15 jul 2024 19:12
09 nov 2024 15:05
10 nov 2024 12:27
12 nov 2024 0:39
13 nov 2024 17:56
12,3V is met ontsteking aan?
Misschien daalt de spanning teveel bij het starten? Welke spanning meet je als je hem met koude motor start?
Zou toch een nieuwe accu proberen
13 nov 2024 18:44
13 nov 2024 20:06
13 nov 2024 22:18
14 nov 2024 17:45
wat waren de codes? kan je feeze frame data achterhalen met je uitlezer?
14 nov 2024 17:53
14 nov 2024 21:30
15 nov 2024 9:13
15 nov 2024 13:53
CJ schreef:Waarschuwingslampje voor accu/dynamo komt er direct in na starten. En dus ook uitleesbaar. Echter als ik de auto dan uitzet en direct weer start komt het waarschuwwingslampje er niet in.
15 nov 2024 15:18
Lang verhaal, zie link. https://forums.pelicanparts.com/porsche ... ngine.html
Controleer deze verbinding eens op slecht contact.
En als je dan weer uitzet en direkt start?? (lijkt wel iets op een Set/Reset gebeuren)
15 nov 2024 19:43
CJ schreef:Citaat:
En als je dan weer uitzet en direkt start?? (lijkt wel iets op een Set/Reset gebeuren)
Als ik dan direct start (dus voor de derde keer) blijft het lampje weg. Als ik 1 a 2 minuutjes wacht, springt ie er weer in en begint het feest van voren af aan.
15 nov 2024 20:13
15 nov 2024 21:05
CJ schreef:Even voor de duidelijkheid.
Ik hoef voor de meting dus niet het stekkertje aan te sluiten hè?
25 nov 2024 13:33
25 nov 2024 13:37
25 nov 2024 15:16
25 nov 2024 16:21
25 nov 2024 17:23
Als het inderdaad de DME is … inderdaad je eigen unit laten repareren of een nieuwe kopen.
Bij een gebruikte heb je (grote?) kans op hetzelfde verhaal.
Overigens wel voor het eerst voor mij dat ik hoor/lees over een defecte DME bij een 997.
25 nov 2024 17:59
25 nov 2024 18:45
CJ schreef:
Resultaten:
Contact uit: 0V (op zich logisch, maar toch)
Contact aan: 0,6V
1e keer starten: bouwt direct op naar 13.98V, melding ACC/Generator verschijnt op dashboard
2e keer starten: bouwt wederom direct op naar 13.98V, melding ACC/Generator verschijn NIET op het dashboard.
Het ligt dus waarschijnlijk aan de DME. Toch vind ik het heel raar hoe dat dan ineens zo komt.
Kan je een DME op de een of andere manier resetten? Verder in de software kijken dan ik?
25 nov 2024 19:32
Je zou het TERM.61 eens continue op 12V kunnen leggen en kijken wat de DME dan meldt.
Een alternator levert wel of niet stroom. Er is geen tussenweg (beetje stroom of onderbroken stroom). Dan is er buiten de spanningsregelaar toch niets wat hierin een rol zou kunnen spelen. Of zie ik dat verkeerd?