Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Gisteren de print voor mijn PCM 3.1, gekocht via AudioVolt, gemonteerd.
Er was vergeten een handleiding mee te sturen, gewoon begonnen aan de montage, ook omdat ik niet wist dat er een handleiding bij hoorde.
Al mijn informatie ingewonnen via de diverse Youtube filmpjes.
Montage lukte op zich wel, alleen het laatste deel, de bekabeling aansluiten vond ik wel lastiger. Er zitten diverse contacten aan de nieuwe bekabeling, wel of niet gebruiken??
Uiteindelijk kreeg ik soms een carplay beeld, maar soms ook niet. Met de knoppen van de radio heb ik geen idee hoe het zou moeten werken en drukte maar wat.....Echter geen geluid?
Na contact opgenomen te hebben met AudioVolt hebben ze alsnog een handleiding opgestuurd. Na deze doorlopen te hebben blijkt dat ik de optische kabel had moeten verplaatsen naar de nieuwe stekker die op de radio geplugd wordt.
Dat was de oplossing
Op dit moment een werkend systeem. Weet nog steeds niet hoe ik precies bij Carplay of bij het oude radiosysteem kom, maar ik ga er maar vanuit dat dit mijn manco is.
Op dit moment heb ik de radio via de pcm en Waze via Carplay. Gevolg is dat de meldingen via Waze niet doorkomen. Dit geldt overigens ook als ik de app van een radiostation op Carplay aanklik, het geluid is van de radiozender op de pcm. Moet dus nog uitzoeken hoe ik het geluid allemaal via Carplay kan laten lopen want ik ga er maar vanuit dat dan ook de Waze meldingen doorkomen.
Telefoneren werkt ook al begreep ik dat mijn stemgeluid heel zacht binnenkomt bij de ontvanger, hierbij geldt dus dat het voor mij onduidelijk is waar dit aan zou kunnen liggen, gewoon omdat ik niet weet welke bekabeling voor de microfoon is bijvoorbeeld....De bijgeleverde microfoon heb ik niet gebruikt, dit werkt dus op de originele microfoon van de Porsche.
Belangrijkste voor mij is dat er geluid is en Carplay. Ga er vanuit als ik het systeem beter leer kennen de juiste knoppen kan gebruiken om mijn voorkeuren op het scherm kan toveren.