Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Vraag en aanbod 997

24 jul 2024 9:46

Schaarste alleen zal niet zorgen voor waardevastheid. Er moet ook vraag naar zijn. Als over 10-20 jaar bijna niemand meer in een handbak kan rijden, zal de vraag ook navenant zijn. En let op, als alles doorgaat worden vanaf 2035 alleen nog EV's verkocht en die zijn allemaal automaat. Dus ook lesauto's worden vanzelf allemaal automaten.

Persoonlijk vind ik dat je vooral moet rijden wat je ZELF leuk en prettig vind, niet wat een ander er van vindt of wat het doet met de waarde over X jaar. Ik leef nu en geniet nu. Als mijn 981 (met PDK) over 10-20 jaar helemaal is afgeschreven, dan is dat pech, maar ik heb er wel van genoten.

Re: Vraag en aanbod 997

24 jul 2024 11:53

Als je de auto actualiteit wat volgt hoef je geen genie te zijn om te weten dat “2035” gewoon op de schop gaat. Er wordt weer volop geïnvesteerd in de verbrandingsmotor.
De auto industrie / lobby is gewoon te groot en economisch (tewerkstelling) te belangrijk om aan onverkozen politici zoals Von der Leyen over te laten.

Re: Vraag en aanbod 997

24 jul 2024 14:33

2.2VTEC schreef:Als je de auto actualiteit wat volgt...

Daarom schrijf ik toch ook "als alles doorgaat"???

Re: Vraag en aanbod 997

25 jul 2024 8:44

2.2VTEC schreef:Als je de auto actualiteit wat volgt hoef je geen genie te zijn om te weten dat “2035” gewoon op de schop gaat.



Tweederde van de Duitse Autodealers ruilt geen EV meer in ….

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 14:01

Om nog eens terug tekomen over waar het hier over ging. Jullie zeggen een handbak is gewild.
Nu zie ik bij haaglanden al 2 jaar een 997 handbak staan.
Waarom word die dan niet verkocht?

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 14:12

Ik zie alleen een zwarte 997 met tiptronic (en ook nog een 4 en cacao interieur), dus dat kan al eea verklaren.. Of zie ik er een over het hoofd?

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 15:17

Ik zie een cabrio en twee coupés bij Haaglanden op de site staan. Ik vind ze alledrie redelijk aan de prijs. 58k voor een 997.1... oké, maar 51dkm op de teller, maar ik zou dan toch eerder voor een 997.2 met wat meer kilometers gaan.

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 15:26

Oja , niet zo slim van mij.
Gaat om de silveren handbak uit 2007 met 87.000km
Lijkt mij een pracht auto en toch blijft hij staan

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 15:37

Ah gevonden. Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, dus kan niet zo een reden bedenken waarom dit niet verkoopt. Als ik puur vanuit mijzelf beredeneer, ik zou altijd zoeken naar een S en niet de basic instapper nemen (inclusief non-Turbo stoelen en andere leuke opties die deze niet lijkt te hebben). Wellicht zoeken anderen dan ook door naar een S met opties ipv deze

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 20:05

Hij is behoorlijk kaal. Standaard stoelen, geen leren dashboard, geen Xenon, 18" wielen. Behalve schuifdak, regensensor en de versnellingspook lijkt er weinig op de optielijst aangevinkt te zijn.

Re: Vraag en aanbod 997

12 aug 2024 20:35

Klopt zeker, maar voor deze prijs koop je toch wel een strakke én handgeschakelde 997 met weinig kilometers! Er zal nu wel spoedig een koper voor komen

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 8:00

Ik weet niet als mijn bericht goed past in deze rubriek. Mocht dit niet juist zijn dan graag verplaatsen.

De laatste maanden ben ik flink aan het zoeken geweest naar een hele mooie frisse 997 cabrio. Wat een aanbod, wat een enorm verschil in prijzen. Particulieren vragen prijzen in Ned die hoger zijn dan een handelaar of particulier in Duitsland. Dit terwijl de auto vaak ook “maar” een import auto betreft. Ik begrijp ook dat er veel emotie bij de verkoop en aankoop van een Porsche mee speelt.

Op Marktplaats stonden ook een paar 911 977 4S cabrio’s te koop. Het valt mij op dat de vraagprijzen hier hoog zijn en dat ze erg lang te koop staan. In Duitsland koop je makkelijker een hele nette 997 met lage km stand en volledige historie dan in Ned. In de prijsklasse waar in ik zocht 2006-2009 is de bpm laag en zou het verschil tussen een Ned import Porsche uit Duitsland en een Duitse minimaal moeten zijn. Toch vraagt men in Ned makkelijk 10.000 euro meer voor zo’n auto dan wat deze in Duitsland kost.

Mijn conclusie is dat de waarde van een Porsche is niet exact te bepalen. De waarde is wat iemand er voor wil betalen. Het loont om deze auto in Duitsland te gaan kopen. Daar kan je hele mooie vinden tussen de 45.000-60.000 Dit is wel wat extra werk maar het is ook een mooi avontuur.

Ik ben uiteindelijk bij een Porsche dealer geslaagd voor mijn 997 uit 2007. Km stand 51.000 nieuwstaat, dealer onderhouden, garantie net een grote beurt gehad en vier nieuwe banden t.w.v. 5500 ( nog geen 1000km geleden ) deze stond in de showroom omdat de auto zo mooi is,

Hebben jullie de auto ook zelf geïmporteerd of is jullie voorkeur een originele Ned auto? Wat vinden jullie van de grote prijsverschillen tussen Ned en Duitsland?

