Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 jul 2024 21:29
Mercedes E-Klasse cabrio?
21 jul 2024 22:29
Het is ook wel een dilemma hoor Joris, een echte vierzits cabrio mét sportieve aspiraties..
https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-9-s ... ch-3320249
22 jul 2024 7:11
Als je gezin cabrio rijden leuk vindt dan zou ik de knoop doorhakken en een iets praktische 4-zits cabrio kopen zoals een BMW of Audi A5/S5. Mijn vriendin en ik hebben al jaren een oude A4 cabrio, en omdat mijn vriendin daarin rijden leuk vindt wordt ie veel gebruikt en gaat ie altijd mee op vakantie. De 928 en daarvoor de 964 staan veel vaker stil.
Edit: al naar een oudere 630i gekeken? Design wordt zo langzamerhand weer mooier, en de zes-in-lijn is fantastisch. Wie weet vind je nog een handbak…
22 jul 2024 8:43
Alpina B3 cabrio
Of een B6 cabrio (6serie E64) als het design je aanstaat… wel 500pk onder de voet
22 jul 2024 12:18
Ga voor de gien eens met een 991 cabrio rijden. Mijn kids pasten ook niet meer in de 997, in de 991 hebben ze meer ruimte. En anders een Maserati Gran Cabrio. Heeft alleen 0.0 bagageruimte dat ding...
22 jul 2024 16:14
Een collega van mij besloot meer kinderen te nemen.
Toen hij er uiteindelijk 6 had kon z’n vrouw met de 7-seater op pad … en hij er met z’n cabrio achteraan
22 jul 2024 16:43
Goed idee. Ik zou dan echter ipv de zevenzitter nog een 8997 cabrio kopen.
22 jul 2024 16:59
Ruviano schreef:Ga voor de gien eens met een 991 cabrio rijden. Mijn kids pasten ook niet meer in de 997, in de 991 hebben ze meer ruimte. En anders een Maserati Gran Cabrio. Heeft alleen 0.0 bagageruimte dat ding...
Met een 991 zal ik vermoedelijk niet heel lang vooruit kunnen qua ruimte.
Iemand hier zelf ervaring met de grancabrio / granturismo?
22 jul 2024 17:05
dirty gertie schreef:
Edit: al naar een oudere 630i gekeken? Design wordt zo langzamerhand weer mooier, en de zes-in-lijn is fantastisch. Wie weet vind je nog een handbak…
De vorige 6 serie vind ik niet zo mooi, de laatste wel. Die staat ook op mn shortlist. Ook al in gereden (650). Rijdt fijn, maar wel het gevoel met een sloep onderweg te zijn. Erg groot. (Grancabrio even groot overigens). 4 serie is iets van 26 cm korter. Ik vermoed dat dat het stuurgevoel ten goede zal komen. En 4 en 6 hebben evenveel ruimte op de achterbank.
22 jul 2024 17:06
de Fiscalist schreef:Alpina B3 cabrio
Of een B6 cabrio (6serie E64) als het design je aanstaat… wel 500pk onder de voet

B4 cabrio wel even naar gekeken. Is het toch niet helemaal voor me. En prijzig.
22 jul 2024 17:07
Toby schreef:Mercedes E-Klasse cabrio?
Is me niet sportief genoeg.
22 jul 2024 18:39
'n E400 Cabrio is best sportief

