Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

16 apr 2024 15:53

Belbeyl schreef:Hey Cazzo,

Kijk eens hoe goed wij overeenkomen :cheers:


Zonder twijfel een collectors item!


Zijn gave fietskes he, lekker simpel en analoog :thumleft:
Heb die van mij in 1997 2 jaar oud gekocht.
Inmiddels een ST1050 en diverse Ducs verder, maar deze blijft.
Ook fijn om aan te sleutelen.

66114

Re: Het grote motorfiets topic

16 apr 2024 16:58

Belbeyl schreef:Misschien had jij voor je Yamaha een andere moto?
Want de mijne is van september 1994 en heeft nog dezelfde nummerplaat van toen.


Klopt, je hebt gelijk - ik heb een tijd in de early 90s een paar jaar een moto ge(kosten)deeld met mijn broer, mijn MJL plaat is dus van 1990 want dan heb ik mijn rijbewijs gehaald, mijn broer in 1991.
Hing op een Yamaha XT250, two tone zwart / grijs met rood biesje en goudkleurige velgen. Als 18-jarige student was ik daar best wel fier op. Ik had meteen al het "groot" rijbewijs, toen kon dat nog, maar pas enkele jaren later voldoende geld (studentenleven, bier etc) voor iets zwaarders.

Hij zot dat anno nu klinkt, ik heb als kersverse 18-jarige met een 65cc brommertje, mijn rijlessen en examen gedaan op een V4 750cc twintigklepper met 85 PK :shock: :shock:

Re: Het grote motorfiets topic

16 apr 2024 17:29

Begonnen met een Honda Schaduw 700, maar dat beviel niet echt. Daarna overgestapt op een tourfiets, de Honda Deauville 600. Geëindigd met een Honda Pan European ST1300. Maar die heb ik alweer een tijdje geleden verkocht. Geen echte behoefte meer om te rijden. Nu maar een Porsche 944 S2 Cabrio gekocht :D

Re: Het grote motorfiets topic

16 apr 2024 19:36

Hoe is t eigenlijk met onze forum-Hells Angel? Lang niets meer van Mister Mean-Green-Machine Ewout gehoord. Hij zal toch niet Oerend Hard...

Re: Het grote motorfiets topic

16 apr 2024 20:00

Die is blijkbaar een stille genieter :lol: geworden, want heeft gisteren nog ingelogd :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2024 21:31

Nog Kawasaki liefhebbers hier die hebberig worden van de ZX4-RR? Los van de prijs dan.

VFR 400 RR in de garage,dus grote fan van die kleine vierpitter zestienkleppers.
De klepjes zijn kleiner dan 1 € centje en dat blok draait 15.000 toeren per minuut zonder verpinken.

Re: Het grote motorfiets topic

22 apr 2024 4:30

Heel erg leuk ding, mooie techniek maar 30kg te zwaar.
Dan heb ik toch liever een ZX6-R. (of een VFR 400 RR :cheers: )

Re: Het grote motorfiets topic

22 apr 2024 9:25

zelf een kawasaki kr1 s gehad de rood grijze uitvoering
vond ik super leuk speelgoed maar de prijzen zijn nu erg hoog
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... r1%20s.htm
Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

22 apr 2024 10:04

2.2VTEC schreef:Hing op een Yamaha XT250, two tone zwart / grijs met rood biesje en goudkleurige velgen. Als 18-jarige student was ik daar best wel fier op.

Ik had in 1994 dezelfde uitvoering maar dan een XT500. Was ik ook heel blij mee!

Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

22 apr 2024 11:25

Pfoe een 500cc 1pitter aantrappen, stevige kuitspieren nodig.
Bij gebrek aan een toerenteller fungeerde de witte snavel / spatbord als alternatief, te laag of te hoog in de toeren trilde dat ding.

@Rob, ja helaas. Ik zou al lang graag een “moderne” RGV250 hebben naast de ‘klassieke’ Walter Wolf RG250 maar de prijzen zijn…
Met de supersport 400cc VFR / FZR / ZXR is een ander probleem dat naast de prijzen de onderdelenvoorziening op zijn zachtst gezegd problematisch is. Die motoren werden ook veelal in Japan verkocht, op de Europese markt werden die niet voor vol aanzien.

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 8:45

Targa Floriaan schreef:Hoe is t eigenlijk met onze forum-Hells Angel? Lang niets meer van Mister Mean-Green-Machine Ewout gehoord. Hij zal toch niet Oerend Hard...



Hoi Floriaan (en de rest),

Na een zeer bewogen periode op allerlei gebied is er hier weer een beetje rust in de tent en is alles gelukkig weer op zijn pootjes terecht gekomen.
PF heeft een tijd op een laag pitje gestaan maar zoals Eric hierboven al aangaf heb ik nog wel regelmatig ingelogd.

Ik rij nog steeds te weinig in de 997 maar na een tripje Beieren met TOTMBO afgelopen weekend is nu definitief besloten dat hij blijft.

Vrouwlief heeft in de tussentijd ook haar motorrijbewijs gehaald, helaas pas geslaagd bij poging 3 :mrgreen:
Ik had een paar weken daarvoor,, als verrassing en onder voorbehoud van slagen, al stiekem de motor gekocht die ze op internet gezien had.
De dag naar haar slagen was ze ernstig teleurgesteld omdat de motor niet meer op de site stond. Heb haar toch overtuigd om even langs de dealer te gaan omdat "de motor waarschijnlijk nog wel in de showroom staat omdat hij eerst rijklaar gemaakt moet worden voor de nieuwe eigenaar".