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 10:52

Grappig, ik denk juist te zien dat de prijzen in Duitsland hoger liggen. Maar dat komt misschien omdat ik naar de 997.2 kijk.

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 12:57

Targa Floriaan schreef:@Horn, grappig, mijn zoons willen juist schakelen.

Ze zijn nu blij dat pappa een schakel cabriootje voor zichzelf heeft gekocht waar ze af en toe een stukkie in mogen sturen.

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 13:20

disciple schreef:Grappig, ik denk juist te zien dat de prijzen in Duitsland hoger liggen. Maar dat komt misschien omdat ik naar de 997.2 kijk.


Het is maar net waar je naar zoekt - en waar je zoekt.
Ook in NL vind je prijsverschillen van € 5 à 10K op zo’n auto.

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 13:39

MarwinC schreef:Hebben jullie de auto ook zelf geïmporteerd of is jullie voorkeur een originele Ned auto? Wat vinden jullie van de grote prijsverschillen tussen Ned en Duitsland?

Voor bijna alle auto's geldt dat je in Duitsland meer keuze hebt en de prijzen wat lager liggen. Helemaal voor youngtimers vanaf 15 jaar omdat het verschijnsel youngtimer (belastingtechnisch) in Duitsland niet bestaat. Waar in NL vanaf 15 jaar de prijs ineens weer (een beetje) stijgt. Heb inmiddels 15 auto's uit Duitsland gehaald. De gemiddelde gebruikte-auto koper in NL deinst daarvoor terug. Vandaar dat de prijzen in NL hoger kunnen blijven dan in Duitsland. Met alle 15 gebruikte auto's die ik daar kocht was ik percentueel stukken scherper uit dan als ik ze in NL had gekocht. En, zoals ik schreef, veel meer keuze.

In juli, augustus en oktober jl. 3 auto's gehaald - klein schakelcabrio'tje voor erbij, nieuwe youngtimer daily en nieuwe daily voor totmbo. Prima te doen. Snel verdiend. En daar ik auto's nooit koop als investering zal 'origineel Nederlands' me roesten. ook voor een oudere 911 trouwens. Zou niet snel iets uit de Emiraten halen, maar dat is meer om het lichte leer met hout interieur :wink:

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 14:53

Dat in Duitland inkopen is 1 ding, maar wat doe je met je huidige auto? Die dan maar op Marktplaats? Zeker bij Porsches hoor je dat er toch wel veel gelukszoekers op af komen. Dat gedoe bij je voordeur, ook geen zin in. Dat maakt inruilen wel een aangename optie. Alleen wat mag dat gemak kosten?

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 19:24

Verkopen kan natuurlijk prima zelf via Marktplaats en tussen de spotbieders zitten ook wel serieuze kopers.
Je kan als particulier natuurlijk ook een prijs vragen die gelijk of hoger is dan een dealer. Maar verkoop je hem dan, dat is de vraag. :) voordeel van kopen in Duitsland is dat een garage verplichte garantie geeft en dit heb je in Nederland en Duitsland niet als je bij een particulier koopt. Wel is de prijs particulier een stuk lager dan in Ned.
Wat me ook opviel was dat een aantal particuliere verkopers in Duitsland hun Porsches recent nog gewoon even een beurt hadden gegeven bij de Porsche dealer om hem netjes te kunnen verkopen. Dit waren twee gepensioneerde medici waarvan 1 niet meer in zijn auto kon komen en de ander toch op zijn 75ste nog een 992 had gekocht. Bij deze twee ben ik wat te langzaam geweest met beslissen waardoor ik naast de pot heb moeten pissen.

Als je niet de jackpot voor je eigen auto vraagt dan raak je hem echt wel kwijt op marktplaats en kan je ook makkelijk een nieuwere kopen in Duitsland. Inruilen kan ook maar daar wordt meestal de garage beter van en jij als consument niet. Ik denk dat er snel 5000 blijft hangen bij de handelaar die hem inkoopt.

Klopt het dat een nette gebruikte 997 cabrio altijd rond de 42-48 blijft hangen als de km stand onder de 175.000 km blijft?

Re: Vraag en aanbod 997

03 dec 2024 19:36

Wie een beetje oplet ziet dat er momenteel op alle vlakken veel te koop komt.

Re: Vraag en aanbod 997

06 dec 2024 14:39

Zelf importeren is een fluitje van een cent vanuit duitsland, maar kost wel tijd natuurlijk. Bij de BPM aangifte moet je even goed opletten dat je d gunstigste variant neemt. Al betaal je bij een 997.1 uit 2005 ook al geen BPM meer. Er zijn zat goede vervoerders als je zelf niet wil halen.

Re: Vraag en aanbod 997

15 dec 2024 10:54

Tuck-under schreef:Zelf importeren is een fluitje van een cent vanuit duitsland, maar kost wel tijd natuurlijk. Bij de BPM aangifte moet je even goed opletten dat je d gunstigste variant neemt. Al betaal je bij een 997.1 uit 2005 ook al geen BPM meer. Er zijn zat goede vervoerders als je zelf niet wil halen.


Ik was eerst van plan de auto te laten vervoeren maar het hele avontuur om de auto zelf te halen bij de Porsche dealer had ik niet willen missen. Het kost wat tijd maar het is echt de moeite waard en leuk om te doen.
Plaats een reactie