.. of een E500 AMG
22 jul 2024 19:10
Wel snel, maar niet sportief. O wacht, dat is persoonlijk
22 jul 2024 19:20
Je kan ook niet alles hebben: sportief, vierzitter, cabrio, niet groot aanvoelend…. Ga er maar aanstaan.
Compromissen accepteren, of diversificeren: bijvoorbeeld een 4-serie gran coupe + een Mazda MX-5.
Ik zou het wel weten
22 jul 2024 19:23
Valt wel mee hoor: de skies hoeven er niet in te passen
22 jul 2024 19:29
Accepteer dat t nu niet (in deze fase) past, houd je 997 en over een paar jaar gebruiken voor mooie roadtrips met je zoon. Gaan jullie nooit vergeten!
22 jul 2024 20:06
Is de 911 de enige auto in het huishouden?
Als er een tweede auto is, welke is dat dan? Misschien heb je met deze mogelijkheden.
22 jul 2024 21:16
Wimpie67 schreef:Accepteer dat t nu niet (in deze fase) past, houd je 997 en over een paar jaar gebruiken voor mooie roadtrips met je zoon. Gaan jullie nooit vergeten!
Is ook zo. Het wordt er allemaal niet makkelijker op hahaha. Aan de andere kant: ik denk dat ik blij kan zijn met iedere optie.
22 jul 2024 21:18
rene leclerc schreef:Is de 911 de enige auto in het huishouden?
Als er een tweede auto is, welke is dat dan? Misschien heb je met deze mogelijkheden.
Wij hebben 1 niet sexy, betrouwbare, voordelige gebruiksauto, waar we alle dagelijkse dingen mee doen, en ook de wintersport. De 911 is puur voor de fun.
22 jul 2024 21:45
Het lastige is dat 4-zits cabrio’s allemaal snel naar de 1700 kilo gaan en dat zelfs als je daar een 350+pk motor in hebt het wegens het gewicht nooit het sportwagen gevoel van een 997 gaat benaderen.
Misschien kun je wel een ander soort plezier / sportiviteit vinden in een nieuwe cabrio. Een fantastische motor met dito geluid, een geweldig schakelende handbak, een auto die niet zo snel / sportief is als je 997 maar waar je lol haalt uit het harder moeten werken om hem een Alpenpas op te sturen. Een Mustang met de 5-liter, een E46 M3, of een 335i met handbak. Ook leuke auto’s om op zondagochtend even uit te laten als je niet met je gezin bent.
22 jul 2024 22:05
Ik heb zelf naast de Porsche een 5.0 ford mustang cabrio, maar dat is wel een heel ander soort auto vergeleken met een 997.
En ja het is een cabrio waar 4 man in kunnen, maar sportief, verre van sportief rijgedrag.
Vergeleken met de Porsche lijkt het meer op een boot.
Het geluid maakt veel goed. Ik heb hem juist omdat hij zo verschillend is t.o.v. de Porsche.
22 jul 2024 22:21
joris_h schreef:de Fiscalist schreef:Alpina B3 cabrio
Of een B6 cabrio (6serie E64) als het design je aanstaat… wel 500pk onder de voet

B4 cabrio wel even naar gekeken. Is het toch niet helemaal voor me. En prijzig.
Prijzig, ja, maar dat zie je aan het einde van de rit weer terug, qua kosten dan weer niet absurd veel meer dan de alternatieven.
Misschien niet alleen kijken maar vooral ook rijden. De Alpina is typisch een auto die je moet ervaren om hem te kunnen waarderen;)
22 jul 2024 22:28
rene leclerc schreef:Ik heb zelf naast de Porsche een 5.0 ford mustang cabrio, maar dat is wel een heel ander soort auto vergeleken met een 997.
En ja het is een cabrio waar 4 man in kunnen, maar sportief, verre van sportief rijgedrag.
Vergeleken met de Porsche lijkt het meer op een boot.
Daar was ik ook al bang voor ja
22 jul 2024 22:29
de Fiscalist schreef:joris_h schreef:de Fiscalist schreef:Alpina B3 cabrio
Of een B6 cabrio (6serie E64) als het design je aanstaat… wel 500pk onder de voet

B4 cabrio wel even naar gekeken. Is het toch niet helemaal voor me. En prijzig.
Prijzig, ja, maar dat zie je aan het einde van de rit weer terug, qua kosten dan weer niet absurd veel meer dan de alternatieven.
Misschien niet alleen kijken maar vooral ook rijden. De Alpina is typisch een auto die je moet ervaren om hem te kunnen waarderen;)
Ik word weer opnieuw nieuwsgierig hahaha
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.