 2023 22:33
En je hebt er een Carnewal Pretuitlaat onder, Polydeukes!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.