Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Boxster als sleepauto?

27 aug 2023 22:03

Onze familiewagen (Skoda Octavia station) moet deze week voor reparatie naar de garage worden gesleept. Is ongeveer 10 km. Zou ik daar de Boxster (tiptronic) voor kunnen gebruiken ?

Re: Boxster als sleepauto?

27 aug 2023 22:18

Waarom niet :?:

Of moet je een berg op :?:

Wel duidelijke afspraken maken - over welke signalen je gebruikt.

Max. 5 meter sleepkabel - zorgen dat deze strak blijft staan. In de Skoda voet boven de rem, ruime bochten draaien én beide voertuigen alarmlichten aan.

Succes :!:

Re: Boxster als sleepauto?

27 aug 2023 23:09

En niet harder dan 180 natuurlijk :cheers:

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 9:14

Olaf schreef:Waarom niet :?:

Of moet je een berg op :?:

Wel duidelijke afspraken maken - over welke signalen je gebruikt.

Max. 5 meter sleepkabel - zorgen dat deze strak blijft staan. In de Skoda voet boven de rem, ruime bochten draaien én beide voertuigen alarmlichten aan.

Succes :!:


Juist niet de alarmlichten aan, voertuig rijdt toch? Hoe kun je dan aangeven welke kant je op wil bij afslag? Snelheid moeten de andere automobilisten rekening mee houden zolang je niet onder de minimum snelheid rijdt.

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 9:25

Olaf schreef:Waarom niet :?:

Of moet je een berg op :?:

Wel duidelijke afspraken maken - over welke signalen je gebruikt.

Max. 5 meter sleepkabel - zorgen dat deze strak blijft staan. In de Skoda voet boven de rem, ruime bochten draaien én beide voertuigen alarmlichten aan.

Succes :!:



Oke, dank voor het antwoord. Je ziet het niet dagelijks dat een Porsche een andere auto trekt maar moet lukken :thumleft:. Ik zie wel in de manual dat het sleepoog achter, bevestigd moet worden achter de kentekenplaat :lol:
Laatst bijgewerkt door redriver op 28 aug 2023 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 9:34

Volgens VVN: achterste voertuig alarmlichten aan "voor extra zichtbaarheid".

Ik zou trouwens je Boxster wel eerst echt goed warm rijden voordat je aan deze (korte) rit met extra belasting begint.

Is het een Ocatvia met handbak? Zo niet dan moet je daar ook nog even in het boekje kijken voor maximale snelheden tijdens het slepen (bij sommige merken voor de automaten niet hoger dan 50 km/h) en mogelijk andere beperkingen.

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 9:40

Stiruam schreef:Volgens VVN: achterste voertuig alarmlichten aan "voor extra zichtbaarheid".

Ik zou trouwens je Boxster wel eerst echt goed warm rijden voordat je aan deze (korte) rit met extra belasting begint.

Is het een Ocatvia met handbak? Zo niet dan moet je daar ook nog even in het boekje kijken voor maximale snelheden tijdens het slepen (bij sommige merken voor de automaten niet hoger dan 50 km/h) en mogelijk andere beperkingen.


Octavia is handbak :thumleft:

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 10:10

Ik zou toch even de buurman vragen of hij niet kan/wil slepen. Om alleen voor 10km je Boxster eerst goed warm te gaan rijden... :scratch:

Re: Boxster als sleepauto?

28 aug 2023 13:38

Het is toch geen straf om de Boxster eerst even warm te rijden ;)

Surfroy01 schreef:Juist niet de alarmlichten aan, voertuig rijdt toch?


Alarm van het voorste voertuig even uitzetten om richting aan te geven ;)

RVV 1990

… staat ook in max. 80 km/uur ;)
Plaats een reactie