Uiteraard zat er een bordje op met "Corine gefeliciteerd met je eerste HD!". De blik in haar ogen; priceless...

Het is een HD Streetrod 750 XG geworden.

Afbeelding

Het is een soort mini Harley, als je hem naast de mijne zet zie je hem niet.
Helaas was het geluid na het starten een stuk beter dan bij mijn Street Glide. :cry:
Ik was dan ook direct genoodzaakt om een Jekill and Hyde uitlaatsysteem op de mijne te laten monteren. 8)


We willen volgend jaar in juni een road trip gaan maken in Noorwegen, de route: via B-wegen naar Kiel, veerboot, rondreis Noorwegen en vice versa heb ik globaal al uitgezet.

Onze vorige rondreis op de motor was zo goed bevallen dat we het, nu met twee motoren, nog eens over wilden doen.

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 10:28

Hi Ewout, leuk om weer van je te horen. Leuke verrassing voor mevrouw!
Als je even wacht met boeken kan je misschien vanuit NL naar Noorwegen. Er zijn plannen om toch weer een veerdienst op te zetten.

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 10:46

Ja, ik volg die berichten ook.
De ondernemers in Kristiansand waren niet blij dat de veerdienst failliet ging en willen deze graag weer terug.
Het is wachten op een grote partij die er in stapt.
Eemshaven of voor mijn part Emden (Duitsland) is een stuk beter aan te rijden dan Kiel.
Naar Kiel via B-wegen betekent twee overnachtingen tussentijds (ca. 200 km/dag).
In Noorwegen doen we maximaal 150 km per dag.
De vorige keer hadden we in Noorwegen tussen de 180 km en 250 km per dag gepland maar dan zit je net wat teveel uren op de motor.
Wij vinden het leuker om wat meer tijd te hebben voor een wandelingetje langs de Fjord, terrasje pakken of lekker uit eten.

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 10:59

Hum, ik vind 500km/dag binnendoor (over louter kleine départementales) wel goed te doen zelfs op een sportmotor; al is FRA uiteraard anders dan NOO qua wegen.
Ik rijd wel “iets” harder dan de gemiddelde Harley vermoed ik.

Wel een mooi vooruitzicht qua trip!

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 11:43

Denk dat Ewout iets van 30 kmh gemiddeld rijdt.
Issie toch 5 uur aan het sturen. :mrgreen:
Welcome back Ewout :cheers:

Re: Het grote motorfiets topic

06 jul 2024 11:45

In Noorwegen is de maximumsnelheid op het grootste deel van de hoofdwegen 70 km/h. De kleinere wegen hebben nog meer bochten, hoogteverschillen (we hebben hellingspercentages van 12 % gehad) en veel "blinde bochten" als je langs bv de Fjord rijdt en niet door de rotswand naast je kunt kijken. De binnenwegen hebben nog al eens wat hobbels, modder, scheuren etc..
Bij wegwerkzaamheden hebben we ook stukjes door het zand gereden. Mijn Streetglide met twee personen en bagage weegt ongeveer 600 kg.
Gemiddeld reden we ca. 50 km per uur.
Als ik 10 dagen vakantie heb wil ik zeker niet de hele dag rijden maar lekker tijd hebben om te stoppen als we wat moois zien of een leuk terras tegen komen.
We rijden van hotel naar hotel en hebben bij aankomst ook graag nog wat tijd over om het stadje/dorpje te bekijken.
Het motorrijden is niet de hoofdzaak voor ons maar een leuke manier om van A naar B te komen.
Hardrijden doe ik wel met de Porsche, op de motor ben ik relaxed aan het toeren. :wink:

Ik snap ook dat hard rijden op een sportmotor leuk kan zijn maar heb daar zelf wat minder behoefte aan. :wink:

Hee Paul, 50 km/h, onderschat mij niet! :mrgreen:


AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

12 jul 2024 11:38

Hoi Ewout leuk je weer ff hier te zien. Veel plezier met de beide harley s :thumleft:

Re: Het grote motorfiets topic

13 jul 2024 8:40

Hey pensionado! Verveel je je nog niet?

Re: Het grote motorfiets topic

13 jul 2024 9:59

Nee hoor met een Porsche verveel je je toch nooit :mrgreen: :thumleft:

Re: Het grote motorfiets topic

13 jul 2024 23:06

Hoe lang ben jij eigenlijk Ewout? :shock:
Kan me wel voorstellen dat je niet op een gemiddeld japannertje past :lol:

Re: Het grote motorfiets topic

14 jul 2024 7:01

Ongeveer 1,92 m. Het was niet altijd prettig op dat 600 cc lesmotortje zo met mijn benen opgevouwen, haha.
De zit op de Kawa Vulcan 800 was al beter met de forward controls, maar het bleef toch een beetje alsof je als volwassen man op een kinderfiets reed.

Re: Het grote motorfiets topic

14 jul 2024 11:49

Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

15 jul 2024 10:29

Die Japannertje worden steeds kleiner idd. Op een moderne Suzuki of Yamaha racer kan ik met geen mogelijkheid zitten, laat staan lekker sturen.
Is trouwens nog geen excuus om dan maar een Harley te kopen :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

15 jul 2024 17:32

De huidige generatie touring modellen stuurt een stuk makkelijker dan je op het eerste gezicht zou denken. Jij hebt gewoon nog even tijd nodig maar binnen nu en twee jaar staat er bij jou ook eentje in de garage, let maar op.... :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

15 jul 2024 19:50

Ewout schreef:De huidige generatie touring modellen stuurt een stuk makkelijker dan je op het eerste gezicht zou denken.
True :thumleft:
Plaats een reactie