Update 3 Juni:
Het rijhoogte probleem is nog steeds niet opgelost, maar we hebben wel wat dingen geleerd.
Toen ik de ophanging-onderdelen ontving van Elephant Racing in 2020 zaten de voor en achterophanging al inelkaar gezet. Ik heb dus nooit verder gekeken, maar nu blijkt dat de (dikkere) veren [9x2.25] die voor de achterkant bedoeld zijn, er VOOR opzitten, en vice versa [8x2.25]. Dat klopt dus al niet en zou verschil moeten maken, maar er zijn nog wat andere dingen die we kunnen controleren om dit op te lossen.
De laatste twee dingen die nog nodig zijn voordat we de auto eindelijk in de blanke lak kunnen zetten zijn het rooster in de voorbumper en de achter-bumper.
Die achterbumper is feitelijk af, maar ik heb nu pas ontdekt dat de grotere RSR olie-tank een uitsparing in de (onderkant van de) bumper nodig heeft. Dat moeten we dus eerst aanpassen, en daarvoor moest ik dus die RSR oilietank bestellen. (irritant dat de '73 RSR tank maar 1 jaar gebruikt is en nergens te krijgen is of na-gemaakt wordt. Op het oog lijkt de 1974 tank hetzelfde, maar dat is ie dus niet. Kniesoor die er op let, maar als je het weet.....

). Die '74 RS/RSR tank is nu binnen dus we kunnen aan de slag.
Het rooster voor de centrale oliekoeler voor is nogal lastig. Maxted-Page heeft het mooi gedaan, maar niet zoals het origineel was. Ik heb een gaas gekocht, maar we zullen moeten kijken of het er goed uitziet en het stevig genoeg is om steenslag tegen te houden. Zodra we dit klaar hebben, kan de auto gespoten worden.
Wat verder?
Ik heb uitgezocht hoe het olie-systeem in elkaar zit voor de RSR, aangezien ook dat uiteraard weer anders is. Zo zijn er een speciaal oliefilter/koeler, een andere thermostaat en een overdruk ventiel, met de lange leidingen die op de centrale oliekoeler aan moeten sluiten. Anyway, met dank aan wat experts denk ik dat ik nu weet hoe het hoort. Nu nog de onderdelen scoren tegen een redeiljke prijs
Ik heb ook zitten zoeken naar wat ik moet doen met de versnellingsbak. De RSR had standaard ratios as per de 1973 RS (AZ, HX, NT, RP & TL), maar voor de Targa Florio had R6 aangepaste tandwielen met andere verhoudingen (E, JW, MT, PQ & TM). In de praktijk lijkt het erop dat de Targa specifieke afstelling niet prettig zou zijn voor wat ik met de auto wil, waar ik toch vaak in het gewone verkeer zit met verkeerslichten en zo. Vandaar dat ik een andere selectie ga proberen, gebaseerd op die van iemand met een echte RSR die er regelmatig mee rijdt.
Een compromis, maar een bewuste, omdat in dit geval 100% accuraat me rijplezier af gaat nemen.
Het gaat ws worden: AZ (11:35), EU (15:30), LT (21:29), PQ (25:26) en SN (28:23) en met een (duurzamere) 8:35 ring & pinion (vergeleken met de standaard 7:31 versie).
Verder op Ebay een originele NOS blau 86 tank dop weten te scoren, en gelukkig past ie precies op m'n olietank.
Wat foto's: